Toon posts:

a7n8x dual channel mem instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x 512 pc 3200 geheugen balkjes in de blauwe slots van mijn mobo gedaan (a7n8x-e deluxe) maar ze staan niet in dual channal, ook in bios kan ik hier nergens een optie voor vinden.
Kan dit aan het geheugen ligge, dat ze niet exact gelijk aan elkaar zijn ofzo?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zou zeker kunnen.
Daarnaast heb je er ook weinig aan, aangezien je processor niets op schiet met sneller geheugen.
Je hebt eerder baat bij snel geheugen (qua CAS latencies), dan bij Dual Channel geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:57:
Zou zeker kunnen.
Daarnaast heb je er ook weinig aan, aangezien je processor niets op schiet met sneller geheugen.
Je hebt eerder baat bij snel geheugen (qua CAS latencies), dan bij Dual Channel geheugen.
ik dacht altijd dat ze niet indentiek aan elkaar hoefde te zijn voor dual channal

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Hoeft ook niet gelijk te zijn dacht ik.

sla je manual van je moederboard er even op na, memory zit waarschijnlijk in de verkeerde slots.

[ Voor 4% gewijzigd door Emmeau op 22-03-2006 22:10 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Heb je niet per ongeluk een A7N8X-X? Die ondersteunt namelijk geen Dual Channel.

Koekie?

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:06:
[...]

ik dacht altijd dat ze niet indentiek aan elkaar hoefde te zijn voor dual channal
juist wel.. anders zou het problemen kunnen opleveren.
( als bijv. de ene module een lager latency heeft of dergelijk )

dat je op dit moment geen melding krijgt of je systeem op dual channel draait kan komen omdat je misschien een oude bios versie hebt.
Dus upgraden zou ervoor moeten zorgen dat je wel een melding bij booten krijgt.
( ik heb hetzelfde board, en had eerst ook geen melding, nu bij de laatste (paar) bios(sen) wel. )

Verwijderd

Topicstarter
666AnGeL schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:11:
[...]

dat je op dit moment geen melding krijgt of je systeem op dual channel draait kan komen omdat je misschien een oude bios versie hebt.
( ik heb hetzelfde board, en had eerst ook geen melding, nu bij de laatste (paar) bios(sen) wel. )
ik heb de nieuwste uber bios :) sisoft sandra zegt dat mijn geheugen 64bit is, dus single channel

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 22:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

666AnGeL schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:11:
[...]

Ik draai hier een Asus A7n8X-E Deluxe met een twinmos en een dane-elec dimm en dat gaat prima. Dus ze hoeven niet identiek te zijn, zolang ze maar op dezelfde snelheden kunnen draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:16:
[...]

Ik draai hier een Asus A7n8X-E Deluxe met een twinmos en een dane-elec dimm en dat gaat prima. Dus ze hoeven niet identiek te zijn, zolang ze maar op dezelfde snelheden kunnen draaien.
ze draaiden overigens beide op axact dezelfde latencys (2,5.3.3.8) en snelheud (400mhz) dus ik snap het probleem dan niet, is er geen manier om het te forceren ofzo?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Een nForce2 heeft geen identieke DIMM's nodig om dual channel te draaien, dit door z'n unieke dubbele geheugencontroler, zie ook: RAM FAQ

Hoewel het zou moeten werken in sockets 2&3 (beide blauwe) zou je sockets 1&3 kunnen proberen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12
Ik heb op controller 1 2x256 Whitelake pc2700 en op controller 2 1x512Kingston pc3200 - werkt al een jaar prima. De 2x 256 in blauw en zwart - die 1x512 in de andere blauwe (totaal 3 bankjes)

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 07:50
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:52:
Ik heb 2x 512 pc 3200 geheugen balkjes in de blauwe slots van mijn mobo gedaan (a7n8x-e deluxe) maar ze staan niet in dual channal, ook in bios kan ik hier nergens een optie voor vinden.
Kan dit aan het geheugen ligge, dat ze niet exact gelijk aan elkaar zijn ofzo?
rtfm

Gebruik de 2 blauwe geheugen banken. als dit niet werk. dan bank 1 en bank 3

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:38
Download cpu-z eens en kijk daar bij het memory tabblad. Sisoft sandra geeft bij mij ook 64-bit aan, maar ik draai wel degelijk dual channel.

Verwijderd

Waar kun je uberhaubt zien of je wel of niet dualchannel draait..? :?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:45:
Waar kun je uberhaubt zien of je wel of niet dualchannel draait..? :?
Al bij het opstarten dacht ik bij dit bordje..

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Flame17 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:18:
[...]

Al bij het opstarten dacht ik bij dit bordje..
correct, maar er zijn versies van de A7N8X (de default en -X versie volgens mij) die geen dualchannel ondersteunen. de Deluxe doet dat wel (heb er zelf 1 met 2 enigzins verschillende repen in DC)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een deluxe versie maar heb altijd gedacht dat je hier voor de rest eigenlijk niks van zou zien...
Ehm..sorry maar wanneer precies met opstarten? Ik zie eerst dat mooie veelkleurige plaatje en dat heel snel nog wat en daarna al een windows scherm.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 16:22

Remy

I usually get 100% accuracy

Het 2e bootscherm, na je videokaart geloof ik: daar staat iets van Dual Channel active oid :)

En verder in je mem-resultaten/prestaties natuurlijk ;)

edit: als je dat veelkleurige plaatje uitschakelt in je bios, kan je als het goed is de boot-schermen zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Remy op 23-03-2006 15:47 ]

LinkedIn
Instagram

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:42:
Ik heb zelf ook een deluxe versie maar heb altijd gedacht dat je hier voor de rest eigenlijk niks van zou zien...
Ehm..sorry maar wanneer precies met opstarten? Ik zie eerst dat mooie veelkleurige plaatje en dat heel snel nog wat en daarna al een windows scherm.
dat veelkleurige plaatje zit het achter ;)
druk eens op ESC als je dat ziet, dan zie je het wel :)
ik heb dat hele plaatje uit gezet, en zie dan eerst een CPU type vermelding en dan "xxxMB DDRxxx Memory DualChannel" of iets dergelijks (reboot mijn PC nauwelijks.... zie het dus eigenlijk nooit :+ )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ah, idd..in de bios bootscreen uitgezet en nou staat het er! :9
Pagina: 1