Toon posts:

[Tiscali] Hoe lang kan een storing duren?

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al anderhalve week zonder internet en telefonie bij Tiscal. De DSL-lijn is dood ( ook op ander modem ) De helpdesk beweert telkens dat ze de lijn aan het meten zijn.
Zijn er hier tweakers waarbij een soortgelijke storing ook zo lang duurde? Ik zit notabene pas 3 weken bij Tiscali. :(

Verwijderd

Gewoon niet betalen zolang je geen internet hebt. Lijn test kunnen ze in 5min doen, het oplossen van problemen zal wel langer duren.

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Ik had wel een keer 3/4 dagen ofzo. Toen werd iets in de centrale geupdate en moesten ze bij de helpdesk de lijn resetten en toen deed hij het weer goed. Ik zou gewoon nog even bellen en beetje boos doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus nu al op dag 12

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 14:08 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Een brief schrijven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs is bij mij Tiscali ADSL + Telefonie geinstalleerd.

Na enkele dagen werkte de lijn niet meer, en ondanks herhaaldelijk contact met de helpdesk is dit probleem na X dagen nog steeds niet opgelost.

Ik zie me dan ook genoodzaakt u in gebreke te stellen. Indien mijn abbonnement niet binnen 10 werkdagen na dagtekening van deze brief gerepareerd is, zie ik mij genoodzaakt het abbonnement te ontbinden.

Uiteraard hoop ik dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,

Blablabla

En na 10 werkdagen een brief sturen met kopie van de eerste waarin je per direct opzegt.

Verwijderd

En werkt je internet al ?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, nog steeds niet. Kreeg vrijdag wel een nieuw modem. Via een dode lijn hadden ze het oude modem blijkbaar gemeten en voor kapot verklaard. Het nieuwe modem werkte natuurlijk ook niet. Nu zou de KPN per ongeluk twee kabeltjes hebben losgetrokken en weer aangesloten, maar de lijn isnog steeds dood. Het wachten is nu op een monteur die mij zou moeten bellen.
Ben langzamerhand in staat om mijn huis af te breken op zoek naar een kabelbreuk. :(

Verwijderd

Had je trouwens een werkende verbinding of is dit een nieuwe aansluiting ?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kan gewoon een baggerlijn zijn :9
Als dit je eerste ADSL-abbo is kan het voorkomen dat er gewoon gebreken in je lijn zijn die nu pas aan het licht komen. Dat duurt helaas gewoon lang ivm miscommunicatie tussen Tiscali en KPN...

Heb zelf hier ook Tiscali, werkt meestal gewoon perfect.
Langste storing ooit was 2 dagen :*)

Wel veel problemen als je een nieuw modem/router aanschaft, want Tis laat alleen verbinding toe als het MAC-adres klopt, en wisselen daarvan gaat lang duren...

Zolang je je modem aansluit en het DSL-connect-dingetje brandt, is de kant qua Tis klaar :)

Tegenwoordig krijg je trouwens zo'n Zyxelding, dat is al een eenpoortsrouter, vroeger gebruikten ze Sagem modems, dat was voor ons bij het wisselen een hele ellende.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

DarthPlastic schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:34:
Wel veel problemen als je een nieuw modem/router aanschaft, want Tis laat alleen verbinding toe als het MAC-adres klopt, en wisselen daarvan gaat lang duren...
Da's niet zo. Bij de meeste aansluitingen werkt het direct (en staan er dus twee IP adressen geregistreerd tot de voorlaatste lease verloopt), daarnaast is "heel lang" ook maar een uurtje of twee (mocht het al niet dubbel uitgegeven kunnen worden) en ten derde geldt dat alleen maar als je je modem wisselt op een werkende lijn (zodat je dus wel een ip adres had).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DarthPlastic
JvS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:36:
[...]
Da's niet zo. Bij de meeste aansluitingen werkt het direct (en staan er dus twee IP adressen geregistreerd tot de voorlaatste lease verloopt), daarnaast is "heel lang" ook maar een uurtje of twee (mocht het al niet dubbel uitgegeven kunnen worden) en ten derde geldt dat alleen maar als je je modem wisselt op een werkende lijn (zodat je dus wel een ip adres had).
Mijn ervaring met Tiscali is dat als je op een pc internet hebt, en hem 'om wil pluggen' naar een router, je de zaak 24h uit moet laten staan voordat de lease verloopt en je weer kan verbinden met een ander MAC-adres.
Tegenwoordig is het idd beter geregeld, de tijden zijn korter en je hebt soms die dubbele leases.

Maar als de TS nooit een verbinding heeft gehad is dit natuurlijk niet van toepassing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een werkende verbinding. Het ADSL-verbindingslampje blijft dus uit. Alleen Power en netwerklampje branden.

• DarthPlastic
Echt helemaal permanent uit?

Als je je modem namelijk even aan-en-uitzet zal het ADSL-lampje gaan knipperen, dan maakt hij verbinding. Blijft hij vanaf het begin uit dan heb je überhaupt geen ADSL-signaal (wel heel erge situatie dan, dan zou je splitter kapoet kunnen zijn), maar als hij na even knipperen uitvalt is het idd een lijnstoring bij Tiscali.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DarthPlastic schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:23:
[...]

Maar als de TS nooit een verbinding heeft gehad is dit natuurlijk niet van toepassing.
Als de storing langer is dan de lease tijd, dan heb je van dit fictieve probleem al geen last meer.
DarthPlastic schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:54:
Echt helemaal permanent uit?

Als je je modem namelijk even aan-en-uitzet zal het ADSL-lampje gaan knipperen, dan maakt hij verbinding. Blijft hij vanaf het begin uit dan heb je überhaupt geen ADSL-signaal (wel heel erge situatie dan, dan zou je splitter kapoet kunnen zijn), maar als hij na even knipperen uitvalt is het idd een lijnstoring bij Tiscali.
mjah, dat is ook het probleem van de topicstarter, er is geen signaal... Kan overigens niet aan de splitter liggen als dit direct op de ISRA is getest (waavan ik uit ga als tiscali die storing in behandeling neemt). Het kan dan nog van alles zijn... Regelmatig knipperen betekent dat-ie aan het intrainen is, uit betekent geen verbinding en aan betekent wel verbinding. Het is helemaal niet 'extra ernstig' als je lampje niet knippert, als er geen signaal is, gaat het lampje gewoon niet aan...

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal uit ja. Nu komt er vrijdag een monteur bij mij thuis ( zeggen ze ). Ik zie eigenlijk niet wat die zou kunnen uitvinden als het signaal er van het ene op het andere moment mee ophield zonder dat ik ergens aan heb gezeten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst Tweak over dezelfde lijn. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. ADSL-signaal was er altijd.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Ik had eerst Tweak over dezelfde lijn. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. ADSL-signaal was er altijd.
Ik heb heb ook al heel wat problemen met de helpdesk van Tiscali gehad...

Ze zijn niet zo goed in het volgen van de procedures daar..

Probeer eens je modem op het ISRA-punt aan te sluiten zonder splitter.

Dat probleem heb ik dus een keer gehad...heeft vijf weken geduurd voordat ze erachter waren. Ik zelf was het totaal vergeten dat het daar aan kon liggen maar dat is meer omdat ik ook geen toegang had tot het ISRA-punt :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Wanneer ze een monteur aansturen betekent dit dat ze een lijnmeting hebben gedaan waaruit is gebleken dat je telefoonlijn wel via de DSLAM loopt, er zou dus een signaal bij je binnen moeten komen.
Wat er nu nog aan de hand kan zijn is een kapotte splitter, breukje in 1 van je kabels, etc. of een probleem met de poort op de kaart in de DSLAM of in je fysieke telefoonlijn.
Bekabelings- en splitter problemen kunnen aan het licht komen bij omzetting naar een snellere of andere verbinding (e.g. ADSL2+ ipv ADSL1).

Wat de monteur waarschijnlijk komt doen (en wat je gedeeltelijk ook zelf kunt doen) is de verbinding met een gegarandeerd goed modem rechtstreeks met een korte kabel op het ISRA punt testen.
Krijgt hij daar ook geen signaal dan wordt er een SIP migratie aangevraagd, hierbij wordt je telefoonlijn op een andere poort aangesloten.

Maar wat je dus eerst zelf kunt doen nog voordat de monteur komt is het modem echt op ISRA met een korte kabel en zonder aftakkingen (ook geen doodlopende!).

Verwijderd

Topicstarter
Vrijdag thuis gebleven voor een monteur, die niks kon vinden. Vandaag zou er een andere monteur van de KPN samen met een Tiscali-monteur komen. Weer speciaal voor thuis gebleven. Niemand kwam opdagen, ook niks gehoord.
In de voorwaarden van Tiscali staat dat ze 3 maanden ( !) mogen voortmodderen voor je van hun abonnement af kunt. Ik ben inmiddels ten einde raad!
Wie geeft hulp? :( :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:14:
Vrijdag thuis gebleven voor een monteur, die niks kon vinden. Vandaag zou er een andere monteur van de KPN samen met een Tiscali-monteur komen. Weer speciaal voor thuis gebleven. Niemand kwam opdagen, ook niks gehoord.
Dat komt dus omdat die monteurs samen naar de wijkcentrale gaan (duo-onderzoek) ze komen dus inderdaad niet bij jou thuis. Het is overigens wel normaal dat er vervolgens een terugkoppeling komt, het kan zijn dat je nog teruggebeld moet worden anders zelf even bellen met de klantenservice over de uitslag van het onderzoek ...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja niemand hier. Dit moet tiscali gewoon oplossen, maar het gaat gewoon zo snel als het gaat, dat is voor jou heel vervelend, maar daar valt weinig aan te doen.

Verwijderd

Wat ik zelf laatst heb gedaan was een @home abbo op proef voor 2 maanden (en dan natuurlijk weer opzeggen).

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 06:14
Ken je niemand die bij een ISP werkt ?
Bij mijn vorige werkgever hadden we een zogeheten xDSL tester. Een fraaie module in dat ding om DSL te testen en je ziet alles.
Dan ben je er zo uit dat het aan Tiscali ligt.

Ik vind die 3 maanden aanmodderen bullshit trouwens. Als iets niet werkt mag je er toch onderuit ?

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 15:31
Inderdaad, een duidelijk gevalletje wanprestatie, imho moet je nu zo je abbo op kunnen zeggen... Zeker omdat het een paar dagen wel goed heeft gewerkt voor de lijn 'doodviel'...

Doen ze moeilijk bij Tiscali, dan gewoon zeggen dat je al bijkomende kosten hebt moeten maken (@home), en dat je de zaak eventueel best voor wil laten komen bij de rechter. (Moet je wel alle correspondentie bewaren.)

Redelijke kans dat ze: of actie gaan ondernemen, of dat jouw abbo wordt opgezegd.

Bij HetNet kreeg ik netjes een brief dat ze niet konden garanderen dat ik de opgegeven snelheden zou halen i.v.m. de afstand van mijn huis tot de centrale (2.7 km), en ik eventueel kostenloos op zou kunnen zeggen. Wel zo netjes, en een voorbeeld voor Tiscali....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Redelijke kans dat ze: of actie gaan ondernemen
Zo te lezen is tiscali allang bezig met actie. Ze komen niet zomaar met monteurs bij mensen thuis namelijk. Het duurt allemaal alleen wel lang...
of dat jouw abbo wordt opgezegd.
Mjah, maar als dan blijkt dat er ergens een probleem in de telefoonlijn (die in de grond dus, niet van tiscali) naar zijn huis zit, dan gaat een andere aanbieder daar ook problemen mee hebben en dan kan je het onderzoek weer gezellig opnieuw starten en of je daar nou wat mee op schiet...

Verwijderd

Topicstarter
Wel, vandaag maar weer eens zes minuten lang de helpdesk gesponsord. Er zal een nieuwe afspraak gemaakt worden. Kan 5 tot 10 werkdagen duren voordat ik daarover gebeld wordt ( en dan moet er vervolgens nog een datum afgesproken worden )......

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit inmiddels op dag 28 van de internet- en telefoniestoring. Morgen komt er een monteur, nadat ik vorige maandag vergeefs heb zitten wachten op een monteur die niet kwam opdagen en ook nooit wat heeft laten horen.
Tiscali heeft inmiddels al wél het abonnementsgeld voor april en mei van mijn rekening afgeschreven.....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tiscali heeft inmiddels al wél het abonnementsgeld voor april en mei van mijn rekening afgeschreven.....
Dat is een automatisch proces. Je snapt zelf zelf vast ook wel dat er niet iemand zit die daar handenwrijvend zit te gniffelen, "vandaag gaan we ondanks de storing toch lekker even geld van ReinB's rekening afshchrijven >:) " :P.

Heb je al gevraagd of je dat abonnementsgeld terug kan krijgen?

Verwijderd

JvS schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:25:
[...]
Heb je al gevraagd of je dat abonnementsgeld terug kan krijgen?
Ik zou daar korte mette mee maken en gewoon de bank bellen dat ze die centen moeten terugboeken. (das het voordeel van automatische inkasso :))
[edit]
Euhhhh... April én Mei?
April OKE
Mei is wel wat voorbarig om dat nu al af te boeken... Maar hoe zit het met Maart? Die hele maand zat RienB ook al zonder aansluiting. Dat geld zou ik zeker al terugclaimen!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 12:08 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je dat doet, wordt je internetverbinding helemaal afgesloten, dat is nooit verstandig om te doen in dit soort situaties. Je wordt altijd verzocht er eerst samen uit te komen, pas dan ga je sancties opleggen.

Verwijderd

Ben ik met je eens.
Maar betalen voor een prestatie die niet geleverd wordt is in één woord WANprestatie.
En ongeacht wat de "Algemene Voorwaarden" hierover zal zeggen begint deze wanprestatie, in mijn ogen, de spuigaten uit te lopen.
Geen telefoon, geen internet, diverse keren er voor thuis blijven (kost hem dus vrije dagen) en dan zelfs soms ook nog niet komen opdagen....
En omdat hij geen gewone telefoon heeft moet ie dus alles mobiel doen wat ook weer extra kosten met zich meebrengt.
Alles wel vooropgesteld dat dit een probleem is bij Tiscali en niet in huis.
Want dan is het Rein z'n eigen probleem!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 12:54 ]

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 20:13

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:28:
Ben ik met je eens.
Maar betalen voor een prestatie die niet geleverd wordt is in één woord WANprestatie.
En ongeacht wat de "Algemene Voorwaarden" hierover zal zeggen begint deze wanprestatie, in mijn ogen, de spuigaten uit te lopen.
ik ben met je eens dat het inderdaad een wanprestatie is (overigens is betalen voor een dienst die niet geleverd wordt natuurlijk geen wanprestatie he, wel stom :P)
Geen telefoon, geen internet, diverse keren er voor thuis blijven (kost hem dus vrije dagen) en dan zelfs soms ook nog niet komen opdagen....
En omdat hij geen gewone telefoon heeft moet ie dus alles mobiel doen wat ook weer extra kosten met zich meebrengt.
Alles wel vooropgesteld dat dit een probleem is bij Tiscali en niet in huis.
Want dan is het Rein z'n eigen probleem!
is idd vervelend, maar t is eerst zaak het probleem op te lossen. En zoals al eerder terecht werdt gesteld, de afdeling die over de financien gaat zal waarschijnlijk niet eens WETEN dat de TS een probleem heeft.
Zaak is eerst de dienst te herstellen, of de overeenkomst mbt levering van de dienst (per direct/met terugwerkende kracht/iets anders moois) te beeindigen.

Pas daarna kan men kijken naar de kosten. Mocht Tiscali niet bereid zijn tot teruggave van de kosten voor de opgenomen vrije dagen/telefoon/etc, dan kun je daarna altijd nog een civiele procedure voor schadevergoeding beginnen (welke je volgens mij wel wint, gezien uitspraak in de zaak van die eilandbewoner tegen Essent). Dat is wel allemaal achteraf gepraat echter.

T stomste wat je nu kunt doen is stoppen met betalen. Het feit dat de leverancier op dit moment niet aan de leveringsverplichting voldoet, ontslaat je helaas niet van je brengplicht (betalingsplicht). Dat zijn namelijk 2 verschillende delen.

Je kan natuurlijk wel kijken naar ontbinding van de overeenkomst op basis van wanprestatie, maar dan moet je eerst Tiscali schriftelijk (aangetekend!) in gebreke stellen, een reeele oplossingstermijn geven etc, en dat deel is voor de advocaten/rechtenstudenten onder ons, ik heb vandaag genoeg wetboek gezien. Ik verwacht wel dat er iets over genoemd wordt in boek 6/7 van het BW.
Pagina: 1