Toon posts:

Mijn pc reboot niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende specs:

Tagan U22 2 force 530 Watt voeding
Asus P5ND2-SLI moederbord
Intel P4 630 serie
OCZ ddr2 geheugen

Ik heb dus het volgende probleem:
een paar dagen geleden was ik aan het gamen en opeens viel mijn beeld weg.
ik dacht ''hmm dat is raar''. ik heb dus alles gereset en al...geheugen eruit gehaald...voedingstekker eruit gehaald en alles weer overnieuw erin gedaan...maar niets hielp. mijn videokaart was dus kapot. die heb ik terug gebracht naar de zaak waar ik hem heb gekocht en ik had gelijk een pci kaartje gevraagd waarbij ik wel op windows kon komen.

die heb ik nu erin zitten maar iedere keer als ik mijn pc wil opstarten zegt ie gelijk van:
System in safe mode..reset you cpu en nog iets. dit gebeurt iedere keer als ik hem opstart of als ik iets verander in mijn bios. als ik iets verander in mijn bios dan reboot ie niet en dat is ook hetzelfde als ik in windows zit. dus iedere keer moet ik mijn pc handmatig afsluiten en weer opstarten.

kan er iemand mij helpen???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 22:36 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Reset je bios eens (dmv jumper en/on batterijtje eruit). Dan staat alles in zijn standaardwaarde, dus misschien dat het dan wel werkt :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
hm nee het werkt nog steeds niet. ik heb de jumpers verwisseld en het de batterij eruit gehaald..maar niets helpt. iedere keer als ik hem opstart zegt ie gelijk in het beginscherm : warning system now is in safe mode..please re-setting your cpu or memory in cmos setup.

ga ik in de bios en verander ik niks dan reboot ie niet...tenminste ik krijg geen beeld :'( .

Verwijderd

Topicstarter
nu blijkt ook als ik een mp3tje wil afspelen...dat ie langzamer draait terwijl de nieuwste drivers zijn geinstalleerd.

waar ligt de fout?

aan het pci kaartje?
of me mobo?
of me geheugen?

plz help :'(

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
je geheugen kan je testen met memtest
verder van zijn je temperaturen en voltages?
kan je in de bios niet de optie return to defaults aanzetten?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en truuks :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ja dank je turkish...ik zal er naar kijken...ik had net alles uit men kast gehaald en weer alles overnieuw ingeschroefd....hij reboot nu wel maar er is een ander probleem opgetreden....nu zegt ie cmos checksum error - defaults loaded.

wat moet ik hiermee doen?

ik durf echt niks aan te passen in men bios..ben nmlk bang dat ie weer raar gaat doen.

btw mn temps en voltages zijn wel goed: cpu 24 C
mobo 25 C
voltages zijn: vcore :1.40V
3.3V : 3.36V

Verwijderd

Topicstarter
oojah de 12V is 11.90V en 5.0V is 4.97V

zien jullie problemen??
Pagina: 1