USB2.0 poort draaien in UBS1.1 mode

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Mijn HP Scanjet 4070 werkt niet in WinXP x64, HP heeft nog steeds geen drivers uitgebracht. Nu dacht ik dit op te lossen door WinXP 32bits in VMWare te draaien.
Nou heeft dit (na zoeken) problemen met USB2.0 poorten op het host OS. Telkens als er gescand gaat worden krijg ik een BSOD (IRQL_LESS....). En ik ben niet de enige met dit probleem.

Nou is dit te "fixen" door in m'n bios USB2.0 uit te schakelen en alleen met USB1.1 te draaien, dan gaat het scannen in VMWare wel goed.
Helaas geldt deze USB1.1 setting dan voor alle USB poorten, en dit is niet de bedoeling.

Wat is de beste optie om alleen die ene poort in USB1.1 mode te laten draaien? Of hebben jullie andere ideeen?
  • Software tweak/fix op het host OS?
    -> Lijkt niet te bestaan.
  • non-USB2.0 certified verlengkabel er tussen
    -> Zou dit werken?
  • non-USB2.0 hub er tussen leggen
    -> Zou dit werken?
  • USB1.1 PCI kaartje in m'n PC
    -> werkt natuurlijk wel, maar kost een PCI slot waar ik er eigenlijk geen meer van heb (airflow / toekomstige 2e SLI kaart)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

non USB 2.0 kabel ertussen zal niets uithalen denk ik, omdat het wel via het USB2.0 protocol gaat en de meeste kabels gewoon USB2.0 snelheden pakken.
een non USB2.0 hub maakt op zich wel kans gezien er toch een stukje logica in die dingen zit, dat zou ik zeker proberen.

USB1.1 kaartje kan natuurlijk altijd, maarja, je geeft zelf al aan dat dat niet echt DE oplossing is.

Verwijderd

ik zat te denken aan een kabel die geen usb 2.0 ondersteund, en al wat oudere kabel dus

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Pak een simpel USB1.1 hubje, je apparaat werkt dan iig niet meer op USB2.
Wel blijft die poort USB2-capable, hij werkt alleen op v1.

Die hubjes liggen ook haast voor het oprapen tegenwoordig, dus probeer het even :)

(heb je in die vmw-xp eigenlijk wel SP2 staan? Zonder dat wil USB2 nl vaak flippen...)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:37:
ik zat te denken aan een kabel die geen usb 2.0 ondersteund, en al wat oudere kabel dus
Kabels zijn niet 'gemaakt' voor 1.1 of 2.0!
2.0 heeft alleen iets betere isolatie (soms gold-plated connectoren) waardoor het signaal iets beter gaat, oude 1.1 kabels waren namelijk slecht afgeschermd, die veroorzaken bij 2.0 veel storing.
Maar dat de kabel dit echt bepaalt is dus niet zo ;)

• QuarK
Ik heb XP32 met en zonder SP2 geprobeerd, dus met en zonder USB2.0 support. Maakte geen zak uit, beide crashten met dezelfde BSOD.

Anyway, een wat oudere kabel kopen is een gokje.. mocht hij toevallig wel 2.0 ondersteunen heb ik er niets aan. Ik denk dat ik de voorkeur geef aan een kleine compacte (laptop) usb1.1 hub.
Nu nog eentje vinden... mediamarkt had alleen maar 2.0 spul

• DarthPlastic
QuarK schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:49:
Ik heb XP32 met en zonder SP2 geprobeerd, dus met en zonder USB2.0 support. Maakte geen zak uit, beide crashten met dezelfde BSOD.

Anyway, een wat oudere kabel kopen is een gokje.. mocht hij toevallig wel 2.0 ondersteunen heb ik er niets aan. Ik denk dat ik de voorkeur geef aan een kleine compacte (laptop) usb1.1 hub.
Kabel helpt niet, het apparaat zal als 2.0 herkend worden en gewoon met veel storingen en veel traagheid gaan werken.
USB1.1 hubjes kun je soms nog bij de pc-boer vinden, anders op Marktplaats/eBay moet het echt te vinden zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

QuarK schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:49:

Gooi eens een berichtje in V&A. grote kans dat iemand het spul nog heeft liggen, maar het totaal niet de moeite waard vind om het aan te bieden in V&A.

• QuarK
Zou het nog uitmaken of ik eentje met externe voeding neem of een laptop hub?
Het gaat om een scanner en ik weet dat HP printers nogal moeilijk kunnen doen met hubs..
Pagina: 1