Asus P4C800-E onboard digitaal op Pioneer VSX-D811S-S

Pagina: 1
Acties:

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 12:50

NEn

Zekersteweten

Topicstarter
Dit is het probleem:

heb een Asus P4C800-E Deluxe (link) met een (standaard) Soundmax Integrated Digital Audio onboard geluidschip, voorzien van een S/PDIF out (en natuurlijk ook een groene, blauwe en roze analoge uitgang, maar die doen het verder prima).

Deze zou ik graag aansluiten op mijn Pioneer VSX-D811S-S (link, blz 31, niet heel veel info helaas), een 7.1 receiver, met allerhande aansluitingen, waaronder 2 digitale coaxiale ingangen (CD en DVD). Deze werken prima; ze geven goed (perfect) geluid als ik m'n standalone DVD speler er op aansluit.

Sluit ik echter mijn PC (met een degelijke digitale coaxkabel) aan op mijn receiver, dan gebeurt er niets. (In de instellingen staat de SPDIF -natuurlijk- wel aangevinkt. AC3- én PCM- SPDIF)
  • wat doe ik fout? kan het wel wat ik wil, of zijn dit verschillende standaarden die niet compatibel zijn?
  • Is die standaard S/PDIF out wel goed? of moet ik zo'n optionele modulen zien te bemachtigen die naast nog een coaxiale uitgang, ook een optische uitgang heeft?
  • als ik zo'n module koop, zou het dan m.b.v. een optische kabel wel werken?
Ik gebruik MS Windows XP MCE UK. Ik heb zelf al gezocht op google, maar kan eigenlijk niets vinden over dit probleem, ook de faq leverde niets op. Heb zelfs de gebruiksaanwijzingen helemaal doorgelezen :Y)

Wie kent dit probleem, of ziet wat ik fout doe?

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
je pc zend het signaal niet uit....

1337

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 12:50

NEn

Zekersteweten

Topicstarter