Toon posts:

Bestandslocatie verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Normaal als je bestanden aanbied die gedownload dienen te worden is meteen de locatie te zien (rechtermuisknop eigenschappen), nou wil ik om de directory en de andere bestanden aldaar beschermen (zodat ik niet tientallen directory's hoef aan te maken op mijn ftp) de bestandlocatie verbergen, danwel versleutelen. Hoe kan ik dit doen? Php en SSH?

Kan iemand mij een voorzetje geven?

Alvast bedankt!!!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Bestandlocatie zal altijd te achterhalen zijn (anders zou je de file immers nooit kunnen downloaden, als zijn locatie niet bekent is.) Toch zijn er simpele oplossing voor een beetje beveiliging. Zo zou je door middel van een js scriptje rechtsklikken kunnen disablen.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Je kunt PHP het bestand in laten lezen en outputten. Je moet dan de juister header() gebruiken en een functie als readfile(). De map met bestanden kun je dan buiten de webroot zetten, of met een .htaccess bestandje af sluiten voor de buitenwereld.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 23:03
Wat heb je zelf al gedaan ?

Waarop heb je gezocht ?

etc, TS is zeer matig.. Maar om niet een totale #!#@ te zijn, je kan het bestand ook streamen naar gebruikers.. Hoe en wat, -> www.google.com & www.php.net

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan dit doen op de manier zoals ze bij heel veel download-sites werken.

Je krijgt dan links als: http://urlvanwebsite/getfile.php?id=238476823563

Dit script stuurt dan het bestand door waardoor je als bron (eigenschappen) http://urlvanwebsite/getfile.php?id=238476823563 ziet staan.

Ik heb vroeger ook wel eens zo'n scriptje gemaakt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Streamen via (bijvoorbeeld) PHP inderdaad. En daar is verder meer dan genoeg over te vinden als je even de search gebruikt, vandaar ook dat ik dit topic sluit. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.