Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers, ik heb mijn PC laatst weggebracht wegens enorme problemen en instabiliteit, en er is het een en ander gefixt. Nu is mijn videokaart dus ook kapot, en ik heb geen garantiebewijs meer (Hoe de fok, vraag het me niet :( ). Dus daarom ga ik een nieuwe videokaart aanschaffen, een ATI. Goede ervaringen mee, en moederbord chipset is van ATI (Of maakt dat niks uit). Ik heb al even rondgekeken, mijn budget is ongeveer 250 euro, liefst iets minder. PCI-Express. Nu viel mijn oog op de X850Pro 256MB PCIe, is dit een kaart die zijn geld waard is en goed in mijn systeem past, of raden jullie mij andere kaarten aan? Op het gebied van videokaarten duizelt het me namelijk nogal :?

Specs:

AMD 64 3000+
2x 512 MB
MSI RS480M2
x800RX (Kapot, was er wel erg tevreden over!)

Dank :)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Je krijgt meer waard voor je geld als je je geld in een nieuwere serie kaarten gaat steken. x1800-x1900.
Of nvidia 7800-7900 serie. Je hebt van ATI en Nvidia ook wel goedkopere varianten in deze series. Zeker kaarten die net zo snel of sneller dan de ati-x850pro zijn. Tevens zijn ze veel verder in shaders etc.

Geloof dat de 7900gt een goede prijs-kwaliteit had.

[ Voor 9% gewijzigd door ToFast op 22-03-2006 19:16 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-08 21:14
Ik zou zelf kijken naar een 7600GT (al dan niet overclocked), zijn niet al te duur en bieden 'n erg nette prijs/prestatie zoals te zien valt in reviews van o.a. Anandtech.com.

Verwijderd

Topicstarter
@ ToFast: Maar dan wordt de geldlat gelijk weer een stuk hoger gelegd, of niet? Dat is namelijk echt het maximale bedrag wat ik kan opbrengen, anders moet ik weer lang gaan sparen. En ik wil zo snel mogelijk weer aan het gamen slaan, en CoD2 of CSS kan ik echt niet soepel draaien op de on-board chip.

@ Yorixz, Ik ga het liefste voor een ATI, tenzij het echt een stuk betere kaart is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 19:19 ]

Verwijderd

als je het aankoopbewijs hebt van die videokaart is toch ook genoeg, tenmionste bij mij altijd wel, en anders kan de winkel misschien in de kassa nakijken wannneer je hem hebt gekocht en een nieuwe bon uitprinten

Verwijderd

Yorixz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:16:
Ik zou zelf kijken naar een 7600GT (al dan niet overclocked), zijn niet al te duur en bieden 'n erg nette prijs/prestatie zoals te zien valt in reviews van o.a. Anandtech.com.
Helemaal mee eens... zoek maar eens met google naar reviews... ze zijn het er alemaal over eens: mooi kaartje voor zijn prijs

• ToFast
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:17:
Maar dan wordt de geldlat gelijk weer een stuk hoger gelegd, of niet? Dat is namelijk echt het maximale bedrag wat ik kan opbrengen, anders moet ik weer lang gaan sparen. En ik wil zo snel mogelijk weer aan het gamen slaan, en CoD2 of CSS kan ik echt niet soepel draaien op de on-board chip.
Die x850pro is geen 250 eigenlijk meer waard, voor dat geld heb je een betere geavanceerde en waarschijnlijk zelfs snellere kaart. Ik zou voor 40 euro meer een 7900gt nemen, daar kan je echt weer een tijd mee vooruit.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 22-03-2006 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:18:
als je het aankoopbewijs hebt van die videokaart is toch ook genoeg, tenmionste bij mij altijd wel, en anders kan de winkel misschien in de kassa nakijken wannneer je hem hebt gekocht en een nieuwe bon uitprinten
Ik heb hem via een internetwinkel gekocht ;(

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
X850Pro ondersteund geen ShaderModel 3.0 en is zeer slecht overclockbaar, bovendien zijn de prestaties matig en heb je een grote kans dat deze kaart niet te unlocken is. Standaard prestaties zijn verder matig, zeker tegenover die van een nieuwe even dure kaart van tegenwoordig. Daarom zou ik voor een net zo dure, recentere kaart gaan, hierbij denk ik aan:

-X1800GTO
-7600GT
-evt. een 2ehandse 7800GT(X) of X1800XL/XT.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Tweedehands kaarten? Dat lijkt me geen goed idee, of vergis ik me daarin. Ik heb trouwens de x1800GTO ook gezien, maar als hij maar 200 euro kost kan ik met 250 euro toch wel wat beters krijgen? :? Bovendien zou hij toch mainstream zijn en niet echt gericht op prestaties?

Ik neem trouwens aan dat jij ook op IG zit? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 19:23 ]

• ToFast
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:22:
Tweedehands kaarten? Dat lijkt me geen goed idee, of vergis ik me daarin. Ik heb trouwens de x1800GTO ook gezien, maar als hij maar 200 euro kost kan ik met 250 euro toch wel wat beters krijgen? :? Bovendien zou hij toch mainstream zijn en niet echt gericht op prestaties?

2e hands is ook niks mis mee. Maar ga je voor zekerheid koop een nieuwe. Ik raad je een 7900gt aan voor 289. Is een erg gewilde kaart, die evenenaart de x850xt pe makkelijk zelfs

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 22-03-2006 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: Mijn budget is echt niet hoger dan 250 euro, dus het moet er echt onder zitten!

• ToFast
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:27:
Even voor de duidelijkheid: Mijn budget is echt niet hoger dan 250 euro, dus het moet er echt onder zitten!
Dan zou ik persoonlijk uit deze 2 opties kiezen: 2ehandse 7800GT(X) of X1800XL/XT. Maar geen 250 euro neertellen voor een x850pro kaartje. Een 6800gt kaart(2ehands) zou ook heel goed doen

op vraag en aanbod hier op tweakers zie ik een 7800gt voor 250 euro!
veel 6800gt'tjes zie je hier ook nog, voor 150~180euro! Zelfs die 6800gt rent de x850pro voorbij!En ondersteund ook sm3.0

[ Voor 35% gewijzigd door ToFast op 22-03-2006 19:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:22:

Dat een videokaart niet gericht is op prestaties is lijkt me klik klare onzin... en met jou videokaart kun je geen higend kaart betalen... wellicht wel een mainstream kaart... dat die niet gericht zijn op prestaties lijkt me nogmaals grote onzin

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 19:37

Bever!

3

lees eens een review, kijk in de startpost van het ati topic..
doe zelf gewoon je research..

Verwijderd

x850xt heb je ook al voor 209 euro, bij mycom zelfs een aanbieding voor 169,95... ik weet het een ati heeft geen sm3.0...

als je nu nog heeeeeeel eventjes geduld heb kan je een 7800GT of een 7900GT kopen... ik weet dat het niet meer mag zijn dan 250 euro... dus je kiest of een maandje doorsparen of die x850xt kopen

en dit is ook een rete snelle kaart en valt heel goed over te clocken >klik<

6800GS voor 199 euro :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een Sapphire Radeon x1800XL in V&A voor 250 euro! Aangezien ik het liefst een ATI kaart wil, lijkt me dit een goede keuze?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 19:55 ]

Verwijderd

Ik zie ook wel 6800gt kaartjes staan voor minder als 200.. is dat dan niet wat?

Verwijderd

Topicstarter
M'n budget ligt hoger, dus waarom niet een duurdere? :)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Een X850PRO kost trouwens rond de €170 en een X850XT rond de €200. Verder is een 6800GS leuk, net als de 7600GT. Lees wat reviews en bekijk je budget en dan zul je vast wel een keuze kunnen maken :P.

Die X1800XL zag ik ook in V&A voorbij komen. Lijkt me een prima kaartje!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 10:13
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:55:
Ik zie ook wel 6800gt kaartjes staan voor minder als 200.. is dat dan niet wat?
Zoek zelf?

*Ik bedoel dus dat de TS zelf wat onderzoek moet plegen :P *

[ Voor 14% gewijzigd door Kaaswagen op 22-03-2006 20:01 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Verwijderd

Waarom zou meer betalen voor dezelfde prestaties?
En omdat je mischien zij: ''mijn budget is ongeveer 250 euro, liefst iets minder''
Toch ben je op het moment goedkoper uit met een Nvidia kaart, maar als jij echt Ati wilt.
Zou ik voor een 1800 gaan. En niet eentje uit de vorige generatie nemen.

Verwijderd

dude... waarom moet je percee een duurdere? je wilt toch dat we helpen? wij komen moet goede alternatieven jij slaat het af en wil een duurdere, ik begrijp je niet helemaal sorry...

en duurder betekent niet altijd beter...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:07 ]

Verwijderd

Kaaswagen schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:59:
[...]

Zoek zelf?

*Ik bedoel dus dat de TS zelf wat onderzoek moet plegen :P *
Hahaha... dacht ook al... las eerst het sterretje niet.. ik dacht WTF.. maarja.. wat zou jij doen? 7600gt of 6800gt? prijs verschil is 40 eu int voordeel van de 6800... alleen vraag me af wat ik moet doen?:P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:06:
dude... waarom moet je percee een duurdere? je wilt toch dat we helpen? wij komen moet goede alternatieven jij slaat het af en wil een duurdere, ik begrijp je niet helemaal sorry...

en duurder betekent niet altijd beter...
Om eerlijk te zijn: zoveel weet ik er eigenlijk niet van, dus het leek me aannemelijk dat een duurdere kaart beter is :P Ik wil namelijk zoveel mogelijk uit mijn budget halen, aangezien ik er nog even op wil voortborduren ;)

Verwijderd

neem dan een goedkopere nvidia kaart die sm3.0 ondersteund... bij ati is dat pas vanaf de X1xxx serie, welke redelijk duur zijn... ik zag ook dat je een 2de hands kaart had gevonden. ik ben er in ieder geval niet zo'n voorstander van

om nog even terug te komen op het sm3.0 verhaal... nvidia ondersteund dat vanaf de 6xxx serie, momenteel zijn de 6800GS en de 7600GT goede kaart en die vallen mooi binnen jouw budget

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dat is duidelijk. Ik ga even wat benchmarks doorspitten en kijken welke de beste p/k verhouding heeft :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:27:
neem dan een goedkopere nvidia kaart die sm3.0 ondersteund... bij ati is dat pas vanaf de X1xxx serie, welke redelijk duur zijn... ik zag ook dat je een 2de hands kaart had gevonden. ik ben er in ieder geval niet zo'n voorstander van

om nog even terug te komen op het sm3.0 verhaal... nvidia ondersteund dat vanaf de 6xxx serie, momenteel zijn de 6800GS en de 7600GT goede kaart en die vallen mooi binnen jouw budget
Maar welke van de 2 zou jij kiezen? aangezien de ts niks zelf zoekt... zullen we hem dit ook nog wel moeten verrtellen.. de 7600gt presteert iets beter. ondanks zijn kleinere geheugenbus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de benchmarks bekeken, en de 7600GT komt echt als beste uit vindt ik. Maar, kan mijn 350 watt Seagate voeding dit wel aan? En welke is beter, de Asus of de Sparkle versie? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:49:
Ik heb de benchmarks bekeken, en de 7600GT komt echt als beste uit vindt ik. Maar, kan mijn 350 watt Seagate voeding dit wel aan? En welke is beter, de Asus of de Sparkle versie? :P
Heb je een A merk 350 watt voeding of een bud merk ?
Een goede kwaliteitsvoeding moet er ieder geval geen problemen mee hebben !

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik net zei, een Seagate. Volgens veel mensen is dat een goede voeding, dus ik hoop van wel!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:29

Thandor

SilverStreak

Sinds wanneer maakt Seagate voedingen ?
Gaat het hier niet om een Seasonic PSU ? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Shit shit shit! Ik bedoel inderdaad een Seasonic, maar mijn PC is nog steeds niet terug dus ik kon het niet checken ;) Stomme fout :P

• Brasher
  • Laatst online: 29-07 17:39
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:40:
[...]

Maar welke van de 2 zou jij kiezen? aangezien de ts niks zelf zoekt... zullen we hem dit ook nog wel moeten verrtellen.. de 7600gt presteert iets beter. ondanks zijn kleinere geheugenbus.
Dat ligt er ook aan of je wilt overclocken of niet. Na een overclock zal de 6800GS wel beter presteren, voor een lagere prijs. Voor zover ik weet heb ik nog geen extreme overclock wonders gezien bij de 7600GT (correct me if I'm (completely) wrong).

Verwijderd

Topicstarter
Overclocken ga ik sowieso niet aan beginnen, veel te risicovol vindt ik. Bovendien heb ik er de tijd en geduld niet voor ;)
De keuze is wat mij betreft gemaakt. Is de 7600GT ook een goede keus in combinatie met mijn andere componenten? Of raden jullie me aan het een en ander up te graden.

• Brasher
  • Laatst online: 29-07 17:39
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:20:
Overclocken ga ik sowieso niet aan beginnen, veel te risicovol vindt ik. Bovendien heb ik er de tijd en geduld niet voor ;)
De keuze is wat mij betreft gemaakt. Is de 7600GT ook een goede keus in combinatie met mijn andere componenten? Of raden jullie me aan het een en ander up te graden.
Aan het eind van deze maand (dacht ik) is de X1800GTO te koop, dat wordt een serieuze tegenstander van de 7600GT. Als deze dan ook nog interessant geprijsd is wordt hij toch wel interessant. Al is de 7600GT natuurlijk geen verkeerde keuze :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Zoeken kun je zelf - zet je eisen op een rij, lees reviews/ervaringen en zet die naast pricewatch, kies datgene wat in de zaken die voor jou belangrijk zijn het beste presteert binnen jouw budget...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.