Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:28:
Ben ik met je eens.
Maar betalen voor een prestatie die niet geleverd wordt is in één woord WANprestatie.
En ongeacht wat de "Algemene Voorwaarden" hierover zal zeggen begint deze wanprestatie, in mijn ogen, de spuigaten uit te lopen.
ik ben met je eens dat het inderdaad een wanprestatie is (overigens is betalen voor een dienst die niet geleverd wordt natuurlijk geen wanprestatie he, wel stom

)
Geen telefoon, geen internet, diverse keren er voor thuis blijven (kost hem dus vrije dagen) en dan zelfs soms ook nog niet komen opdagen....
En omdat hij geen gewone telefoon heeft moet ie dus alles mobiel doen wat ook weer extra kosten met zich meebrengt.
Alles wel vooropgesteld dat dit een probleem is bij Tiscali en niet in huis.
Want dan is het Rein z'n eigen probleem!
is idd vervelend, maar t is eerst zaak het probleem op te lossen. En zoals al eerder terecht werdt gesteld, de afdeling die over de financien gaat zal waarschijnlijk niet eens WETEN dat de TS een probleem heeft.
Zaak is eerst de dienst te herstellen, of de overeenkomst mbt levering van de dienst (per direct/met terugwerkende kracht/iets anders moois) te beeindigen.
Pas daarna kan men kijken naar de kosten. Mocht Tiscali niet bereid zijn tot teruggave van de kosten voor de opgenomen vrije dagen/telefoon/etc, dan kun je daarna altijd nog een civiele procedure voor schadevergoeding beginnen (welke je volgens mij wel wint, gezien uitspraak in de zaak van die eilandbewoner tegen Essent). Dat is wel allemaal achteraf gepraat echter.
T stomste wat je nu kunt doen is stoppen met betalen. Het feit dat de leverancier op dit moment niet aan de leveringsverplichting voldoet, ontslaat je helaas niet van je brengplicht (betalingsplicht). Dat zijn namelijk 2 verschillende delen.
Je kan natuurlijk wel kijken naar ontbinding van de overeenkomst op basis van wanprestatie, maar dan moet je eerst Tiscali schriftelijk (aangetekend!) in gebreke stellen, een reeele oplossingstermijn geven etc, en dat deel is voor de advocaten/rechtenstudenten onder ons, ik heb vandaag genoeg wetboek gezien. Ik verwacht wel dat er iets over genoemd wordt in boek 6/7 van het BW.