Tijdelijke afbeelding niet laten zien

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb een script welke standaard status offline weer geeft en dan gaat updaten. Aan de hand van die update kan er een resultaat uitkomen.

Laten we zeggen, status standaard is afbeelding 1. Status aan is afbeelding 2. Ik heb nu dit:

HTML:
1
[img]"bestand.php"[/img]

Nou werkt het wel, ik zie meteen afbeelding 1 (alle afbeeldingen zijn gepreload) maar er overheen zie ik het plaatje dat de afbeelding aan het laden is (doorzichtig vierkantje met tekeningetje er in). Nadat het PHP script klaar is gooit ie het juiste plaatje er overheen maar in de tussentijd zie ik dus die tijdelijke afbeelding :( De vraag is, is er een manier om dat weg te krijgen :) Dan wel via een truckje/hack of scripting taal. Ik weet dat het client-side te veranderen is, maar dat is geen optie :)

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door m33p op 22-03-2006 18:13 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt misschien middels een verborgen/onzichtbaar iFrame een PHP-pagina laten uitvoeren, die om de seconde refresht?

In de code van die PHP-pagina laat je dan, als het laden klaar is, middels JavaScript het tweede plaatje zien.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 22-03-2006 18:54 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

CodeCaster schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:54:
middels een verborgen/onzichtbaar iFrame
:/

ajax?? made for it! O-)

Of niet natuurlijk...

• m33p
@CodeCaster
Beetje omslachtige manier. In princiepe is hoe ik het nu heb perfect als ik dat tijdelijke plaatje weg kan krijgen. Op jouw manier is het toch al een partij extra gekloot en moet je steeds die pagina aan roepen welke in princiepe maar 1 keer hoeft te draaien (daarna is het wachten op een resultaat).

Ik ben ook bezig met het kijken naar ajax (nog nooit mee gewerkt) en ik snap wat het is :) ik probeer alleen te bedenken hoe ik dat in godsnaam moet implementeren :S

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik weet het, zegt geen client side scripting, maar ...

javascript is zo eenvoudig:

code:
1
x.style.display = 'none';

Plaats dan gewoon 2 losse plaatjes over elkaar en verberg de niet relevante.

Server side is niets meer aan een pagina te veranderen zonder deze opnieuw te renderen. IFrames klinken leuk, maar om deze aan te passen vraagt ook om een client side oplossing. Als je geen client side oplossing wil is ajax, zoals anderen suggereren, ook geen oplossing. Dit draait nou eenmaal op javscript.

[ Voor 12% gewijzigd door MachoM op 23-03-2006 23:39 ]

• m33p
Ik heb het ondertussen al opgelost met Ajax, was het van plan morgen te melden (sja tis geen werktijd meer hé ;)). Het werk maar zit nog met wat probleempjes, zie:

[rml][ Java/Ajax] Timeout probleem, meerdere connecties?[/rml]

Toch bedankt (elke bovenstaande)
Pagina: 1