Toon posts:

USB-stick niet goed beschrijfbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor één van onze klanten hebben we 6000 usb-sticks van 256 mb geleverd. Nu blijkt er ergens in deze USB-stick (voorzien van Hynix-chip) een fout te zitten. Wat er gebeurt is het volgende:

De USB-stick wordt (zoals het hoort) direct herkent door Windows XP. Hoeveelheden data tot 128 mb zijn vervolgens prima te kopiëren. Kom je hier echter boven (bijvoorbeeld met 2 bestanden van 100 mb), dan blijft het scherm waarin de status van het kopiëren staat (dat balkje) op de plaats van de 128 mb staan. Het proces reageert vervolgens niet meer.

Wat ik mij nu afvraag is het volgende: hoe is dit mogelijk? En is dit nog te herstellen op één of andere manier? Is de hoeveelheid geheugen misschien omlaag te brengen tot 128 mb, zodat we ze als 128 mb USB-sticks nog aan kunnen bieden?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je dit niet oplossen met degene die jullie die 6000 sticks heeft geleverd? De fabrikant of groothandel?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
De USB-sticks hebben wij laten produceren in China. Blijkbaar voelde de leverancier de problemen al aankomen. Deze heeft zijn spulletjes ingepakt en is er vandoor gegaan.

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 05:12

nhanssen

QVL is non-tweakers

heb je ze wel eens geformateerd?

Spec's PC

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:34
Ik ben bang dat je bent opgelicht. Pas las ik zoiets over Flashkaartjes die in werkelijkheid 1GB waren, maar toch als 2GB gezien werden. Je kan eens proberen er één volledig te formatteren, maar ik ben bang dat je in de aap gelogeerd bent.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

nhanssen schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:38:
Wou jij nu nog 6000 USB sticks formatteren? :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• My-life
  • Laatst online: 10:26
Je kunt formateren iig bij 1 proberen om te testen.

Ze worden wel als 256MB herkent? Is 128 echt de grens? Is het bij iedere stick gelijk?

[ Voor 46% gewijzigd door My-life op 22-03-2006 16:41 ]

• nhanssen
  • Laatst online: 28-02 05:12

nhanssen

QVL is non-tweakers

webfreakz.nl schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:40:
[...]

Wou jij nu nog 6000 USB sticks formatteren? :+
Dit is natuurlijk te verwachten... misschien idd wat my-life dus zegt, ff eentje testen

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:38:
Ook dit is geen optie. Er gebeurt precies hetzelfde als hiervoor: het proces blijft hangen. Als ik echter opnieuw kijk wat voor data er op de USB-stick staat, dan staan wel allebei de bestanden erop (dus meer dan 128 mb).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 16:55 ]

Pagina: 1