Toon posts:

superstack || Hub 10 (3c16671a) Bruikbaar voor lanparty ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.

Ik wil meerder keren een lan voor +- 30 man organiseeren in mijn dorp en kwam de superstack || Hub 10 tegen voor 25 euro p/s nu wil ik daar 2 stuks van kopen en metelkaar verbinden via de matrix port. Nu is dus mijn vraag of deze daar geschikt voor zijn ???

er komen +- 30 pc's en 4 servers op en een internet verbinding.

Ik heb de handleiding gevonden maar kan daar niet in vinden of het 10 of 100mbit is aangezien 100mbit tegenwoordig wel een must have is :)

http://www.mtmnet.com/PDF_FILES/3C16671A_UserGuide.pdf

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Dit is een 10mbit hub, voor een lanparty zou ik dat toch niet doen, aangezien een hub aanmerkelijk trager is dan een switch, zeker als men ook nog gaat zitten leechen. Het zal wel werken, daar niet van, maar echt snel, dat niet waarschijnlijk :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 22:09

mace

Sapere Aude

Het is een 10mbit hub, en je kan ze aan elkaar verbinden via de "hub expansion connectors", dat staat op pagina 4 en 5 van de handleiding.

• bigfoot1942
  • Niet online
30 man op een 100mbit hub zou een gegarandeerde snelheid van maar 3mbit (300KB/s) opleveren.
Voor 75 euro heb ik een paar jaar terug een nortel 24 poorts 10/100mbit switch gekocht, managable.
Zou dus sowieso te duur zijn, 25 euro voor een hub...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Die "10" uit de naam komt van de 10 Mbps.
30 man op een 10 Mbps hub zal tijdens een LAN-party niet werken, het ding zal voortdurend collisions opleveren. Non-switched Ethernet geeft bij een belasting van > ca. 70 % door meerdere systemen oververzadigd raken, en aan die belasting ga je wel komen.
De "matrix-kabeltjes" zijn niet zo makkelijk te vinden, en dan duur.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan weet ik genoeg :) bedankt voor jullie reacties :)

Dus ik moet naar een 10/100 mbit switch opzoek gaan ?? iemand een goed voorstel welke ik dan het beste kan gebruiken ???

En dan een managable of unmanaged ??? unmanaged lijkt mij handiger want dan is het plug en play :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 23:18 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
mijn managed switch was ook gewoon plug-n-play maar als je er zin in had kon je m helemaal gaat tunen. Soort "extra" dus, niet dat ik er extra zou voor betalen maar t kan wel grappig zijn te zien wie hoeveel gedownload heeft enzo.

• mace
  • Laatst online: 14-04 22:09

mace

Sapere Aude

kijk hier eens.

Ohja, en die matrixkabels... Niet schrikken hé ;)
klik

• Xiqum
  • Laatst online: 12-04 22:51
Kijk eens naar een 3com Superstack II 3300 100/10 24ports switch op ebay e.d. heb ik laatst een mooie gekocht voor iets minder dan 50 euro :)

Verwijderd

Topicstarter
Hee ja voor 30 euro staan ze al te koop :) bedankt voor de tip :) het gaat dan om de de 3COM Super Stack II Switch 3300 ( 3C16980 ) volgens de manual is die 10/100 mbit dus moet die wel goed zijn neem ik aan :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

MaCe1337 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:30:
Ohja, en die matrixkabels... Niet schrikken hé ;)
klik
En dat zijn de matrix-kabels voor de 1100 en 3300 series, die zijn niet bruikbaar voor de Hub 10 series. Die Hub 10 kabels zijn echt nauwelijks nog te vinden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
mvdejong schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:13:
[...]

En dat zijn de matrix-kabels voor de 1100 en 3300 series, die zijn niet bruikbaar voor de Hub 10 series. Die Hub 10 kabels zijn echt nauwelijks nog te vinden.
Zie post hier boven en dan zie je dat ik al voor de 3300 serie ga waarschijnlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties :) er zijn onderhand 2 x 3300 switches besteld en maandag komen ze deze kant op :) Maar heb nog 1 vraag.

Ik heb hier een 4 poorts linksys router liggen kan ik die gebruiken als een soort van backplane dus zie het zow dat de 2 switches worden gekoppeld aan de linksys router. Is het dan mogelijk dat dan de router de automatiche ip's uitgeeft? en werkt dit even snel dan als ik de 2 switches rechstreeks aansluit opelkaar ? dan zullen de overige 2 poorten van de linksys worden gebruikt voor 2 servers en de wan poort voor mogelijk internet.

Is dat uberhaut mogelijk of is de combinatie router switch zoiezo al fout :)

Het gaat om deze router. http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:12 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan de router wel aan je switch hangen als dhcp server enzo, dat moet wel lukken.

De twee switches via de router verbinden is misschien niet de beste methode. Omdat al het verkeer dat van de ene naar de andere switch gaat dan via je router moet. Veel kans ondersteunen die switches wel het fenomeen 'trunking' waarbij je vier poortjes op de ene switch verbind met vier poortjes op de andere switch waardoor en 400mbit verbinding hebt tussen de twee switches. (in te stellen via management van de switch). Dan houdt je nog zat poortjes over voor je lan gasten, maar heb je een stuk minder last van een bottleneck effect als veel mensen van de ene switch data gaan uitwisselen met mensen die aan de andere switch hangen.

De router hang je dan gewoon ergens in een van de poorten van een van de beiden switches. Dus Lan poortje op de router naar poortje op de switch.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 24-03-2006 15:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de info :) en de management kan die via internteexplorer worden berijkt of via een kabel achterin de switch ?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Daarvoor kan je het beste even op internet de manual van die dingen opzoeken en even lezen ;)

Waarschijnlijk is het bij dergelijke wat oudere switches (heb zelf ook een oude nortel 24p 10/100 ding) te doen via een seriele kabel en/of via telnet. Een webinterface zal er denk ik niet bij zitten.

[ Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 24-03-2006 15:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
jha volgens de handleiding via een null kabel :) dus dan moet ik die dus even maken :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Een null modem kabel is dus via een seriële poort. Ik weet niet hoe je in gedachte had die zelf te maken, maar het lijkt me makkelijker om er eentje te kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:49:
Een null modem kabel is dus via een seriële poort. Ik weet niet hoe je in gedachte had die zelf te maken, maar het lijkt me makkelijker om er eentje te kopen?
Vond net een andere handleiding :) en daar staat dit in :)

Web-based management
Manage your switches with any Web browser, either through direct or dial-up connection or across the LAN. This delivers ease of use and accessibility to network management personnel and reduces in-service costs, but still with full security.

En dit

Port trunking
Port trunking establishes backbone links by treating multiple parallel links as a single network pipe. Trunking also provides link redundancy; traffic on any failed link comprising a network trunk automatically switches over to the other links in the trunk.

Ik wete dus eerst wel genoeg bedank voor alle info en ik laat het wel weten hou het uitpakt volgende week :)
Pagina: 1