Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Fout: "ntldr is missing" bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 4.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal, ik heb een computer en nou wil hij niet meer opstarten. Hij geeft de fout aan: NTLDR is Missing Press CTRL+ALT+DEL to restart.

Maar nou had ik wat gezocht en heb nu een opstartdiskette gedownload. maar ik heb nu geen ntldr & ntdetect.com want dat moet ik kopieren... maar waar kan ik dat bestand downloaden. of vinden. want de computer is van iemand anders en weet niet waar de windows cd ligt :'(

Gr, Erwin :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 20:40

Sosabowski

nerd

Voor die bestanden heb je toch echt een windows cd nodig.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
En als ik m opstart met een opstartdiskette dan ziet hij mn hardeschijf ook niet... maar maakt hij alleen een virtuele schijf c: aan:( hoe kan dat op gelost worden?? please t heeft haast :'( :'(

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:09:
En als ik m opstart met een opstartdiskette dan ziet hij mn hardeschijf ook niet... maar maakt hij alleen een virtuele schijf c: aan:( hoe kan dat op gelost worden?? please t heeft haast :'( :'(
windows cd zoeken en daarmee doen..

je schijf is ntfs dus je ziet die nie in dos..

verder is dit gewoon een zoek vraag.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:09:
Even de recovery vanaf de Windows NT/2k(3)/xp CD starten en de bestanden terugkopieren.

Het kan ook gewoon zijn dat er een verkeerde schijf wordt aangesproken door je bios, maar door je haast vergeet je wat dingen te vertellen ben ik bang voor je...

Verwijderd

Topicstarter
oow jaa sorry... ik bedoel ik wil bestanden van mijn windows cd... kopieren naar mn hdd maar die ziet hij niet in dos:( alleen die virtuele schijf:s maar hoe krijg ik t zover dat ie die harde schijf ziet zonder dat er bestanden afgaan?? hoop dat jullie t weten

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1. Opstarten van Windows CD
2. Naar de Recovery Console gaan (op R drukken bij Setup)
3. FIXBOOT en/of FIXMBR uitvoeren in de console
4. rebooten

:?

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
en dan gebeurt er cker weten niks??:D

Verwijderd

Topicstarter
dan zegt ie: this can't run in dos mode:(

• Vinnie
  • Niet online
Ehhh gewoon opstarten van je CD en naar de console gaan? Wat is daar nou moeilijk aan?

edit: leuk, blijf editten, zo wordt het helemaal een warboel :)

[ Voor 99% gewijzigd door Vinnie op 22-03-2006 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:25:
Ehhh gewoon opstarten van je CD en naar de console gaan? Wat is daar nou moeilijk aan?
jaa maar de setup kan k niet openen want dat kan niet onder dos zegt ie... tis windows 2000 sp3

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Haal die floppy eruit, gooi het weg, geef het aan de hond, wat dan ook - je gaat daar niets mee oplossen.

PC uitzetten, dan opstarten van CDRom (kan bijna ieder bak van afgelopen 8 jaar), dan recovery instructies starten...

Oslik blyat! Oslik!

• Vinnie
  • Niet online
Je moet ook niet setup.exe oid starten in DOS, je moet van de CD opstarten zoals je dus gewoon Windows installeert als er niks op staat. Ga desnoods even in de BIOS kijken of het wel staat ingesteld dat je van een CD kan booten.

Verwijderd

Topicstarter
jaa dat kan ik ook doen maar dan moet ik wat in bios veranderen tog?? en ik vertrouw me niet zo veel omdat ik op iemand anders zn computer zit...

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
MrFreezz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:25:
[...]

oow nee zat verkeerd.... waar kan ik deze vinden op cd??
Start op van je Windows cd zoals Vinnie ook al zij, en kies dan voor F3 herstelconsole.
meld je aan bij je Windows installatie gewoon je passwoord van je account intypen.
Heb je geen passwoord dan typ je niets en druk op enter.

Typ dan fixboot en/of fixmbr, herstart pc en haal cd rom eruit.

EDIT: In bios zoeken naar first boot device en selecteer cd-rom drive zoals in de afbeelding:http://www.easylinux.de/Artikel/ausgabe/2004/08/024-knoppix/kn2.png

ps: Doe zelf een beetje meer moeite alvorens hier om de 10 sec wat te posten waar we zelf niets mee kunnen. Geef duidelijke omschrijving van het probleem en wat je zelf al gedaan hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Attixx op 22-03-2006 21:37 ]

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 22:02
Het kan zijn de je C partitie niet actief is, zodat NTLDR niet gevonden kan worden omdat de C schijf gewoon niet wordt gezien.
Je kan de partitie terug actief maken met de PartitionMagic Rescue Floppies of de CD (mss kan je de floppy's wel gratis downloaden.)
Er zullen waarschijnlijk ook wel gratis alternatieven bestaan om je C terug actief te maken.

• Vinnie
  • Niet online
Daar hebben ze een moederbordhandleiding voor uitgevonden ;) Staat meestal wel onder BIOS FEATURES SETUP oid. Ligt er met name aan van wie de BIOS afkomt...

maar dit is wel erg basic hoor, zoek eens een keertje? :)

edit: zoiets dus http://www.vivaolinux.com...os/comunidade/bios-2b.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Vinnie op 22-03-2006 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
jaa ik heb geprobeerd wat jullie zeiden...

ik heb mn floppy er uitgehaald

toen mn bios ingesteld op dat cdrom als eerst opstart dan floppy dan hdd

toen heb k m gereboot en kreeg ik weer ntldr gezeur...

en hij start dus niet de cd op...

maar voor de duidelijkheid ik kan niet in windows komen. en snap dus niet helemaal hoe ik die cd moet opstarten:( maar heb de opstart volgorde al geprobeerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:40:
jaa ik heb geprobeerd wat jullie zeiden...

ik heb mn floppy er uitgehaald

toen mn bios ingesteld op dat cdrom als eerst opstart dan floppy dan hdd

toen heb k m gereboot en kreeg ik weer ntldr gezeur...

en hij start dus niet de cd op...

maar voor de duidelijkheid ik kan niet in windows komen. en snap dus niet helemaal hoe ik die cd moet opstarten:( maar heb de opstart volgorde al geprobeerd
Mischien beetje dom hoor, maar werd er gevraagt om op een toets te rammen ? Zoja, dan moet je daar snel je vuist op het toetsenbord leggen.. Anders start die ook niet op :9

Verwijderd

Topicstarter
Lullebakman schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:32:
Het kan zijn de je C partitie niet actief is, zodat NTLDR niet gevonden kan worden omdat de C schijf gewoon niet wordt gezien.
Je kan de partitie terug actief maken met de PartitionMagic Rescue Floppies of de CD (mss kan je de floppy's wel gratis downloaden.)
Er zullen waarschijnlijk ook wel gratis alternatieven bestaan om je C terug actief te maken.
ik denk dat dit eerder in buurt komt... maar ik weet niet hoe dit werkt hier heb ik nog nooit wat mee gedaan...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op GoT is het de bedoeling dat je zelf wat aan de slag gaat om dingen uit te vinden, niet om stap voor stap door het proces heengeleid te worden, zoals hierboven door meerdere mensen al terecht wordt opgemerkt. Check de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even, en onthoud de daarin genoemde informatie bij toekomstige posts.

Verder pas ik de topictitel even aan, want "ntldr" zegt niet zo veel over je probleem. Ik zet er ook nog even je OS in, want dat is in Windows Operating Systems bij ieder topic het geval.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
jaa ik heb al vanalles op gezocht alleen k loop hier gewoon vast daarom probeer ik t zo... sorry

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zou de eigenaar van de PC dan niet beter zijn/haar PC op kunnen sturen naar iemand van GoT die het wel weet?

De BIOS zo instellen dat men van CD-ROM / DVD-ROM kan booten is toch wel héél basic. :Y)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
op de pagina's van microsoft staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen om dit te herstellen: http://support.microsoft.com/?kbid=318728

Kan je hier doorheen gaan en vertellen waar het dan mis gaat?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zit er niet toevallig een andere harde schijf in je pc waar je computer van probeert op te starten? Als op die andere harde schijf geen Windows staat, dan krijg je precies dezelfde error. Even in je bios naar je harde schijf volgorde kijken dus :).

Verwijderd

You sure helped me out!!!

Bedankt!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 23:39 ]

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
Om daar nou een 4 jaar oud topic voor te kicken :+
Pagina: 1