lage downloadsnelheid universiteitsnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb sinds kort een kamer op hoogeveldt (nijmegen), internet installeren ging allemaal goed. Heb alleen een beetje ruzie met de snelheid, en dan eigenlijk vooral met downloaden.

mijn speedtest resultaten:
down: 52.6 KByte/sec (=421 kbps)
up: 467.2 KByte/sec (=3738 kbps)
connection: 89.0 Conn/min
ping test: 3.0 ms
conclusie: kut

Heb geen firewall aanstaan, en aan de pc kan het ook niet liggen.
Iemand briljante ideeën? Ga nu eerst windows updaten, misschien heeft dat wel keiveel zin.. ;(

Heb ook de FAQ van de SSHN geraadpleegd en gedaan wat er in stond (half duplex enzo..) maar het heeft nog steeds geen effect.. wat nu?

topic: http://www.huurdersbelang...&postorder=asc&highlight=

plaatje (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.beevee.science.ru.nl/peter_temp/sshndown_small.jpg

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:09
Verder geen netwerkactiviteit als je zelf niet aan het downloaden bent? (spyware o.i.d.)
Kijk eens met DU-meter anders.

Verwijderd

Wat zijn normaal de snelheden???

Want je hebt wel 4mbit per seconde upload!!! :9~ die wil ik ook. Misschien is er ergens een foutje gemaakt de mensen die het internet voor je providen. En moeten ze je verbinding andersom knijpen.

• peejdorie
My-life schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:38:
Verder geen netwerkactiviteit als je zelf niet aan het downloaden bent? (spyware o.i.d.)
Kijk eens met DU-meter anders.
zal eens dumeter proberen. Heb de HD een maand geleden ongeveer nog geformatteerd, dus als het goed is staat er geen spy of adware op.

Down hoort trouwens ook rond de 1 mb/s te zijn.. dit kan wel het probleem zijn, maar dat heb ik geprobeerd, en heeft geen effect.

• peejdorie
peejdorie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:52:
[...]

zal eens dumeter proberen. Heb de HD een maand geleden ongeveer nog geformatteerd, dus als het goed is staat er geen spy of adware op.

Down hoort trouwens ook rond de 1 mb/s te zijn.. dit kan wel het probleem zijn, maar dat heb ik geprobeerd, en heeft geen effect.
nope, geen down- of upload activiteit als ik zelf niks aan heb staan. :/

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:49:
Wat zijn normaal de snelheden???

Want je hebt wel 4mbit per seconde upload!!! :9~ die wil ik ook. Misschien is er ergens een foutje gemaakt de mensen die het internet voor je providen. En moeten ze je verbinding andersom knijpen.
Het is een 10 Mbit half-duplex netwerkverbinding, vandaar...

Punctuality is the politeness of kings

• peejdorie
nou ik ben erachter wat het probleem is/was; de onboard netwerkkaart is gewoon kut. Net even de netwerkkaart van een ganggenoot geprobeerd en daarmee haalde ik wel puike snelheden. Dus morgen gewoon eventjes een ethernet kaartje kopen en dan internetten :9~

Verwijderd

dreamscape schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:59:
[...]

Het is een 10 Mbit half-duplex netwerkverbinding, vandaar...
Uuuhhm wat vandaar?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
jeps idd vanwaar ?

uit ervaring weet ik - werkend op de helpdesk van een kabel-internetprovider - dat het op halfduplex 10 Mbps bij de nieuwste Gbps kaartjes wel eens voor een serieuze verbetering qua stabiliteit kan zorgen.
(probs met verkrijgen ip-adres: Gbps-nic ? -> van automatisch naar 10Mbps half duplex: en voila: gaat als een treintje - nadien kan dan getest worden met de 3 andere vaste waardes - om zo toch ook de volle internetsnelheid te kunnen hebben)

Maar hier was het schijnbaar de nic zelf die brak was, en is't wrs morgen al wel opgelost met een nieuwe nic
Pagina: 1