Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Display lossolderen ongevaarlijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Kan het kwaad, moest ik de disblay uit een Superflower Fanmaster solderen, en die verlengen, zodat hij wat verderop in m'n koffer past ? (kan ik het lcd schermpje niet beschadigen door bv m'n soldeerbout te lang op de pinnetjes te houden, zodat diet te warm krijgen ? of kan dat daar tegen ?
Ook zit er achter het lcd schermpje een backlight. Zit die toevallig vastgeplakt op de printplaat, of zit die gewoon tussen de lcd en de printplaat geklemd ?
Ik wel ook de ledjes vervangen, maar van welke voltage zijn die ??? (iemand schakelschema?)
thnx! :)

Verwijderd

En de eigen inzet?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

De meeste electronicacomponenten mag je inderdaag niet te lang verwarmen.
Hoe lang dit is hangt van een aantal factoren af: Hoeveel mm de bout van de componenten geplaatst wordt, hoe warm de bout is, en het component zelf. Dit laatste staat meestal wel in de datasheet van het component vermeld, maar ik vraag me af of deze datsheet publiekelijk beschikbaar is. Mocht dit niet zo zijn kan je het beste even in een paar datasheets kijken van vergelijkbare producten.

Over de blacklight achter het schermpje: kwestie van even openmaken en kijken.

Wat betreft de ledjes: Dit verschilt per ledje, de een doet het goed op 10mA en heeft minimaal 2v nodig, de ander wil graag 20mA en heeft minimaal 4.5V nodig heeft. Ik zou zeggen, desoldeer een ledje, en pruts eens met wat weerstanden / voltages.

[ Voor 6% gewijzigd door BJD op 22-03-2006 16:49 ]

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

idd, niet te lang verwarmen, want dat heb je ook de kans dat het koperbaantje van de print loskomt, en dat is gekker.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

te lange draden kunnen storingen veroorzaken.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over de leds, als je 1 led los hebt kan je misschien nameten met een multimeter hoeveel spanning er ongeveer over komt te staan.
Mijn multimeter heeft toch zo een functie, zoek maar eens naar een diode op de meter (indien je ene hebt natuurlijk)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het helpt als je een iets uitgebreidere topicstart maakt en ook zelf inzet toont: je vraag over het vervangen van de LEDjes staat bijvoorbeeld precies zo in de TCA FAQ. Verder helpt het als je ons bijvoorbeeld laat zien wat voor display het is (in andere woorden: pics!) en is verder natuurlijk door een genoeg onbewaam persoon met een soldeerbout zelfs het meest robuuste apparaat nog stuk te krijgen: waarschijnlijk kan je beter zelf een inschatting van je soldeerkunsten maken dan wij.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.