Toon posts:

[DVD rewriter] XP herkent DVD rewriter niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb x-aantal maand geleden een Iomega Super DVD DL gekocht. Ik sloot het toestel aan op een AMD3200+ met SP2 en het toestel werd direct herkend. Ik sloot het ook aan op een PIII 500 Mhz met SP1 en ook hier waren er geen problemen.

Tot vorige week kon ik op beide pc's naar dvd's kijken. Opeens van dag op dag herkennen beide pc's de dvd-rewriter NIET meer. Er is geen upgrade geweest noch van de AMD noch van de PIII (xp uiteraard). Er is niets gewijzigd in de configuraties en toch doet het toestel het niet meer.

Als ik de stroom uitschakel van het toestel gaat het groene lichtje uit en als ik electriciteit aansluit gaat het lampje eventjes branden. De sleuf gaat open en dicht (altijd).
Als ik een dvd insteek gebeurt er niets. XP zegt wel dat er nieuwe hardware gevonden is en vraagt om het te installeren. Ik klik op installeren en dan zegt xp dat er een probleem is met de hardware.

Ik heb al een andere USB2.0 kabel gebruikt: noppes. Alles USB apparaten verwijderd: noppes. Nieuwe configuratie gemaakt en alle onnodige apparaten verwijderd: noppes.

Wie weet raad? Firmware probleem? Voor alle duidelijkheid: ik heb de firmware NIET geupdate! Het toestel staat nog altijd in zijn originele configuratie en toestand.

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
Nog vergeten bij te zeggen dat in Apparaatbeheer het volgende toestel komt bij Overige apparaten: "24" met een ! in het geel.