Toon posts:

leek met geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo zoals mijn titel al meld ik ben een leek met geluid en heb een paar vraagjes

hoe zit dat met 5.1 zijn dit aparte kabels voor mid rear front sub

ik wil een geluidskaart aanschaffen omdat die ik nu heb dit niet ondersteunt
ik heb nu een versterker staan die wel 5.1 ondersteunt type is sv-2803-rk ondersteunt deze ook digital kan het zelf niet vinden

maar moet ik dan meerdere tulip kabels van me pc tot versterker gaan doorsluiten aangzien de versterker het volgende op de achterkant heeft staan

l SW SL FL
------------------------
r CE SR FR

waar staan deze aanduidingen voor is dit wel 5.1

ik hoop dat iemand mij nog kan redden :+

mvg brian

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Begin maar eens met deze doorlezen, dan kom je al een heel eind:
AV FAQ; Veelgestelde vragen

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 08:55
Als ik Google op de naam van de versterker kom ik dit te weten.

Stereo-Tulp-ingangen voor VCD/Tuner/TAPE/AC-3

Dus ik denk niet dat je surround geluid naar de versterker kan brengen opdat het surround wordt verspreid zoals het zou moeten..

En voor alle speakers kun je dezelfde kabel gebruiken.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Gokje:

SW - subwoofer
SL - surround left
FL - front left
CE - center
SR - surround right
FR - front right

Verwijderd

idd, dus gewoon 3 x "stereo minijack naar rca" kabel halen en aansluiten
kan zijn dat je sub/center moet omdraaien na het aansluiten, dit merk je vanzelf wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier heb ik wat aan tnx

ik heb dus dts ingangen kom ik net achter betekent dit toch dat ik digitaal ondersteun met mn versterker

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Beter is nog via digital out naar digital in.

edit:
Op dit plaatje zie je onderaan 2 van zulke aansluitingen.
http://aopen.jp/tech/techinside/images/spdif.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door tatata op 22-03-2006 20:07 ]

Verwijderd

Maar dat is alleen als je digitaal binnenkomt. Dit doe je met een mono minijack naar rca kabel. Moeilijk te vinden, ander pak je 1 rca naar rca kabel en zet je een minijack plug aan (L/R aan plug gewoon samenkoppelen) of een coax kabel met minijack (en ev rca) aan.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
die dts aansluitingen hebben gewoon wel de vorm van de tulp stekker dit klopt toch niet

Verwijderd

Topicstarter
over die dts aansluiting heb ik het nu over mijn versterker oor

geluidskaart heb ik nog niet dus

er staat dus op de versterker boven de ce sw enz aansluitingen dts dit is digital toch
nu kijk ik in de faq en zie ik daar een hele andere aansluiting als een tulp is dit ook een andere kabel dan en is het wel mogelijk om op mijn versterker digitale muziek te krijgen/verzenden

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Idd er zijn twee aansluitingen voor digitaal. _/-\o_

Optisch: Gebeurd met een zogenaamde Toslink aansluiting dat zijn die vierkantjes. :9~

Coaxiaal: Gebeurd dus met een soort van tulpstekker. Alleen zou ik hier niet een huis tuin en keuken tulp op aansluiten. :9~

Beide digitale aansluitingen werken volgens hetzelfde principe alleen bij de 1 gaat het via licht en bij de andere met electrische pulsen.....

Hoop dat je hier wat aan hebt...

Greetings 8)7

Carpe Diem

Verwijderd

DTS staat voor Digital Theater Systems dacht ik, in ieder geval digitaal, dus word je geluid digitaal naar je versterker gestuurt daarin wordt hij door een dts chip omgevormd word naar analoog.
Dus analoog kan je versterker er niks mee doen, wel kan het zijn dat je geluidskaart dts ondersteund en dan heb je ook dts alleen wordt het dan niet in de versterker maar in de geluidskaart omgevormd.

Verwijderd

muppet99 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:12:
...
Coaxiaal: Gebeurd dus met een soort van tulpstekker. Alleen zou ik hier niet een huis tuin en keuken tulp op aansluiten. :9~
...
Waarom niet? Heb ik ook, werkt perfect, tis toch digitaal de 1ne en nullen zullen niet vervormd worden door een slechte kabel, signaal of geen signaal en niks ertussen, bij analoog kan je sinus aangetast worden door slechte kabels dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
kijk nu begrijp ik het al wat beter :D

nu kan ik dus coaxiaal gaan doorsluiten

nog ff een snel vraagje

ik heb nu gewoon een standaard geluidskaartje in me pc en een goedkoop tulp kabeltje tussen pc en versterker nu heb ik al een poosje last van een klein ruisje ik vermoed zelf de goedkope tulp en heeft iemand nog een adresje voor kwaliteits tulp kabel online aub waar ze evt ook geluidskaarten hebben

Verwijderd

Loop de eerste de beste geluidswinkel binnen, of ergens waar ze stereo's enzo verkopen, of dj materiaal, daar vind je meestal wel degelijke kabeltjes, reken ong een 10euro per stuk voor degelijke (als je echt t beste wilt kan je vergulde kabel kopen, die zijn een pak duurder), let wel op dat als je 3 minijack aansluitingen naast elkaar in je geluidskaart wil stoppen deze heel smal moeten zijn. Mijn x-fi (aanrader) krijg ik ze er maar amper in en heb ik een paar kabels moeten aanpassen dus kijk goed uit.

Zo'n x-fi kan je in iedere pc winkel krijgen, beginnende van de extreme music voor €110 en dan kan je nog 3 smaken hoger gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:32 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhhh de pricewatch? :+

Verwijderd

nee winkeltje hier in de buurt, pricewatch gebruik ik niet.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:30:
Loop de eerste de beste geluidswinkel binnen, of ergens waar ze stereo's enzo verkopen, of dj materiaal, daar vind je meestal wel degelijke kabeltjes, reken ong een 10euro per stuk voor degelijke (als je echt t beste wilt kan je vergulde kabel kopen, die zijn een pak duurder), let wel op dat als je 3 minijack aansluitingen naast elkaar in je geluidskaart wil stoppen deze heel smal moeten zijn. Mijn x-fi (aanrader) krijg ik ze er maar amper in en heb ik een paar kabels moeten aanpassen dus kijk goed uit.

Zo'n x-fi kan je in iedere pc winkel krijgen, beginnende van de extreme music voor €110 en dan kan je nog 3 smaken hoger gaan.
Ik denk dat de TS aan een adigy2 ZS wel voldoende heeft, deze zijn onlangs flink in prijs gestegen dus kan hij beter voor de net zo goede audigy4 gaan. Ik geloof dat deze kaart ook wel een digitale coax-uitgang heeft.

Verwijderd

Ah, als hij een audigy2 heeft kan hij beter geen geluidskaart kopen, die van hem is meer dan genoeg.
(waarom dacht ik dat hij een zei dat hij een slecht kaart heeft?, nouja)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een onboard geluidskaart dus op vooruit gaan zal ik zkr wel verwacht ik
welke raden jullie aan het is niet voor muziekopname of editing gewoon beetje lkkr gaming muziekie en om mp3s te luisteren

Verwijderd

De x-fi extreme music zoals ik al zei :)
Pagina: 1