Mijn zalman koeler die ik op mijn 7800gtx heb zitten raakt de nb koeler met meerdere koperen "vinnen". Kan dit kwaad ivm elektriciteit of geleiding?
nee, kan geen kwaad, staat geen stroom op de koelvinnen
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
ok thanx. Probeer achter een probleem te komen maar denk dat met de temperatuur te maken heeft.
Ik had daarstraks in een game dat ineens de pc compleet vast stond, na 10 a 20 seconden kon ik weer verder. Toen keek ik in Everest en nvidia settings en mijn 7800gtx was wel 90 graden! Maar met een videokaart krijg je toch artifacts en niet zoiets als hierboven beschreven?. Toen dacht ik aan de northbridge van mijn Asus A8n-sli waar alleen een passieve NB Koeler van Zalman zit, kan deze zo'n vastloper veroorzaken en dat het daarna weer verder gaat??
Ik had daarstraks in een game dat ineens de pc compleet vast stond, na 10 a 20 seconden kon ik weer verder. Toen keek ik in Everest en nvidia settings en mijn 7800gtx was wel 90 graden! Maar met een videokaart krijg je toch artifacts en niet zoiets als hierboven beschreven?. Toen dacht ik aan de northbridge van mijn Asus A8n-sli waar alleen een passieve NB Koeler van Zalman zit, kan deze zo'n vastloper veroorzaken en dat het daarna weer verder gaat??
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 19:44 ]
Verwijderd
kan je je zalmen koler op je graka niet op een andere manier monteren dat ie niet je nb raakt?
Behalve bij sommige voedingen.Yofresh_750 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:39:
nee, kan geen kwaad, staat geen stroom op de koelvinnen
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ja hallo, waar is dat op gebaseerd dat er geen spanning op staat?
Op de CPU core, GPU core en NB core staan allemaal een spanning, dit is afhankelijk van de hoeveelheid Ground dat de core nodig heeft om stroom af te laten stromen. Ik heb een keer een transistor opgefikt omdat deze perongeluk in contact kwam met de core, dus zijn aarde, en waardoor de transistor kortsluiting maakte.
Er staat wél een bepaalde spanning op een core, en je moet deze ook niet met andere cores in verbinding brengen.
Op de CPU core, GPU core en NB core staan allemaal een spanning, dit is afhankelijk van de hoeveelheid Ground dat de core nodig heeft om stroom af te laten stromen. Ik heb een keer een transistor opgefikt omdat deze perongeluk in contact kwam met de core, dus zijn aarde, en waardoor de transistor kortsluiting maakte.
Er staat wél een bepaalde spanning op een core, en je moet deze ook niet met andere cores in verbinding brengen.
Dus volgens jou kan plastic geleiden? knap. 
(Polycarbonaat bij sommige).
[ Voor 26% gewijzigd door Da_maniaC op 22-03-2006 20:03 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
zalman is nog steeds geen plastic koeler.....DJ_The_SP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:03:
Dus volgens jou kan plastic geleiden? knap.
Idd wat Bluecold zegd ,maar de enige manier om uit te vinden of er spanning opstaat is door er even de multimeter bij te pakken. Meten is weten
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Pagina: 1