[showcase] Deviant Art

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Al enige tijd plaats in mijn foto's op deviantart.com maar, gezien het aantal bezoekers en reacties die hier méér geplaatst zullen worden, leek het me wel leuk mijn beste foto's ook hier te plaatsen.

De meeste zijn gemaakt met mijn EOS 20D | EF-S 17-85mm IS, maar heb ook nog een paar foto's geplaatst die ik goed vond en met mijn vorige camera, Powershot G3, heb gemaakt.

Ik ben benieuwd...

Klik voor een grotere versie!

1. Carroussel - In de Efteling
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers//thumbs/Carroussel.jpg
2. Efteling avond shot II
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers/thumbs/Efteling_nigh_shot_II.jpg
3. La Grande Arche in La Defense Parijs
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers/thumbs/La_Grande_Arche.jpg
4. Web of Steel - Genomen van onder La Grande Arche in Parijs
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers/thumbs/Web_o_Steel.jpg

5. De Eifeltoren - Misschien geen super origineel onderwerp. Maar ik had 'm nog nooit vanuit deze hoek gezien.
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers/thumbs/La_Tour_Eifel.jpg
6. Pegasus - Achtbaan in de Efteling, later met Photoshop wat snelheid "toegevoegd".
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers/thumbs/Pegasus.jpg
7. Oleander - Één van de foto's die ik nam tijdens een middagje testen met m'n eigen mini studio. Ik heb de hele serie hier staan.
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers/thumbs/Oleander.jpg

8. Walking with the fishes - Genomen in Diergaarde Blijdorp
Afbeeldingslocatie: http://lenswork.nl/pictures/Tweakers/thumbs/Walking_with_the_fishes.jpg

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Die enorme kaders/borders breken de foto's compleet af, sorry. Dit is Fotografie Show/test/etc en niet 'show hier je uberdikke kaders/borders' als je begrijpt wat ik bedoel.

Dringende tip: mik die overbodige borders weg en doe subtiele randjes: dat geeft je de mogelijkheid je foto's groter te tonen en ze niet weg te laten zakken in die zwarte randen: dit is niks zo, heus niet. Het gaat om de foto's ten slotte :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Ik geef je gelijk bij foto's 1, 2 en 8 die ik maakte met m'n powershot en destijds deze dikkere randen gebruik. Ik heb ze meteen aangepast.
Overigens probeer ik tegenwoordig ook vaak een titel erin wil plakken heb ik wel een kader nodig. In het geval van 6 vond ik het juist extra diepte meegeven.

Maar misschien wil je ook nog iets kwijt over de foto's zelf? :?

[ Voor 13% gewijzigd door FlameBoy op 22-03-2006 16:22 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Natuurlijk :)

#1 Leuke long exposure: alleen zo langzamerhand wat afgezaagd misschien. Een variatie in beeldhoek of in/uitzoomen had het wat interessanter gemaakt :)

#2 erg mooi qua licht: jammer dat het bouwwerk rechtsmidden niet compleet in beeld staat, dat geeft het een wat afgehakt idee

#3 die is redelijk 'standaard': zo zijn er nog 100 foto's zeg maar: zelfde verhaal als #1

#4 leuke symmetrie :)

#5 hier doe je wat #1 en #3 nodig hebben, heel goed!

#6 grappig shot, leuk getimed

#7 een Delorean, koel, netjes belicht

#8 een beetje saai en mislukt: er is geen echt duidelijk onderwerp of overzicht: waar zijn de bezoekers, de vissen etc? Lijkt alsof het nog niet geopend is zeg maar :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Remy schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:23:
Natuurlijk :)

#5 hier doe je wat #1 en #3 nodig hebben, heel goed!

#8 een beetje saai en mislukt: er is geen echt duidelijk onderwerp of overzicht: waar zijn de bezoekers, de vissen etc? Lijkt alsof het nog niet geopend is zeg maar :)
Het is mij inderdaad ook duidelijk dat tussen foto #1 en #5 ook een jaar extra ervaring zit en #8 heb ik inderdaad bewust gemaakt net voor sluitingstijd. Maar wat inderdaad misschien levendiger geweest met bezoekers.
Moet ik overigens wel die bezoekers vragen 5 seconden compleet stil te blijven staan. 8)

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Leuk hoor! :)

3 t/m 6 zijn leuke foto's, de rest doet me weinig :)

Foto 1: niet erg scherp, en een waas.. Misschien mensen die er doorheen liepen. Verder voegt de exposure niet echt iets toe ofzo..
Foto 3: Ben al een tijd niet meer in Parijs geweest, dus dit is nieuw voor me, misschien daarom dat ik 'm wel leuk vind
Foto 4: foto maal 4? Kleuren spreken me niet erg aan, en hoe is ie zonder dat raamwerk?
Foto 5: leuke invalshoek, compositie is erg goed
Foto 6: Erg leuke foto, idd goed getimed, en border kan ik me niet heel erg aan ergeren. Orgineel!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto 5 vind ik echt prachtig. De rest vind ik kwa onderwerp niet zo boeiend, maar dat is persoonlijk. Foto 6 vind ik leuk gedaan, die dikke border vind ik hier wel kunnen, hoewel ik dan weer twijfel over het witte randje ;). Nogmaals, foto 5 is een veel voorkomend onderwerp, maar de compositie vind ik echt heel sterk, hulde! Heb je die ook in wallpaper formaatje voor persoonlijk gebruik (edit: zonder border dan :P ) _/-\o_ ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:36:
Foto 5 vind ik echt prachtig. De rest vind ik kwa onderwerp niet zo boeiend, maar dat is persoonlijk. Foto 6 vind ik leuk gedaan, die dikke border vind ik hier wel kunnen, hoewel ik dan weer twijfel over het witte randje ;). Nogmaals, foto 5 is een veel voorkomend onderwerp, maar de compositie vind ik echt heel sterk, hulde! Heb je die ook in wallpaper formaatje voor persoonlijk gebruik (edit: zonder border dan :P ) _/-\o_ ?
Jazeker! ;)

Mocht iemand interesse hebben..... Linkje

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#5: Eiffel is met dubbel f

Maar mooie plaatjes hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

#6 vind ik echt heel origineel, mooi gedaan :)

#5 heeft vooral schitterende kleuren.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Remy schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:10:
Die enorme kaders/borders breken de foto's compleet af, sorry. Dit is Fotografie Show/test/etc en niet 'show hier je uberdikke kaders/borders' als je begrijpt wat ik bedoel.

Dringende tip: mik die overbodige borders weg en doe subtiele randjes: dat geeft je de mogelijkheid je foto's groter te tonen en ze niet weg te laten zakken in die zwarte randen: dit is niks zo, heus niet. Het gaat om de foto's ten slotte :)
Ik ben het deels met je eens, maar bij foto's 3, 4 en 6 vind ik de rand juist iets extra's toevoegen. Al zou het geen kwaad kunnen om eens met de kleur van de rand te spelen, denk bijv. aan antraciet ipv zwart. En in foto 6 (achtbaan) verpest het lichte randje het effect. Maak die eens met alleen een donkere rand eromheen, is echt veel mooier :)

Het doorlopen van een deel van de foto van de achtbaan vind ik erg mooi, al ziet de foto er wat 'nep' uit. Misschien dat je toch beter geen snelheid erin had kunnen soepen? Heb je het origineel nog?

[ Voor 10% gewijzigd door Truus op 03-04-2006 16:57 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Pagina: 1