[chello] opgezegd maar het blijft gewoon werken

Pagina: 1
Acties:

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb chello opgezegd om over te stappen naar wanadoo. Helaas duurt het opleveren van wanadoo nog een dag of 10. Sinds gisteren is mijn chello-abonnement be"eindigd en werkt mijn mail niet meer. Internet doet het nog wel >:) . Heeft iemand hier ervaring mee?
Blijft mijn internet werken totdat ik bijv. mijn modem afzet of reset?
Overigens had ik ook telefoon via chello. Dat abonnement is 2 weken geleden al keurig geporteerd met nummer en al.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afgezien van het feit dat je beter chello kan vragen, kan het idd kloppen dat je niet direkt afgesloten wordt.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SEPP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:20:
Blijft mijn internet werken totdat ik bijv. mijn modem afzet of reset?
Modem inleveren.
Als je dat niet doet loop je kans dat je internet abbonnement gewoon wordt verlengd omdat je het nog gebruikt (ja dat kunnen ze controleren).
Zo doen ze dat ook bij mobile phone netwerken, zolang je het gebruikt ga je dokken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Meer een IH onderwerp :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
Een vriend van mij heeft z'n wanadoo adsl abonnement opgezegd, dat is al meer dan 2 maanden geleden. Maar hij kan nog steeds internetten via wanadoo, alleen mail werkt niet meer.

Ik denk dat providers onderscheid maken tussen administratief afsluiten en "de stekker eruit halen".

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18
Als je chello nog werkt, blijf je gefactureerd worden.
Na de daadwerkelijke beëindiging is het abonnement al binnen enkele minuten niet meer te gebruiken.

Als je bevestiging hebt van de opzegging kun je overigens wel het bedrag terugvorderen dat na de opzegging nog in rekening gebracht is.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Bij chello verbaast me dat helemaal niets, bij dat bedrijf werkt administratief gezien helemaal niets.
Ik heb hier 1,5 jaar tv gehad zonder abonnement. En aansluiten koste ongeveer een half jaar (en daar loopt ws. binnenkort een jurische procedure over maargoed)

Maargoed, ik zou gewoon lekker internetten, je moet ws. wel dat modem inleveren, daar zou ik wel goed op letten, maar hij feit dat jij je abonnement hebt laten ontbinden per een bepaalde datum is een mooie basis hoor. Dan kunnen ze je niet zomaar geld laten betalen omdat zij je zijn vergeten af te sluiten.

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Op de rekening van deze maand zie ik nu het volledige abonnementsgeld voor maart staan. Maar mijn telefoon werkt al 2 weken niet meer en sinds gisteren werkt mijn mail niet meer. Ook kan ik niet meer op webmail inloggen. Het lijkt er toch stevig op dat de opzegging een feit is en dat ik maar lekker gebruik blijf maken van de verbinding totdat ADSL werkt. Tot 31 maart heb ik sowieso al betaald. Als ik tot die tijd verbinding blijf houden teken ik er voor.
Toch wel service van Chello ;)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SEPP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:03:
Op de rekening van deze maand zie ik nu het volledige abonnementsgeld voor maart staan. Maar mijn telefoon werkt al 2 weken niet meer en sinds gisteren werkt mijn mail niet meer. Ook kan ik niet meer op webmail inloggen. Het lijkt er toch stevig op dat de opzegging een feit is en dat ik maar lekker gebruik blijf maken van de verbinding totdat ADSL werkt. Tot 31 maart heb ik sowieso al betaald. Als ik tot die tijd verbinding blijf houden teken ik er voor.
Toch wel service van Chello ;)
hehe :+ k ga me afvragen als ze dat bij @home ook doen,

k ga voor de grap op 3 april ofzo mn modem weer eens aansluiten :')
als ik me niet vergis wordt de toegang bij @home toch dmv t MAC adres van het modem bepaald?
dus ik hoop voor ze dat hun administratie klopt, ;) en anders heb ik gewoon gratis adsl backup :')

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je een bevestigingsbrief dat je overeenkomst beeindigd zal worden/ is?

Zo ja is het in orde, zo nee is er reden tot zorg...

Verder is het een misvatting om te denken dat bedrijven enorme legers mensen hebben die alleen maar (ex-)klanten afsluiten. Als er toch iemand in de buurt moet zijn, gaat technisch de stekker eruit, maar het zou weggegooid geld zijn om speciaal een monteur aan te sturen om iemand die opgezegd heeft technisch volledig af te sluiten. Als je geen geld van iemand vangt, ga je er ook geen kosten om maken :z

Het feit dat het emailadres niet meer werkt doet me vermoeden dat je uit alle livesystemen gehaald bent. Ik vermoed dat de modem na een reset ook niets meer door zou laten...

Oslik blyat! Oslik!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 13:30
ik had dat ook met chello. had internet afgesloten en kon nog 2 weken lang internetten :P.
ik had het ook met Kabelfoon. kon daar ook gewoon mee door surfen :P

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb het juist andersom. Toen ik wegging bij chello kon ik niet meer internetten. Maar mijn e-mail adres werkt nog steeds (na 5 jaar!). En ik maak er ook nog gebruik van zo af en toe.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• HaaZ
  • Laatst online: 19:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Omdat je mailadres niet meer werkt, is het ws. zo dat je account inmiddels verwijderd is. Je modem heeft niet constant communicatie met Chello om te controleren of je account er nog wel is, dat gebeurt als de IP-lease verlopen is of wanneer je modem gereset wordt.

Andersom kon vroeger ook, zoals bij DarkSide, maar dat gaat dan meestal om e-mailadressen die een portering hebben gehad (bv. vanaf A2000).

Gewoon je modem niet resetten. Ik zou overigens als je twijfelt, gewoon ff bellen en navragen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ach... ik heb al twee jaar geen chello meer, maar mijn mail en homepage werken nog steeds :D

Geeft maar weer aan wat een bende het daar is.

• SMSfreakie
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:34:
Heb je een bevestigingsbrief dat je overeenkomst beeindigd zal worden/ is?

Zo ja is het in orde, zo nee is er reden tot zorg...

Verder is het een misvatting om te denken dat bedrijven enorme legers mensen hebben die alleen maar (ex-)klanten afsluiten. Als er toch iemand in de buurt moet zijn, gaat technisch de stekker eruit, maar het zou weggegooid geld zijn om speciaal een monteur aan te sturen om iemand die opgezegd heeft technisch volledig af te sluiten. Als je geen geld van iemand vangt, ga je er ook geen kosten om maken :z

Het feit dat het emailadres niet meer werkt doet me vermoeden dat je uit alle livesystemen gehaald bent. Ik vermoed dat de modem na een reset ook niets meer door zou laten...
nja de stekker dr uit trekken is niet eens nodig, ze kunnen (als je stout bent geweest en je een tijdelijke afsluiting krijgt) je binnen enkele minuten weren van hun netwerk. en omgekeerd sluiten ze je zo weer aan :)

404 Signature not found

• HaaZ
  • Laatst online: 19:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

^^ das voor internet/telefoon inderdaad, voor TV is't wel 'stekker eruit'

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• SMSfreakie
  • Niet online
HaaZ schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:01:
^^ das voor internet/telefoon inderdaad, voor TV is't wel 'stekker eruit'
Strax als de TV ook digitaal is kunnen ze dat volgens mij ook gewoon er af tieften :+

wel signaal maar geen kijkbaar beeld :Y

404 Signature not found

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 14:28
Fysiek afsluiten zal inderdaad misschien niet direct gebeuren. Maar je moet tegenwoordig toch een mac adres registreren voor gebruik met chello. Die kunnen ze per direct uit de database gooien. Dan kan je alleen nog maar op de gezellige service site van chello surfen. Direct afsluiten zou volgens mij dus prima moete gaan. Misschien heb je dus geluk.
Pagina: 1