Toon posts:

[OOP] Object als property of verwijzing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een Klasse heb (in dit geval de klasse page) en een page bestaat uit een aantal components is het dan netter om in de klasse page een array property te maken met component objecten of de objecten aanmaken in bijvoorbeeld de constructor van page zonder dat het properties zijn?

Op zich is de 2e optie voor mij in dit geval het makkelijkste, maar ik vraag me af of het kwa standaarden wel netjes is zo.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Als het geen objectproperties zijn, hoe wil je ze dan aanspreken vanuit het Page object? Wat je denk ik eerder nodig hebt is een Collection met Component objects die je aan je Page object hangt :) .

DM!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik snap niet helemaal wat je met de tweede optie bedoeld. In principe zou ik zeggen dat je de componenten in een lijst opslaat aangezien je meerdere componenten hebt die bij een class horen. Hoe zie je de tweede optie voor je, en waarom is dat makkelijker dan de eerste?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 08:16

MicroWhale

The problem is choice

als de "page" leeg is zou de class op zich ook leeg moeten zijn. vantevoren componenten aanmaken, maakt dat de implementatie van de class (lees: de pagina) een bepaalde inhoud verwacht. Wil je de inhoud van de pagina zo onafhankelijk mogelijk van de implementatie maken, dan zul je een heel globaal object page maken. Daarna zou je een afgeleide kunnen maken die wel op een bepaalde inhoud anticipeert.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:36:
Als het geen objectproperties zijn, hoe wil je ze dan aanspreken vanuit het Page object? Wat je denk ik eerder nodig hebt is een Collection met Component objects die je aan je Page object hangt :) .
Dan is het inderdaad beter dat ik het zo doe.