Toon posts:

Loopt vast, restart na enkele seconde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mn pc ge-upgrade, waarbij ik de eerste keer een raar geluid hoorde en brandlucht rook, na hem weer helemaal uit elkaar gehaald te hebben bleef er slechts 1 ding over: de usb-kabel van de voorkant. Die heb ik er uitgelaten en hij startte gewoon windows op en herkende bij alle drivers in een keer en de rest van de drivers heb ik met de bijgelerverde cd van het moederbord geinstalleerd.

Nadat hij opnieuw opgestart was ging het effe goed (een minuutje) tot hij vast hing. Hij doet dan +/- 30 seconde niks en vervolgens gaat hij restarten.

Mijn specs:
AMD Atlhon64 3500+ yeah!! eindelijk kan ik dit zeggen :P
ECS K8T890-A
Powercolor Ati Radeon 9800Pro
Maxtor 300GB (7200rpm, 16mb)

Weet iemand of dit aan de windows installatie ligt of aan de hardware?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, kijk eens in je logboeken. Ik denk dat er iets vastloopt of iets te warm word.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:54:
Hmm, kijk eens in je logboeken. Ik denk dat er iets vastloopt of iets te warm word.
Waar kan ik die logboeken vinden?

Zit nu in veilige modus en hij doet t perfect...

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Heb je toevallig een nieuw moederboard?
Dan ligt het aan je chipset denk ik! (Hoeft niet hoor)
Maar als veilige mod. wel goed werkt zou je denk ik windows even opnieuw moeten installeren!

EDIT:
Configuratie scherm > Systeembeheer > logboeken!

[ Voor 14% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 22-03-2006 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:01:
Heb je toevallig een nieuw moederboard?
Dan ligt het aan je chipset denk ik! (Hoeft niet hoor)
Maar als veilige mod. wel goed werkt zou je denk ik windows even opnieuw moeten installeren!

EDIT:
Configuratie scherm > Systeembeheer > logboeken!
Inderdaad nieuw moederbord, ik dacht eerlijk gezegd ook al dat ik mn pc opnieuw moest installeren, komt goed uit dat ik een externe hd erbij gehaald heb :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Heb je alle drivers geïnstalleerd?
Dus ook diegene die bij het nieuwe moederbord horen ? (Chipset drivers).

Mogelijk kun je die drivers pas installeren na het herinstalleren van Windows. Al met al moet je dergelijke drivers niet vergeten te installeren gezien deze erg belangrijk zijn :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij heb je nu gewoon je moederbord vervangen en vervolgens windows de nieuwe 'reut' laten detecteren. Nou wil het nog wel eens voorkomen dat (zeker als de chipset anders is) windows niet echt lekker meer wil werken.
Het is dan ook wel aan te raden om windows opnieuw te installeren. Even alle belangrijke data backupen en dan windows opnieuw erop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:39:
Volgens mij heb je nu gewoon je moederbord vervangen en vervolgens windows de nieuwe 'reut' laten detecteren. Nou wil het nog wel eens voorkomen dat (zeker als de chipset anders is) windows niet echt lekker meer wil werken.
Het is dan ook wel aan te raden om windows opnieuw te installeren. Even alle belangrijke data backupen en dan windows opnieuw erop zetten.
Ja dat wil ik nou ook doen, maar wil niet lukken... Blue screen of Death ;)

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:38
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:49:
Ik heb vandaag mn pc ge-upgrade, waarbij ik de eerste keer een raar geluid hoorde en brandlucht rook, na hem weer helemaal uit elkaar gehaald te hebben bleef er slechts 1 ding over: de usb-kabel van de voorkant.
Een brandlucht is nooit goed natuurlijk. Misschien dat er de 1e keer iets kortsluiting heeft gemaakt. Bekijk je moederbord en evt. andere kaarten eens, waarschijnlijk dat je ergens een zwart geblakerd chipje ziet. Dat zou gelijk je problemen verklaren. Hoe ben je er trouwens bij gekomen dat het aan de usb-kabel van de voorkant ligt?

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59
Laat me raden: Mobo geupgrade, maar oude USB aansluitingen gebruikt? Misschien zijn die niet pincompatibel....?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:49:
Ik heb vandaag mn pc ge-upgrade, waarbij ik de eerste keer een raar geluid hoorde en brandlucht rook, na hem weer helemaal uit elkaar gehaald te hebben bleef er slechts 1 ding over: de usb-kabel van de voorkant. Die heb ik er uitgelaten en hij startte gewoon windows op en herkende bij alle drivers in een keer en de rest van de drivers heb ik met de bijgelerverde cd van het moederbord geinstalleerd.

Nadat hij opnieuw opgestart was ging het effe goed (een minuutje) tot hij vast hing. Hij doet dan +/- 30 seconde niks en vervolgens gaat hij restarten.

Mijn specs:
AMD Atlhon64 3500+ yeah!! eindelijk kan ik dit zeggen :P
ECS K8T890-A
Powercolor Ati Radeon 9800Pro
Maxtor 300GB (7200rpm, 16mb)

Weet iemand of dit aan de windows installatie ligt of aan de hardware?
Nu gewoon simpel. als jij een brandlucht ruikt is of je Koeling duidelijk niet voldoende. bij een te heet moederbord - CPU - GPU krijg je problemen (bij mij bijvoorbeeld gaat hij automatisch rebooten).

Of je hebt alles niet goed ge installeerd IVM Power supply. dat je ergens kortsluiting krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 21:21 ]

Pagina: 1