Ervaringen Devolo dLAN

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft er iemand ervaringen met de dLAN producten van Devolo?
We gaan binnenkort verhuizen, en uiteraard moet het netwerk daar nog aangelegd worden.
Op het netwerk moeten 4 pc's en 2 laptops(wlan) komen, er zijn 3 mogelijkheden: wired LAN, Wireless LAN, of dLAN (lan via stopcontact). De eerste optie valt af vanwege het feit dat het huis redelijk groot is, en het aanleggen van een bedraad netwerk te veel werk zou zijn. Wireless lan valt af vanwege het feit dat de snelheid onder optimale omstandigheden niet boven de 30Mbit uit komt + het feit dat 1 accesspoint waarschijnlijk niet genoeg is. De overgebleven optie is dus dLAN, hier heb ik nog geen reacties over gehoord en daarom heb ik dit topic aangemaakt. De voorkeur voor Devolo dLAN adapters komt doordat die 84Mbit gaan ipv de 14Mbit van andere dLAN producten, en doordat Devolo ook dLAN >> wLAN adapters heeft: plug de dLAN >> wLAN adapter in waar je de laptop(s) gebruikt en klaar. Ik vraag in dit topic dus ervaringen over dLAN in het algemeen, maar ook specifiek over de Devolo dLAN Highspeed(84Mbit ipv 14Mbit)

Met Devolo dLAN kost het allemaal bij elkaar (inclusief router) ongeveer €700, dus ik moet wel verzekerd zijn dat het goed werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 22-03-2006 16:57 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:23
Ik heb zelf de Highspeed:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/d1152hs1.JPG

Over het netwerk haal ik ongeveer 35 a 40mbps.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
chimo schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:52:
Ik heb zelf de Highspeed:

[afbeelding]

Over het netwerk haal ik ongeveer 35 a 40mbps.
Je bedoelt MegaByte?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:23
Nee megabits, ongeveer 3 a 4 Megabyte/sec

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik gebruik het bij diverse klanten. Het is leuk om internet te delen en een mp3tje over te zetten. Ik moet zeggen dat het devolo wlan apparaatje niet helemaal super us. je kan dan beter een losse dlan met netwerk en een accespoint er aan hangen.

Als je kan bedraden zou ik dat zeker doen. Helemaal als er nog verbouwd oid gaat worden. Nogmaals, dlan is leuk, stabiel en handig als het om internetdelen gaat. voor grote bestanden en stabiliteit is bedraad beter!

BOINC stats

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
BlackJack schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:48:
...
Met Devolo dLAN kost het allemaal bij elkaar (inclusief router) ongeveer €700, dus ik moet wel verzekerd zijn dat het goed werkt.
Dude, als je 700 euro wil uitgeven aan dit soort apparatuur, kun je een kabelboer een paar kilometer UTP kabel in je nieuwe woning laten leggen.
Is sneller (denk aan de steeds meer verschijnende Gigabit kaarten) stabieler (geen geneuzel meer met slechte dekking), en in die ruimtes waar toch WLAN nodig is, prik je een access point in de wall-let.

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-04 08:45

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik heb zelf zo'n setje van MSI, aangesloten op een routertje. Ik kan het verschil niet merken tussen bedraad of via het stopcontact, werkt super dus!

Verwijderd

Hier lopen al meerdere topics over, ik raad je aan even te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.