Toon posts:

Provider waarbij geen kpn nodig is

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar providers waarbij ik geen abbonement nodig heb van kpn.
Ik heb n.l. een huisje gekocht, maar wil geen abbonement bij kpn (heb mobiel).

Onder vaste aansluiting bedoelen de meeste providers toch dat je de stopcontact voor telefoon hebt toch ?

Ik ben dus op zoek naar (goeie) providers die dit aanbieden, sommige moet je dan 9,95 ofzo betalen voor het gebruik van het kpn netwerk en dat is geen probleeem.

wie heeft er voor mij een goeie oplossing ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tele2? die adverteren er nu enorm mee (tv/billboards etc)

[ Voor 81% gewijzigd door SinergyX op 22-03-2006 14:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je kan ook kiezen voor kabelinternet, dus geen ADSL.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
zwippie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:55:
Je kan ook kiezen voor kabelinternet, dus geen ADSL.
Nee ik wil geen kabel, enorme prijzen voor weinig snelheid.

Tele2 ADSL kunt u alleen bestellen als u nu een vaste, analoge telefoonaansluiting van KPN heeft

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
bij tele2 krijgt je PC een publiek adres. Op het moment dat je een router (in mijn geval een Linksys WRT54G v5) er voor hangt, wil die nogal eens dienst weigeren.

Geen Ping, wel Pong

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Direct ADSL van KPN (wel KPN maar geen koper nodig)

De prijs die je meer betaald kan je koper voor hebben thuis :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 20:46

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Qua prijs/prestatie doen de kabelproviders het veelal beter hoor.
Heb nog geen ADSL gezien die 22mbit/2mbit doet in ieder geval ;)
Valt aardig mee hoor, maar het hangt natuurlijk af van waar je woont.
Is met ADSL ook zo, heb je gewoon een slechte lijn dan word daar juist met ADSL (telefoonnetwerk) vaak bar weinig aan gedaan.

[ Voor 79% gewijzigd door Max|Burn op 22-03-2006 15:12 ]

ma ma ma ma ma macron one

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Kijk eens bij Tiscali. Ik heb sinds een week een T4 abo op kaal koper. Werkt als een trein.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:19

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:57:
Nee ik wil geen kabel, enorme prijzen voor weinig snelheid.
Valt aardig mee hoor, maar het hangt natuurlijk af van waar je woont.

Tiscali kan ook ADSL leveren zonder KPN, maar dan kost het inderdaad bijna een tientje per maand meer.

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
pong schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:58:
bij tele2 krijgt je PC een publiek adres. Op het moment dat je een router (in mijn geval een Linksys WRT54G v5) er voor hangt, wil die nogal eens dienst weigeren.
Kan je bij Tele2 dan niet kiezen voor een draadloos modem/router?

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01-2025

FLyTE

Hoe of wat?

Dat kan tegenwoordig bij iedere provider dacht ik, in ieder geval bij de mijne (InterNLnet). In mijn woning was dus alleen de aansluiting aanwezig, maar dus geen kpn abbo voor telefonie oid. Ik heb toen contact opgenomen met de internet provider, en toen hebben hun geregeld dat ik van adsl gebruik kon maken zonder aan kpn kosten verschuldigd te zijn.

Dit kostte mij eenmalig 75 euro en 9 euro nogwat per maand omdat ik geen gebruik maak van line sharing.

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 14:02
Bij Speedlinq is dit mogelijk. Je betaald dan wel € 10,- in de maand extra lijnkosten :)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Een provider zoeken die BBNed/BabyXL levert, die hebben een eigen netwerk dus geen KPN nodig. Solcon leverde dat vroeger, weet niet of dat nu nog steeds zo is.

Dit is het netwerk van BBNed
http://www.bbned.nl/netwerk/

[ Voor 17% gewijzigd door urk_forever op 22-03-2006 15:08 ]

Hail to the king baby!

• Pong
  • Laatst online: 12-08-2024
draayertje schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:00:
[...]

Kan je bij Tele2 dan niet kiezen voor een draadloos modem/router?
Jawel, maar ik wordt persoonlijk niet zo gelukkig van E-tech

Geen Ping, wel Pong

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
Kan je net zo goed KPN budget nemen

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1167932

Een telefoonaansluiting met lage abonnementskosten* € 9,67
Doorschakelen naar mobiel Gratis

• Icelus
  • Niet online
MaNDaRK schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:02:
Bij Speedlinq is dit mogelijk. Je betaald dan wel € 10,- in de maand extra lijnkosten :)
Is dezelfde prijs als KPN BelBudget; in feite betaalt Speedlinq dit voor je.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:54:
---
Ik ben dus op zoek naar (goeie) providers die dit aanbieden, sommige moet je dan 9,95 ofzo betalen voor het gebruik van het kpn netwerk en dat is geen probleeem.

wie heeft er voor mij een goeie oplossing ?
Wil niet lullig doen, maar BelBudget kost 9,48 per maand. En dan heb je alle keus van de wereld, geen restricties meer. Ok, je hebt een abo van KPN maar die hoef je niet te gebruiken. Maakt het uit aan wie je betaald? Geld komt toch wel bij KPN. 9,95 via de provider of direct aan KPN, je portemonnee ziet het verschil niet. Wellicht alleen je principe?

[ Voor 0% gewijzigd door dinkelover op 22-03-2006 15:13 . Reden: Mag wel eens sneller leren typen ;) ]

pepernooot

Verwijderd

ImdaMned schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:08:
....
Doorschakelen naar mobiel Gratis
Je betaalt alleen de gesprekskosten naar jouw mobiel.....

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 10:47

Dido

heforshe

Wat dinkelover zegt, inderdaad.
Er wordt in reclames wel geroepen dat KPN je 2 tientjes/maand kost, maar dat is al tijden volslagen onzin. Dat tientje betaal je toch wel, direct aan KPN of via je ADSL-boer aan KPN. In het eerste geval heb je dus volledig gratis een werkende telefoonaansluiting, mag je zelf weten of je hem gebruikt of niet :)

Wat betekent mijn avatar?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

2 tientjes in de maand is alleen omdat het bij tele2 niet werkt als je BelBudget van KPN hebt, dus behoorlijk misleidende reclame.

Voor de rest kan ik het niet beter verwoorden als dinkelover
Icelus schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:10:
[...]
Is dezelfde prijs als KPN BelBudget; in feite betaalt Speedlinq dit voor je.
Mensen die hier intuinen verdienen het om op deze manier bedrogen te worden. Gewoon een extra tientje voor Speedlinq dus

[ Voor 66% gewijzigd door Gunner op 22-03-2006 15:23 ]

Verwijderd

Je moet kijken naar providers die gebruik maken van BBned of Tiscali.
Er zijn vele providers die voor €10 extra per maand voor het lijntje zorgen zoals TweakDSL, Tele2 enz.
Kijk gewoon naar een paar providers en waarschijnlijk zul je er achter komen dat bijna alle providers voor €10 extra per maand zorgen voor het lijntje.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01
Ik denk dat Solcon wel een goede keuze is:

Je neemt solcon abo, extra kosten voor kaal koper: 9,95p/m. En een VOIP abonnement kost niks extra p/m (alleen gesprekskosten), en aanvragen kost eenmalig 30 euro, maar dat krijg je als korting op je adsl modem, dus betaal je niks extra.

Voordeel:

- Goede provider
- Alle netwerken Babyxl, Bitstream/KPN, BBNED, Versatel (wel bitstream nemen ipv KPN, als je geen telefoon abo wilt)
- Geen extra abo kosten
- Naar vast bellen en 0900 nrs bellen is toch niet zo duur als met mobiel.
- Je hebt gewoon vast nr, dus mensen hoeven niet naar je dure mobiel te bellen
- Zij kunnen ook de kpn lijn regelen, zodat je die niet apart hoeft aan te vragen.
- Geen per jaar opzegbare contracten...

Nadeel:

- Geen prijsvechter (in hoevere dat een nadeel is)

Er zijn vast alternatieven, maar of je betaald als nog geld voor een telefoniedeel, of je zit bij een provider waar je later spijt van krijgt (ala UPC :+ )

Als je echt geen vast nr wil, is misschien 12move wel iets, is iig voordelig (als je solcon te duur vind)

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 22-03-2006 15:28 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
http://www.internetten.nl ===> postcode invullen en klaar, van Ben, ik ben al vanaf mn 15e binnen, Woldring"

[ Voor 10% gewijzigd door MMMMMM op 22-03-2006 15:41 . Reden: thanks Vin ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Die 9,95 voor de lijn als je geen KPN abonnement hebt is hetzelfde als de kosten voor Belbudget MAAR je hoeft niet de aansluitkosten voor je KPN abonnement te betalen.
Ik zie nu pas dat die aansluitkosten nog maar € 47,55 zijn, dat was altijd veel meer.

Dan is het aansluiten van een KPN abonnement toch goedkoper dan de opleverkosten van 'kaal koper' die diverse internetproviders rekenen als je geen linesharing doet. Die zijn € 75 soms.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Swaptor
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Het tientje extra kosten wat je per maand meer moet betalen wat wordt genoemd door mijn voorgangers, is in feite de vaste telefoonlijn die je aan KPN betaalt via je internetprovider.

Wanneer je geen kabelinternet wil, is het hier in Nederland bijna onmogelijk om zonder de laatste paar meters van je wijkcentrale (waar de meeste ISP's de ADSL-centrales hebben staan) een verbinding te leggen met het internet zonder dat KPN er geld voor vangt.

Je gebruikt simpelweg *altijd* een KPN-lijn, in de meeste gevallen is dit het stukje tussen jouw huis en de wijkcentrale.
Je vraag is dan ook snel beantwoordt: wanneer je absoluut geen kabel wil, is een internetabonnement niet mogelijk zonder een KPN-aansluiting. (Zelfs al lijkt het alsof je dat niet hebt, voor ADSL heb je 'm dus wel. En nodig ook.)

[Edit1]
Providers als Wanadoo en Versatel die over een eigen netwerk beschikken rekenen dus ook die extra euro's wanneer je geen vast telefoonnummer hebt bij KPN (BelBudget).
Andere providers heb ik geen ervaring mee.
[/Edit]

[Edit2]Spuit11 natuurlijk ;) [/Edit2]

[ Voor 17% gewijzigd door Swaptor op 22-03-2006 15:35 . Reden: spelling, extra info ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen principe kwestie hoor dat ik geen kpn wil, het gaat mij erom dat ik het niet nodig heb.
Helaas is een bel budget idd 9,95 maar de aansluitkosten zijn wel ff wat hoger....

Ik zal de Solcon even wat nader bekijken, maar opzich valt de prijs me nog wel mee!
Het gaat me er idd om dat ik een stabiel netwerk heb, en een lage ping (gamer) en natuurlijk een goeie snelheid voor niet te veel geld

Budget abonnement Nee
Backup inbelaccount Ja (ISDN/PSTN)
Overboeking 1:25
Netwerkprovider Bitstream-Economy

Dit betekend dat ik geen kpn nodig heb ?

Super voor de reacties, ben daar zeer blij om!

Verwijderd

MMMMMM schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:28:
http://www.internetten.com ===> postcode invullen en klaar, van Ben, ik ben al vanaf mn 15e binnen, Woldring"
internetten.nl misschien? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 15:37 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:36:
Het is geen principe kwestie hoor dat ik geen kpn wil, het gaat mij erom dat ik het niet nodig heb.
Helaas is een bel budget idd 9,95 maar de aansluitkosten zijn wel ff wat hoger....
Zoals ik al zei, de aansluitkosten voor een KPN lijn zijn nu 'nog maar' €47,55 (ik kan me nog iets van ruim honderd euro herinneren), de opleverkosten voor een kaal koper lijn zijn in veel gevallen hoger...

[edit]
Dus ook bij Solcon:
Ik heb op dit moment geen KPN telefonie abonnement en kies voor een nieuwe lijn waarop mijn ADSL abonnement opgeleverd moet worden. Solcon vraagt deze lijn aan.
Eenmalige setupkosten € 60.00***, meerprijs ADSL abonnement € 9.95 per maand.

*** Indien geen extra werkzaamheden op uw locatie, zoals o.a. graafwerk, behoeft te worden verricht. Wanneer er wel extra werk, en dus ook extra kosten, moeten worden gemaakt dan neemt Solcon contact met u op over de meerkosten.
Dat is alvast duurder dan de KPN aansluitkosten. Verder is het zo dat je bij de aanvraag van een KPN lijn niets extra betaalt voor graafwerk indien dat nodig is.

[ Voor 41% gewijzigd door Canaria op 22-03-2006 15:44 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:38:
[...]

Zoals ik al zei, de aansluitkosten voor een KPN lijn zijn nu 'nog maar' €47,55 (ik kan me nog iets van ruim honderd euro herinneren), de opleverkosten voor een kaal koper lijn zijn in veel gevallen hoger...

[edit]
Dus ook bij Solcon:

[...]

Dat is alvast duurder dan de KPN aansluitkosten. Verder is het zo dat je bij de aanvraag van een KPN lijn niets extra betaalt voor graafwerk indien dat nodig is.
hmm dat is niet zo mooi, dacht dat ik dan goedkoper uit was :(
Het moet toch mogelijk zijn dat ik een provoder vind waar ik NIET die aansluitkosten hoef te betalen ?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

XS4ALL

Maar daar zal je de abo's wel weer te duur van vinden

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 22-03-2006 15:54 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:36
Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:54:
XS4ALL

Maar daar zal je de abo's wel weer te duur van vinden
Dat zijn alleen de aansluitkosten van KPN DSL. Dat kost € 74,95, maar dat hoef je dan niet te betalen, omdat XS4ALL deze kosten voor haar rekening neemt.

Voor de aanvraag van KPN-DSL heb je wel een telefoonaansluiting van KPN nodig. Als je die nog niet hebt, moet je die alsnog aanvragen. Dus dan ben je alsnog € 47,55 kwijt. Maar zo'n ramp is dat toch niet? Daar is toch wel overheen te komen? :?

Nog een tip: als je echt niet de vrijheid wil, dan kun je Tiscali T2/4/8 bestellen. Tiscali berekent wel 9,95 extra, maar je hoeft dan geen aansluitkosten te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door rclahsen op 22-03-2006 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
rclahsen schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:08:
[...]
. Dus dan ben je alsnog € 47,55 kwijt. Maar zo'n ramp is dat toch niet? Daar is toch wel overheen te komen? :?
voor iemand die net een huisje gekocht heeft en voor het eerst op zichzelf gaat wonen.....
Probeer zo goed mogelijk over alles na te denken, dat ik geen hond inde kat koop :P

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 10:47

Dido

heforshe

offtopic:
hond in de kat? Ik ken wel "een kat in de zak kopen" en "de hond in de pot vinden"...

Wat betekent mijn avatar?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:11:
[...]

voor iemand die net een huisje gekocht heeft en voor het eerst op zichzelf gaat wonen.....
Probeer zo goed mogelijk over alles na te denken, dat ik geen hond inde kat koop :P
been there. done that.

Voor alles moet je aansluitkosten betalen. KPN, UPC etc etc.

Welcome to the real world

• real-doc
  • Niet online
KPN had/heeft een actie dat je, als je telefonie en ADSL tegelijk aansluit, je 50 euro terug krijgt.

Dan zou je dus direct-adsl met een belbudget kunnen nemen.

Verwijderd

Of Direct-ADSL zonder telefoonlijn:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vertel er dan meteen wel even bij dat de extra kosten die je betaald t.o.v andere providers je een telefoon lijn van kan betalen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MaxBurn schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:59:
Qua prijs/prestatie doen de kabelproviders het veelal beter hoor.
Heb nog geen ADSL gezien die 22mbit/2mbit doet in ieder geval ;)

[...]
Is met ADSL ook zo, heb je gewoon een slechte lijn dan word daar juist met ADSL (telefoonnetwerk) vaak bar weinig aan gedaan.
De dag dat onze kabel-aanbieder die snelheid geeft, stap ik over. Dus komende 5 jaar zit ik nog op ADSL :). (daarbij is bv op speedtest mijn buurt erg zwak met de kabel-snelheiden :()

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kpn adsl aansluiting aangevraagd...... :(

Denk dat ik dan een provider neem van Tele2 (Versatel) voor 24,95 met 4 mbit down, en 1 mbit up.
Lijkt me redelijk goedkoop, en versatel heb ik nog nooit problemen mee gehad (had ik bij mijn ouders ook)

Iemand daar nog ideeen over ?

Verwijderd

pong schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:06:
[...]
Jawel, maar ik wordt persoonlijk niet zo gelukkig van E-tech
Kweenie maar je krijgt tegenwoordig een davolink, samsung of speedtouch modem bij tele2 abonnementen, met e-tech doen ze geen zaken meer ;).

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37
Mij is nog steeds niet duidelijk of je bij Wanadoo Family gewoon klaar bent voor 22,50 per maand of dat er toch nog ergens een KPN abonnement bij komt. Het lijkt van niet toch?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29

IEF

Why so serious?

StanTheMan schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:54:
Mij is nog steeds niet duidelijk of je bij Wanadoo Family gewoon klaar bent voor 22,50 per maand of dat er toch nog ergens een KPN abonnement bij komt. Het lijkt van niet toch?
Als je een beetje verder leest zie je dat je ook voor Wanadoo ADSL Family een KPN aansluiting nodig hebt (dus bijv. BelBudget).

Dus in de zin van KPN abonnement voor je telefoonlijn: ja, dit betaal je ALTIJD bij ADSL, of het nou een kale oplevering is waarbij je het betaalt aan je provider of aan KPN voor belbudget.

In de zin van een KPN abonnement voor het gedeelte KPN ADSL, nee.
Dat is alleen bij providers zo die gebruik maken van het KPN netwerk (meen ik).
Wanadoo heeft dus een eigen netwerk, dus maken ze alleen gebruik van het KPN koper (zie boven).

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:21:
2 tientjes in de maand is alleen omdat het bij tele2 niet werkt als je BelBudget van KPN hebt, dus behoorlijk misleidende reclame.
Mensen die hier intuinen verdienen het om op deze manier bedrogen te worden. Gewoon een extra tientje voor Speedlinq dus
Je hebt het helemaal verkeerd. De KPN pikt het niet dat je ADSL op hun koper hebt zonder dat ze er geld aan verdienen. Omdat de KPN geen contract meer heeft met de afnemer direct rekenen ze daarom 9 euro nog wat aan de provider door voor de kosten van het "onderhoud en gebruik". Deze kosten rekenen de providers dan weer door aan de klant.

Er zijn verbasingwekkend veel mensen die er toch liever voor kiezen 10 euro extra aan hun provider te betalen ipv aan de KPN. Ze zijn liever helemaal van de KPN af of hebben liever alle kosten via 1 partij zelfs als je met de argumenten komt dat het aanvragen van een KPN verbinding maar E 75 eenmalig en daarna E 9,67 per maand kost. Geloof me ik ze echt aan de lijn hangen op mijn werk.

Een nicht van mij heb ik ook proberen te overreden om toch maar een BelBudget te nemen icm met linesharing ADSL en Tiscali Telefonie Basis (omdat je dan een fallback KPN lijn hebt voor hetzelfde geld als zonder KPN en de doorbelasting kosten) ipv een dedicated ADSL lijn met Telefonie Totaal.
Je komt met beide combinaties uit op dezelfde prijs behalve dat ze voor een belbudget eerst ook aansluitkosten moet betalen aan de KPN.
Ze zag liever af van de extra KPN aansluitkosten en heeft een dedicated aansluiting aangevraagd.

Je hoeft bij Tiscali trouwens geen Telefonie erbij af te nemen natuurlijk, je kan ook gewoon een dedicated aansluiting aanvragen en bellen met je mobiel zoals de TS wilt. Zoek inderdaad rond op BBned/Tiscali Wholesale (voorheen BabyXL) providers, alleen nog niet elke van de providers met die netwerken bieden al aan om direct een dedicated aansluiting aan te vragen (zoals 12move).

Voor de duidelijkheid:
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:52:
[...]
hmm dat is niet zo mooi, dacht dat ik dan goedkoper uit was :(
Het moet toch mogelijk zijn dat ik een provoder vind waar ik NIET die aansluitkosten hoef te betalen ?
Bij Tiscali betaal je dus niet extra kosten voor een dedicated telefoonlijn. In dat geval zoals daar beschreven vragen ze dan stiekem toch een soort "telefoonnummer" aan waarop ze dan ADSL leveren, jij kan hem niet gebruiken maar het is makkelijker te koppelen dan een echte dedicated aansluiting waar de KPN op basis van postcode en huisnummer het juiste draadje moet vinden. Vroeger toen BabyXL nog geen linesharing kon leveren deden ze het ook op die manier, gewoon een aansluiting op het extra aderpaar aan laten sluiten en daarop ADSL leveren. Dan had je je KPN telefoonlijn op je ene paar en ADSL op het andere paar gekoppeld aan het fictieve telefoonnummer.

[ Voor 22% gewijzigd door siknu op 28-03-2006 03:51 ]

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Je hebt voor ADSL altijd KPN nodig, hoe komt het anders bij je thuis.

Er zijn providers die een contract hebben met KPN waarbij je niks betaald aan KPN aar alleen aan de provider zelf, deze zijn o.a. Tiscali en Wanadoo.
BBNed moet ook het laatste stukje via een lijn van KPN, het is niet anders maar Internet zonder KPN moet je toch echt aan kabel denken.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij pilmo adsl zit dat bij de prijs inbegrepen :) Volgens hun faq dan...

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:44
Hoe zit het dan als je wordt afgesloten van KPN en je niet meer laat aansluiten? Ik heb al bijna een jaar geen KPN meer, maar betaal toch echt niets extra aan mijn provider.

• MaFFia
  • Laatst online: 09-02 23:21
Same here !!

Dat je kpn altijd nodig heb om Adsl te kunnen hebben is complete onzin .
Zo heb ik zelf een Kpn abbo aangevraagd , internet aangevraagd zonder linsharing , kpn opgezegd .
En na 3 jaar nog steeds connected met adsl =)

Nou ben ik zelf reeds ook weer eens aan het neuzen gegaan dit gezien het feit dat mijn vormalige provider Cistron is overgenemen door Xs4all .
En doordat Xs4all het overgenomen heeft van Cistron zijn de lijnnen als het ware frozen geraakt .
Zowel prijs/kwaliteit zal daarom niet veranderen .
Vandaar dat ik nu moet switchen en het nadeel ervan is dat ik weer van voor af aan moet beginnen .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Verwijderd

Ateq schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:03:
Hoe zit het dan als je wordt afgesloten van KPN en je niet meer laat aansluiten? Ik heb al bijna een jaar geen KPN meer, maar betaal toch echt niets extra aan mijn provider.
Puur geluk dat je provider z'n administratie niet op orde heeft, zij betalen nu namelijk de rekening aan KPN.

• MaFFia
  • Laatst online: 09-02 23:21
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:02:
[...]

Puur geluk dat je provider z'n administratie niet op orde heeft, zij betalen nu namelijk de rekening aan KPN.
Geluk of niet , een maatje van me heeft toevallig ook deze week hetzelfde gedaan .
Kpn aangevraagd , speedsx aangevraagt en kpn weer opgezegd

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
rhermans schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:29:
Same here !!

Dat je kpn altijd nodig heb om Adsl te kunnen hebben is complete onzin .
Zo heb ik zelf een Kpn abbo aangevraagd , internet aangevraagd zonder linsharing , kpn opgezegd .
En na 3 jaar nog steeds connected met adsl =)

Nou ben ik zelf reeds ook weer eens aan het neuzen gegaan dit gezien het feit dat mijn vormalige provider Cistron is overgenemen door Xs4all .
En doordat Xs4all het overgenomen heeft van Cistron zijn de lijnnen als het ware frozen geraakt .
Zowel prijs/kwaliteit zal daarom niet veranderen .
Vandaar dat ik nu moet switchen en het nadeel ervan is dat ik weer van voor af aan moet beginnen .
Jouw koperlijntje is nu alleen geschikt gemaakt voor dataverkeer, dat is al een tijdje zo je kan namelijk ADSL aanvragen zonder een belbudgetabo maar je hebt KPN toch echt wel nodig. Zonder het lijntje wat je huis binnen komt heb je echt geen ADSL.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 22:55

knakworst

Get more sats!

Canaria schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:31:
Die 9,95 voor de lijn als je geen KPN abonnement hebt is hetzelfde als de kosten voor Belbudget MAAR je hoeft niet de aansluitkosten voor je KPN abonnement te betalen.
Ik zie nu pas dat die aansluitkosten nog maar € 47,55 zijn, dat was altijd veel meer.

Dan is het aansluiten van een KPN abonnement toch goedkoper dan de opleverkosten van 'kaal koper' die diverse internetproviders rekenen als je geen linesharing doet. Die zijn € 75 soms.
Bij Tiscali en speedlinq betaal je momenteel geen extra aansluitkosten voor kaal koper.

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 29-03-2006 22:30 ]

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:44
Hmm dan zal ik dus toch weer kpn moeten aanvragen als ik binnenkort overstap... Best jammer, ik dacht serieus dat het tegenwoordig niet meer nodig was.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ateq schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:23:
Hmm dan zal ik dus toch weer kpn moeten aanvragen als ik binnenkort overstap...
Er is je anders vertelt dat je ook 'NLS' of 'kaal koper' aan kunt vragen. Net zo duur als een 'normale' belbudget (op een paar duppies na) maar je zit niet vast aan een jaar telefoonabonnement waar je niet (in dat eerste jaar) vanaf komt. Vraag het je ISP. Als ze half weten waar ze het over hebben moet de kreet 'New Line Service' (NLS) genoeg zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je een dedicated ADSL lijn hebt (dus kaalkoper of dsl-only of wat dan ook hoe je het wilt noemen) kan je gewoon overstappen naar een andere ISP of zelfs DSL netwerk. Alleen zal je een ISP moeten zoeken die je dat wil aanbieden, want 't maakt eigenlijk niets uit of het nu sharing of dedicated is.

Er zijn nogsteeds ISP's die alleen maar uit gaan van linesharing bij de aanvraag. Daar kan je dus helaas niet terecht zonder dat je weer een KPN_telefonie abonnement afsluit eerst.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1