Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Afkraakreacties op productsurveys

Pagina: 1
Acties:

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
De laatste tijd valt het me op dat vooral veel productsurveys behoorlijk de grond ingeboord worden met inhoudelijk niets toevoegende reacties. Bijvoorbeeld deze reactie op deze survey, of deze reactie op deze andere survey. Het voegt niks toe, en het de meeste posts zijn ook erg onvriendelijk van aard. Ik neem aan dat de crew hier ook niet echt blij mij is, en ik vroeg me of het mogelijk is om hier wat aan te doen door middel van bijvoorbeeld eenzelfde soort topic als over de typfoutjes in de nieuwsberichten?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de backend van de frontpage hebben we een overzicht van de nieuwste productsurveys en daar wordt zo ongeveer een keer per dag doorheen gekeken, maar desondanks glippen er toch surveys doorheen die qua taalgebruik er niet doorheen kunnen. Er zijn gebruikers die nooit gehoord hebben van interpunctie en/of layout, maar dat mag in mijn ogen niet de hoofdreden zijn dat een survey door ons weggehaald wordt. Tenzij dit de opbouw van de productsurvey echt niet door de beugel kan, maar dan wordt de schrijver dan dan ook door ons op de hoogte gesteld dat zijn posting terug onder embargo is gezet, wat ik dus net heb gedaan voor de AMD Opteron 146-survey.

Nu heb ik wel een en ander op te merken over de door jou aangehaalde surveys, maar dermate slechts zijn die ook weer niet. Korte surveys zoals deze mogen dan niet uitgebreid zijn, maar aan de andere kant is dit wel weer goed voor de betrouwbaarheidsstatistieken. Het een wordt als het ware goedgemaakt door het ander. Een apart topic voor dergelijke gevallen lijkt mij niet nodig. Zo vaak komt het ook niet voor dat een survey niet als een survey door het leven mag gaan. Het is dan veel handiger om ons te mailen (zie voor e-mailadressen dit document) of om een apart topic aan te maken in Frontpage Algemeen of Buyers Zone, bij voorkeur het laatste forum aangezien de Frontpage Admins meer bezig zijn met de Productsurvey dan nieuwscrew.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ik doelde niet op de surveys, maar op de reacties die sommigen plaatsen. ;)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tweakers.Net editor login :?

[ Voor 50% gewijzigd door P_de_B op 22-03-2006 21:43 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, die survey is weer onder embargo geplaatst, dus dan krijg je die login te zien.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar kan ik kort over zijn: zolang deze naar FAQ-normen worden geplaatst, laten we het moderatiesysteem zijn werk doen, evenals de krachtmoderaties. Het is begrijpelijk dat een survey voor een bezoeker onder de maat is en dat hij/zij zich via een reactie zich daar kenbaar over wilt maken. Mocht in dat geval de survey slecht zijn dan is Robin in "Afkraakreacties op productsurveys" van toepassing, maar voor de rest is tegen dat soort reacties direct niks tegen te beginnen. Het modereersysteem doet zijn werk door dat soort reacties op het laagste niveau te zetten (indirect invloed uitoefenen, 'power to the people!' :P) en in het uiterste geval kan een PowerMod of Frontpage Admin ingrijpen.

Verwijderd

Zou het genoemde probleem in de TS niet opgelost kunnen worden door een soort "survey report", analoog aan een topic report hier op GoT? Dan hoeft er geen nutteloze reactie bij de survey, maar kan de survey gewoon met onderbouwing onder de aandacht van een FP mod gebracht worden.

Op zich kan dit natuurlijk ook door een topic te openen in dit forum, dus misschien is het wat overkill. Als de gewenste actie inderdaad het openen van een topic in dit forum zou moeten zijn als een review echt niet voldoet aan de standaard, dan zou dit er misschien expliciet bijgezet kunnen worden in de tekst die nu al onder de reactie link staat.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik kom het helaas ook af en toe tegen. Overigens valt mij op dat sommige klagers zelf geen enkele productsurvey hebben gesubmit wat ik dan weer erg jammer vind (geef dan tenminste het goede voorbeeld).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Klein kickje: zie deze survey, 4 reacties die geen van alle te maken hebben met het product.

Is het nu nodig om hier een apart topic voor aan te maken, of zijn er andere (betere) mogelijkheden?

[ Voor 26% gewijzigd door AtleX op 30-06-2006 12:06 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:20

botoo

💀 too old to die young

Wmb mogen dergelijk offtopic reacties naar de -1 gemodereerd worden en liever nog getrashed. Overigens moet er imo voor trashen eerst beleidsoverleg plaatsvinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:20

botoo

💀 too old to die young

Het valt me ook op dat veel van die nutteloze reacties geplaatst worden door users die vrijwel alleen in V&A en surveys reageren, een beetje alsof ze toch niets te vertellen hebben en op deze manier hun postcount op willen krikken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
*bump*

Het valt me op dat het de laatste tijd weer behoorlijk raak is. Bijvoorbeeld: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2159083. Nu is het het niet meer mogelijk om reacties op productsurveys te modereren dus een keiharde -1 kan ik niet geven, maar het lijkt me dat een powermod er wel wat aan kan doen?

Pagina: 1