Nieuwe Socket 775 moederbord. Maar welke>?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Hallo, mensen :) ( ben niew hier :*) )

Ik ben al een tijdje op zoek naar een (betaal bare) s775 mobo. In die zoektocht kwam ik merken tegen, als ASUS, Asrock, Gigabyte, MSI en DFi.

Die laatse vond ik wel een goede s775 mobo hebben. Namelijk de DFI UT 915P T12. Meer info op deze site http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_22_254&products_id=2795

Ik heb wat revieuws gelezen. En was aardig beoordeeld.

Nou vraaag ik me af, is dit heb beste voor mijn systeem, of is er een andere (betaalbare) , beter mobo voor s775.

3.2 GHZ proccesor
1024MB samsung 2x512MB DDR-sdram
Antec Trueblue 480 watt psu
XFX Geforce 7800 GTX 265MB pci-e DDR3

mvg,

Yassine

Verwijderd

wil je een super super stabiel systeem zonder over clocken? asus

wil je super hard overclocken? dfi

wil je minder geld uitgeven? gigabyte

wil je nog minder geld uitgeven? asrock

wil je een stabiel systeem en een beetje overclocken? msi

alle mamaplankjes zijn stabiel hoor... alleen asus staat erom bekend om super stabiele borden te maken

maar bij dit systeem komt die dfi wel goed van pas :)

ik zie dat je een nvidia kaart heb? misschien een sli moederbord met oog op de toekomst?
-asus
-msi

merkjes klickable... maar een sli moederbord zou het mooist zijn voor jou systeem

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:16 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
ASUS P5ND2 sli deluxe...

Prima plankje erg stabiel en goed om later nog mee uit te breiden, leuk om een beetje te overklokken vooral als je mss een P4 550 of 650 heb...(multiplier unlock tooltje)
Vriend van me heeft m al een tijdje,,,hij kost rond de 100 euro

Ik heb dit plankje gehad...alleen nooit bij mijzelf thuis werkende gekregen...defect aangeleverd....veel heen en weer gemail met leverancier uiteindelijk geld terug gekregen. De ASUS hadden ze nie meer en heb daarom sinds 2 weken de msi p4n diamond. Nog niet mee overgeklokt. Maar stabiel is ie zeker! Leuk klein extraatje is de soundblaster live module erop. de MSI P4N DIAMOND kost rond de 160 euro!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Maar ik wil juist geen SLI moederbord. Ik denk tog nooit een 2de kaart te kopen. Ivm met een goede 7800 GTX denk k nog heeeeeel lang mee te kunnen gaan. HEt is tog zo, als je maar 1 vid. kaart op een sli moederbord gooit. Dat je dan maar pci-e 8x heb ipv pci-e 16X of niet>?? dan heb heb wel een sli moederbord maar gebruik je 1 kaart en langzamere preformance.?

ik heb ook DDR-sdram geheugen. En die wil ik graag in me nieuwe mobo plaatsen. Vandaar dat ik die dfi wou kopen. Die ondersteund namelijk allebei _/-\o_

Correct me if iam wrong :)

[ Voor 21% gewijzigd door yassine op 22-03-2006 20:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover is de FAQ van dit subforum echt wel duidelijk genoeg: PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Er is geen moederbord dat voor iedereen perfect is. Anders was er wel maar 1 moederbordfabrikant op deze wereld met maar 1 product ;) Mocht je twijfelen over jouw eigen keuze, dan kijk je toch gewoon even verder? In de eerdergenoemde FAQ van dit subforum staat dus meer dan genoeg informatie hoe tot een keuze te kunnen komen ;)

En over SLI: hetgeen je beweert is alleen van toepassing wanneer je twéé PCIe kaarten erin prikt. En dan verschilt dat ook nog per bord. Er zijn tegenwoordig borden beschikbaar met twee volwaardige PCIe x16 sloten, zoals de A8N32-SLI :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.