Toon posts:

Kleuren verschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd breek ik mijn hoofd over dit vraagstuk:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tonnyvancasteren/kleurverschil.jpg

Hoe kan het dat windows viewer andere kleuren laat zien als photoshop. En dat terwijl gewoon het profiel sRGB IEC61966-2.1 word gebruikt. Wat naar mijn weten een redelijk standaard profiel is. Photoshop laat alle platen naar mijn mening behoorlijk flets zien. Ik vind de plaat in viewer er realistischer uit zien als in ps.

Hoe kan dit komen? Zou het probleem in ps kunnen zitten, welke na een herinstallatie weer in de standaard settings staan.

Ik heb mijn monitor ( IIyama vision master pro455 ) met adobe gamma gecalibreerd. Dit is natuurlijk ver weg van ideaal maar beter dan niets.

misschien dat jullie hier raad mee weten

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28

Sabbi

je denkt aan mij.

moet je niet nog even in photoshop het kleurenprofiel wat je met adobe gamma hebt gemaakt gebruiken?

edit>colour settings>workingspace en daar je monitor profile gebruiken... dan laat photoshop zien hoe het er op jouw monitor uit zou zien :P

[ Voor 63% gewijzigd door Sabbi op 22-03-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd, maar dan krijg ik wel telkens de melding dat ik profiel conflict heb. Als ik dan discard doe, dus geen kleuren mangement doe krijg ik geen kleur verschillend.

Zou de hele workflow niet het zelfde moeten zijn, wil het goed werken?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28

Sabbi

je denkt aan mij.

Kijk anders wat tutorials na over kleurprofielen voordat je hier verder vraagt, die leggen het beter uit dan ik... Maar geen enkel plaatje zal natuurlijk jouw custom monitor-profiel gebruiken, en dat is ook niet de bedoeling, dat is er alleen maar om dingen correct weer te geven op jouw monitor.