[OE6] Mail niet meer te verwijderen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 13:46
Hoi allemaal,
Sinds kort zit ik met een probleempje. Ik krijg mijn mails nietmeer verwijderd uit outlook express 6. De mails worden van een pop3 server gedownload en meteen van de server verwijderd maar ze blijven (uiteraard) staan in mijn outlook express postvak in. Als ik op verwijderen duw of op delete dan probeert ie precies wel maar hij verwijdert niets. Ik krijg ook geen foutmelding. Als ik e-mail sleep naar "verwijderde items" krijg ik echter wel de melding: De geselecteerde berichten kunnen niet worden verplaatst. Er is een fout opgetreden. Dan kan ik wel maar alleen op Ok duwen. Het rare is dat het (volgens mji allemaal) mails zijn met een bijlage die ik niet kan verwijderen. Ook heb ik ad-aware gedraait en een full system scan met norton anti-virus, wat spyware/dialers verwijderd (ik gebruik deze pc niet alleen ;)) maar kan nog steeds geen mails verwijderen.
Weet iemand raad ?

Alvast bedankt !

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:03

Outerspace

Admin General Chat
Kan je ze niet gewoon van de harde schijf afhalen? Die emailtjes zijn namelijk opgeslagen op je harde schijf dus zou je ze ook zo kunnen verwijderen (zoek eens op .pst of .dbx).

Wauw, een sig!

• silentkiller
Outerspace schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:01:
Kan je ze niet gewoon van de harde schijf afhalen? Die emailtjes zijn namelijk opgeslagen op je harde schijf dus zou je ze ook zo kunnen verwijderen (zoek eens op .pst of .dbx).
ik weet dat ze in een dbx bestand zitten maar er zijn ook mails die ik wil behouden. En het is zomaar opeens dat ze nietmeer te verwijderen zijn dus dat moet toch aan iets liggen..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even met een titeledit. Kun je mailtjes zonder attachment wel verwijderen? En kun je wel mailtjes gewoon verplaatsen naar andere mappen?

mails nietmeer te verwijderen uit outlook express 6 > [OE6] Mail niet meer te verwijderen? *
SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• silentkiller
Spider.007 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:21:
Ik verplaats je topic even met een titeledit. Kun je mailtjes zonder attachment wel verwijderen? En kun je wel mailtjes gewoon verplaatsen naar andere mappen?

mails nietmeer te verwijderen uit outlook express 6 > [OE6] Mail niet meer te verwijderen? *
SA > OFF
Zoals eerder vemelt kan ik ze niet verplaatsen naar andere mappen. Berichten zonder bijlage krijg ik wel verwijdert. Het rare is wel dat als ik al mijn e-mails (postvak in => alles selecteren =>verplaatsen) verplaats dat het wel gaat :s

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zit misschien je antivirus in de weg?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• silentkiller
sanfranjake schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:13:
Zit misschien je antivirus in de weg?
Nee, die heb ik niet geïnstaleerd. Men pc is volledig virus vrij want ik scan hem elke week met panda online scan en de spyware gaat eraf met ad aware

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Wildfire

Joy to the world!

^^ kickje ^^

Het vers geïnstalleerde systeem van een oom en tante van mij heeft nu hetzelfde... een mailtje met bijlage die niet verwijderd kan worden.
De geselecteerde berichten kunnen niet worden verplaatst.

Er is een fout opgetreden.
Verder ook nog een ander mailtje, dat ervoor zorgt dat wanneer het geselecteerd wordt OE meteen vastloopt. Ongeacht of berichtweergave aanstaat of niet... (het is gewoon een tekstmailtje zonder bijlage, een standaard mail system error mailtje)

Ik kan garanderen: dit is een virus-, spy- en adwarevrij systeem. Spiksplinternieuwe Windows XP SP2 install met integrated updates t/m april. Meteen na installatie spywareblocks aangebracht middels Spybot Search & Destroy en Spyware Blaster en antivirus geïnstalleerd in de vorm van Avast. Dus in de hoek van virussen en spyware zit het probleem niet... overduidelijk een of andere bug in Outlook Express blijkbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 09-05-2006 21:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-07 16:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verplaats het postvakin.dbx bestand eens naar een andere plaats zodat er als je outlook express opstart een nieuw postvak in map wordt aangemaakt welke dus leeg moet zijn.
Hierna even de originele "postvak in" importeren en kijken of je de zooi kunt verwijderen.
Het lijkt er gewoon op alsof je postvak in een beetje corrupt geraakt is op een of andere manier.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Wildfire

Joy to the world!

FlipFluitketel schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:23:
Verplaats het postvakin.dbx bestand eens naar een andere plaats zodat er als je outlook express opstart een nieuw postvak in map wordt aangemaakt welke dus leeg moet zijn.
Hierna even de originele "postvak in" importeren en kijken of je de zooi kunt verwijderen.
Het lijkt er gewoon op alsof je postvak in een beetje corrupt geraakt is op een of andere manier.
Is mogelijk... ik had zelf al gezocht naar reparatietooltjes, maar ja --- die kosten allemaal $$$ dus dat was geen optie.

Ik zal het vandaag eens proberen, ik kan toch remote op hun systeem werken.

-- Edit: de oorzaak van het niet kunnen verwijderen van mailtjes had ik nu snel gevonden... een combinatie van een 2 gigabyte grootte "Verwijderde items" icm een FAT32 partitie :)

Ik heb m'n oom dan ook maar uitgelegd dat 'ie de "Verwijderde items"-map ook regelmatig moet leeggooien. :)

Blijft over... het ene mailtje dat Outlook Express laat vastlopen wanneer je erop klikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 10-05-2006 19:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1