SMTP in buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik zit in duitsland waar ik 2 e-mail accounts moet kunnen gebruiken. Ik heb de e-mail accounts ingesteld in Outlook Express. Ik kan mail ophalen maar geen mail verzenden. (Kan de SMTP servers van XS4All niet benaderen.) Ik moet e-mail versturen met de 2 accounts, en ben dus nu opzoek naar een andere SMTP server/oplossing..

- Ik heb smtp.chello.nl geprobeerd, maar dit werkt niet.
- Provider hier is AOL, maar met smtp.de.aol.com (Port 587) heb ik nog geen succes gehad..

Hoe pak ik dit aan? :?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:14

samo

yo/wassup

is webmail een optie?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13

timovd

Voorsprong door techniek

bij server voor uitgaande verbinding moet je verificatie invullen met de gebruikersnaam en wachtwoord van een geldig AOL account. Mocht dit niet lukken, kun je een GMail account aanvragen. Die werkt immers altijd wel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Het is logisch dat zowel xs4all als chello niet werken. Je MOET de SMTP server van je provider gebruiken. Dus uitzoeken welke dat is lijkt me de oplossing. Als ie niet werkt, moet je misschien authenticatie instellen.

• F0kke
timow schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:09:
bij server voor uitgaande verbinding moet je verificatie invullen met de gebruikersnaam en wachtwoord van een geldig AOL account....
Als ik dit doe, krijgen de ontvangers van mijn mailtjes dan wel e-mail van mijn e-mail adressen? en dus niet van een AOL account?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je gewoon even de SMTP server gegevens van de provider die je in Duitsland gebruikt opzoeken. Als je die invult zou je gewoon mail moeten kunnen versturen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Arnout schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:10:
Het is logisch dat zowel xs4all als chello niet werken. Je MOET de SMTP server van je provider gebruiken. Dus uitzoeken welke dat is lijkt me de oplossing. Als ie niet werkt, moet je misschien authenticatie instellen.
Nope.
Als jij een toegang hebt tot een SMTP server die mailrelay voor jouw toestaat is het goed - smtp.xs4all.nl is te benaderen via een non-xs4all verbinding indien je SMTP authentication met Xs4all inlog gegevens aanzet. :P

Gebruik dan gelijk smtps.xs4all.nl (secure smtp), daarmee worden je emailtje versleuteld.

🌞🍃

• Arnout
  • Laatst online: 19:46
Datafeest schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:51:
[...]

Nope.
Als jij een toegang hebt tot een SMTP server die mailrelay voor jouw toestaat is het goed - smtp.xs4all.nl is te benaderen via een non-xs4all verbinding indien je SMTP authentication met Xs4all inlog gegevens aanzet. :P

Gebruik dan gelijk smtps.xs4all.nl (secure smtp), daarmee worden je emailtje versleuteld.
Ja dat klopt maar niet alle providers ondersteunen authenticatie.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Arnout schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:55:... maar niet alle providers ondersteunen authenticatie.
<fanboy>Maar we hebben het hier niet over zómaar een provider, maar over XS4ALL O+ </fanboy>

ach...in een volgend leven lach je er om!

• F0kke
Datafeest schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:51:
[...]

Nope.

Toch maar goed dat er mensen zijn die een extra stuiver uitgeven voor xs4all ;) Ik ga dit meteen ff proberen! Helaas ik heb nog een account van een ander clubje, die zoeits niet bieden.

Ik heb zelf de volgende oplossing gevonden (gelukkig :)). Ik heb Free SMTP Server 2.2 (freeware) gedownload en in Outlook mijn smtp servers als "localhost" ingesteld. Ik heb nu dus voor onderweg mijn eigen mailserver. Probleem opgelost :)

Verwijderd

www.gawab.com :) erg handig en ook nog snel :D

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fokkie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:11:
[...]

Als ik dit doe, krijgen de ontvangers van mijn mailtjes dan wel e-mail van mijn e-mail adressen? en dus niet van een AOL account?
correct, er staat geen aol.com oid achter maar gewoon wat jij hebt ingesteld in outlook

in smtp geef je gewoon een "mail from:xxxx@woei.com" en dat krijgt de gebruiker gewoon te zien
(en dat blijft hetzelfde zolang je dat niet veranderd in outlook)

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 22-03-2006 21:16 ]

Iperf

• F0kke
fish schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:13:
[...]

correct, er staat geen aol.com oid achter maar gewoon wat jij hebt ingesteld in outlook

in smtp geef je gewoon een "mail from:xxxx@woei.com" en dat krijgt de gebruiker gewoon te zien
(en dat blijft hetzelfde zolang je dat niet veranderd in outlook)
Je hebt gelijk. Ik heb zelfs het geluk dat ik smtps.xs4all.nl ook kan gebruiken voor een e-mail account dat ik heb bij een klein hostingsbedrijf. Dit lost in een klap al mijn problemen op. Bedankt allemaal! Hij mag dicht!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Alle providers bieden een SMTP server aan; en zetten deze tegelijkertijd dicht tenzij je van het eigen netwerk komt; of credentials kan aanbieden. Verder is webmail altijd een handig alternatief hiervoor; ik zie echter geen enkel probleem in dit topic wat in SA zou horen; of niet zelf op te lossen zou zijn. Ik zet deze dus dicht met het verzoek in het vervolg zelf wat beter te zoeken / uit te proberen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.