Toon posts:

Pio mode 4 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik een vraagje, nu wil ik een nieuw moederbord kopen een AbitKT7a.
Maar ik heb nog een oude harde schijf een Quantum Fireball met pio mode 4.
Mijn vraag is nu kan deze harde schijf wel op dit moederbord of ben ik verplicht meteen maar een nieuwe schijf te kopen.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
nee kan gewoon op dat nieuwe mainboard
is backwards compatibel

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Ja hij kan er op maar het is dan niet echt een snelle schijf, koop er voor de snelheid een schijf bij zonde van je total performance om die quatum te gebruiken , het kan wel eventueel als opslagmedium als je hem op de slave hangt

Verwijderd

Die schijf zal zeker werken, heb ook nog een oude pio mode 4 schijf erin zitten op mijn ata66 poort, lagere waardes dan de controller zullen altijd werken, zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen voor jullie reactie ik hang de schijf er inderdaad maar tijdenlijk in tot het schip met geld weer langs vaart voor een ATA 100 schijf.

By the way welke ATA 100 schijf raden jullie mij aan.

Verwijderd

hmmm... ik wil niet lullig doen maar met de komst van TX, LX en latere intel chipsets werden de de wat oudere WD schijven (tot 2 Gb) niet eens gezien en Seagate schijven gaven vreemde problemen.
Inderdaad heb ik dit probleem nog niet met VIA chipsets gezien......

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk dat ie het wel zal doen, ik heb laatst nog een 300Meg schijf geprobeerd in mn redelijk nieuwe pc..

maar een schijf die nog geen udma ondersteund, hoe klein is die dan wel niet? 1gig ofzo? Kun je net 1 game op zetten :+
Pagina: 1