Een tijdje terug heb ik mijn pc helemaal uit elkaar gehaald en daarna weer in elkaar gezet.
Ontstoft, kabels weggewerkt e.d.
Ook heb ik mijn cpu koeler vervangen door een watergekoeld blok en mijn chipset heatsink door een van zalman.
Vandaag kreeg ik eidenlijk mijn laatste onderdeel binnen voor waterkoeling en toen begonnen de problemen.
Waterkoeling helemaal geinstalleerd, videokaart is ook watergekoeld.
Toen ik mijn pc opstartte kreeg ik alleen zwart scherm en de hardeschijf deed ook niets speciaals.
Dus ik mijn bios gereset met de jumper, toen kreeg ik wel beeld.
Alleen bij het startup scherm allemaal blokjes (zwart, blauw) en hij startte door.
In windows heb ik ook allemaal dikke vertikale strepen door het scherm.
De temps zijn wel in orde, cpu is 36 graden en videokaart 37.
Maar de pc loopt niet bepaald stabiel, hij loopt vast of hij valt in een keer uit.
En dan start die niet gewoon weer opnieuw op, nee ik moet eerst weer de bios resetten voor die het weer doet.
Ik kan nu niet normaal meer computeren, alle stekkers zitten goed aangesloten en alles krijgt stroom.
Maar wat ik wel appart vind..
Ik heb een Athlon XP-M, dus de mobile versie.
Die loopt standaard op 100x9, die moet ik nog instellen zegmaar voordat die op de normale snelheden loopt.
Als ik hem op 166x13 zet dan start die ook al meteen niet meer op.
Daarvoor draaide ik altijd probleemloos op 218x11, maar nu werkt dat ook al niet meer, alleen zwart scherm dus.
En als ik hem aan zet en ik krijg alleen zwart beeld blijft het ledje van de hdd ook branden.
Ik vermoed dat mijn moederbord defect is.
Het is een Asus A7N8X-E Deluxe, wat denken jullie?
Ontstoft, kabels weggewerkt e.d.
Ook heb ik mijn cpu koeler vervangen door een watergekoeld blok en mijn chipset heatsink door een van zalman.
Vandaag kreeg ik eidenlijk mijn laatste onderdeel binnen voor waterkoeling en toen begonnen de problemen.
Waterkoeling helemaal geinstalleerd, videokaart is ook watergekoeld.
Toen ik mijn pc opstartte kreeg ik alleen zwart scherm en de hardeschijf deed ook niets speciaals.
Dus ik mijn bios gereset met de jumper, toen kreeg ik wel beeld.
Alleen bij het startup scherm allemaal blokjes (zwart, blauw) en hij startte door.
In windows heb ik ook allemaal dikke vertikale strepen door het scherm.
De temps zijn wel in orde, cpu is 36 graden en videokaart 37.
Maar de pc loopt niet bepaald stabiel, hij loopt vast of hij valt in een keer uit.
En dan start die niet gewoon weer opnieuw op, nee ik moet eerst weer de bios resetten voor die het weer doet.
Ik kan nu niet normaal meer computeren, alle stekkers zitten goed aangesloten en alles krijgt stroom.
Maar wat ik wel appart vind..
Ik heb een Athlon XP-M, dus de mobile versie.
Die loopt standaard op 100x9, die moet ik nog instellen zegmaar voordat die op de normale snelheden loopt.
Als ik hem op 166x13 zet dan start die ook al meteen niet meer op.
Daarvoor draaide ik altijd probleemloos op 218x11, maar nu werkt dat ook al niet meer, alleen zwart scherm dus.
En als ik hem aan zet en ik krijg alleen zwart beeld blijft het ledje van de hdd ook branden.
Ik vermoed dat mijn moederbord defect is.
Het is een Asus A7N8X-E Deluxe, wat denken jullie?