Toon posts:

Gsmweb-banner vertraagt de boel

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Gsmweb-banner vertraag mijn firefox dusdanig dat XP er zelfs onder leid... :(
zie [rml][ Firefox] Gsmweb-banner vertraagd mijn pc?[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry
1.0.7 Dutch
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.12) Gecko/20050919 Firefox/1.0.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Het gaat om deze banner:
http://a1767.g.akamai.net...St1Sz168Sq119959V0Id2.gif

Ik heb er ook last van, dacht eerst dat het aan mijn systeem lag, maar blijkbaar zijn er ook andere die er last van hebben :)

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.1) Gecko/20060111 Firefox/1.5.0.1

[ Voor 16% gewijzigd door Erkens op 22-03-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:54

Sabbi

je denkt aan mij.

Heu, dat is een animated gifje van 12kb wat uit 2 frames bestaat...

Wil dat je pc sloom maken is er iets goed mis met je browser/pc imho, geen fout van het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sabbi schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:49:
Heu, dat is een animated gifje van 12kb wat uit 2 frames bestaat...

Wil dat je pc sloom maken is er iets goed mis met je browser/pc imho, geen fout van het plaatje.
als ik dat plaatje in een losse tab open dat schiet de CPU usage omhoog, lijkt me niet normaal ;)
wellicht doordat die twee frames irritant snel verwisseld worden (70ms)
Het is gewoon een feit dat het niet bij 1 persoon is, en tevens bij diverse browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Erkens schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:26:
als ik dat plaatje in een losse tab open dat schiet de CPU usage omhoog, lijkt me niet normaal ;)
wellicht doordat die twee frames irritant snel verwisseld worden (70ms)
Het is gewoon een feit dat het niet bij 1 persoon is, en tevens bij diverse browsers.
Inderdaad, Firefox schiet hier van 0% CPU-gebruik naar 14% als ik die banner aanklik. Die framerate staat gewoon te hoog, brakke banner. Lijkt me niet goed. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die aanklik gaat CnQ helemaal naar boven en mn processorgebruik naar 100% :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wordt er nog actie genomen op deze banner? Bij mij schiet Firefox (1.5.0.1) ook naar 100% processortijd (d.w.z.: 50% op mijn 3800+ X2). Alleen als de banner zichtbaar is, als Ik naar een andere tab binnen Firefox ga of er een venster overheen leg is het weer weg.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01

crisp

Devver

Pixelated

Ik vraag me af of de browser of de banner zelf ueberhaupt wel de culprit is; hier op een nogal oude PC (AMD XP2000) hooguit 7% CPU gebruik met de betreffende banner in beeld. Wellicht meer een (video)driver issue?

Maar de 70ms framedelay kan wel wat hoger; sowieso houden bijna alle browsers (Firefox ook) een minimum delay van 100ms aan.

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 26-03-2006 15:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk ook niet dat het aan de banner zelf ligt. Van 0 naar 2% cpu tijdens het bekijken van de afbeelding (4400x2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hm, animated gif... firefox... hoge cpu load.

Klinkt als: nVidia kaart met oudere forceware drivers?

Ik kan nog wel wat animated gifs geven die daar problemen mee gaan geven. Bij deze zal je CPU gebruik ook richting de 100% gaan en dit plaatje van 2MB geeft ook een mooie ramusage van een 500-1000MB. Dat is een vrij oude bug met firefox en nVidia drivers volgens mij, zou met forceware > 81.95 opgelost moeten zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, ik heb even een ander animated gifje gemaakt, en daar heeft Firefox idd geen probleem mee. En ik draai idd op een Nvidia (GeForce3) met versie 71.84 drivers.

Zal eens kijken wat een update doet.

[edit]
En jawel hoor: update naar 81.95 drivers en het processorgebruik is weg.

[ Voor 20% gewijzigd door Maasluip op 26-03-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik firefox en ati kaart.
CPU gebruik stijgt tot een 10% maximaal, maar het tweede geeft ook bij mij een wisselbestandsgebruik van bijna 5 gigabyte... Dus niet alleen met de nvidia drivers is er dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Maasluip schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:50:
En jawel hoor: update naa 81.95 drivers en het processorgebruik is weg.
:)

Waarom eigenlijk nu nog een update naar 81.95? Dat is de eerste versie waarmee de problemen opgelost zijn misschien, maar ze zitten ondertussen al weer bij 84.21... :P Maargoed.
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:59:
[...]

Ik gebruik firefox en ati kaart.
CPU gebruik stijgt tot een 10% maximaal, maar het tweede geeft ook bij mij een wisselbestandsgebruik van bijna 5 gigabyte... Dus niet alleen met de nvidia drivers is er dat probleem.
Die tweede geeft bij mij ook nog een vrij grote ramusage, maar aanmerkelijk minder dan voordat ik naar nieuwe drivers ging.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
crisp schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:35:
Wellicht meer een (video)driver issue?
Als ik de banner bekijk schiet de CPU usage naar 20%. Verklein ik de browser dan springt ie naar 40%. Als ik vervolgens overschakel op vesa drivers blijft de CPU usage nagenoeg stabiel.

Browser: FF 1.0.7
Video kaart: SiS 661FX (?)

Maar ik heb er niet echt veel last van. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

XanderH schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:04:
[...]

:)

Waarom eigenlijk nu nog een update naar 81.95? Dat is de eerste versie waarmee de problemen opgelost zijn misschien, maar ze zitten ondertussen al weer bij 84.21... :P Maargoed.
Omdat ik die nog rond had slingeren. Voordat ik weer 20MB of zo aan drivers moet downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Ik heb er ook last van en het is gruwelijk irritant. Met één tab open is 't ding nog wel te doen (dan trekt 'ie 50% CPU) maar met twee ongelukkige tabs wordt het systeem merkbaar traag.

Ik gebruik Konqueror 3.5.1 onder Gentoo Linux met de nVidia x11 driver versie 1.0.8178. Het is inderdaad een probleem met deze driver, want het is de X server die uit z'n dak gaat en niet de browser. Vervelend is dat er nog geen nieuwe versie beschikbaar is.

Is hier niet wat aan te doen? Het kan niet de bedoeling zijn dat gebruikers hun videokaartdrivers moeten gaan bijwerken om een beetje te kunnen GoT'en, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Los daarvan vind ik het 1 van de meest opvallende en irritante banners op Got (maar misschien is dat wel de bedoeling :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Al minimaal 8 jaar is het eerste wat ik doe na een installatie van een browser het uitzetten van animaties. En tegenwoordig ook het de nek om draaien van flash.

Ik kan niet zeggen dat ik er ooit interessante info door ben misgelopen, maar ja - wat je niet ziet kun je ook niet missen natuurlijk. In ieder geval leest het een stuk relaxter. In noodgevallen heb ik een aparte machine die wat conventioneler is ingericht en die dan aangezet kan worden.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zich op een stukje tekst kunnen concentreren als er in een ooghoek iets staat te schreeuwen om aandacht door te knipperen en te bewegen. Om nog maar niet te spreken over de nodeloze verspilling van cpu cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
joopv schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:13:
Al minimaal 8 jaar is het eerste wat ik doe na een installatie van een browser het uitzetten van animaties.
Ha, da's wel een goede suggestie! Dat scheelt voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Soultaker schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:56:
Ik heb er ook last van en het is gruwelijk irritant. Met één tab open is 't ding nog wel te doen (dan trekt 'ie 50% CPU) maar met twee ongelukkige tabs wordt het systeem merkbaar traag.

Ik gebruik Konqueror 3.5.1 onder Gentoo Linux met de nVidia x11 driver versie 1.0.8178. Het is inderdaad een probleem met deze driver, want het is de X server die uit z'n dak gaat en niet de browser. Vervelend is dat er nog geen nieuwe versie beschikbaar is.

Is hier niet wat aan te doen? Het kan niet de bedoeling zijn dat gebruikers hun videokaartdrivers moeten gaan bijwerken om een beetje te kunnen GoT'en, lijkt me.
Fedora Core 5, X.org 7, Firefox, zelfde nVidia driver, CPU usage stijgt met 10%.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Pagina: 1