Ik heb het volgende probleem. M'n kabelinternet (@home) is niet voorruit te branden (20 kB max). Ik heb net een uur aan de telefoon gehangen met essent@home en daar kwam na verschillende tests uit dat het aan mijn pc lag omdat met de verbinding niks mis is (ping: ok upload: ok download: ok).
De fout zit dus in mijn systeem !?!?!
Systeem:
Abit BE6-2
3Com 10/100 NIC (3C905B-TX)
en de usual shit (sound, scsi enzenz)
Ik heb hier 2 pc's staan (hangen in een hub 10Mbit). Systeem A is de BE6-2 B is de ander.
Als ik op Systeem A aan het werk ben en ik kopieer via de verkenner (slepen enzo) grote hoeveelheden data --> B gaat dat baggertraag en krijg je timeouts. Als ik op B aan het werk ben en ik kopieer VANAF systeem A --> B. (inweze hetzelfde lijkt mij) gaat het wel snel!
Iemand een oplossing ja of nee?
De fout zit dus in mijn systeem !?!?!
Systeem:
Abit BE6-2
3Com 10/100 NIC (3C905B-TX)
en de usual shit (sound, scsi enzenz)
Ik heb hier 2 pc's staan (hangen in een hub 10Mbit). Systeem A is de BE6-2 B is de ander.
Als ik op Systeem A aan het werk ben en ik kopieer via de verkenner (slepen enzo) grote hoeveelheden data --> B gaat dat baggertraag en krijg je timeouts. Als ik op B aan het werk ben en ik kopieer VANAF systeem A --> B. (inweze hetzelfde lijkt mij) gaat het wel snel!
Iemand een oplossing ja of nee?