DVD recorder of HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Topicstarter
Ik zit met het volgende, er moet een DVD speler komen die kan opnemen en afspelen.

Nu zit ik enorm te twijfelen of ik nu een HTPC neer zal zetten met alles er op en er aan, of een DVD recorder met Harddisk. De hoofd functionaliteit is hetzelfde, voordeel van een HTPC is dat je er meer mee kan, maar de vraag is in hoe verre deze extra functionaliteit gebruikt gaat worden.

Tevens vraag ik me af welke extra's er met een HTPC mogelijk zijn en in hoeverre je ook de andere systemen hier op aan moet passen. Denk hierbij aan de versterker en aansluit mogelijkheden.

Ik heb zelf een voorkeur voor de HTPC, maar kan voor mezelf het verschil in prijs niet echt verantwoorden.

Dus wat hebben jullie gekozen en waarom?

It's just a donkey

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb thuis een htpc staan met mediaportal erop.

Ik gebruik de nieuwsfunctie erg veel(RSS) voor meerdere websites zoals uiteraard tweakers.net/nu.nl/nieuwnieuws.nl etc.
Het weer 4 dagen vooruit bekijken, lekker makkelijk via de htpc
EPG - de programmagids, deze zit op de duurdere hd-recorders ook trws.
Films - Ik zet films van mijn laptop en/of vaste andere pc via het netwerk op de hardeschijf van mijn htpc en wanneer ik zin heb lekker kijken
Dual-tuner - Ik heb twee tuners erin zitten, dus opnemen en verder tv kijken.

Wat ik ook heerlijk vind(kan met htpc, maar ook met kijken via hd-recorder) het op pauze zetten van je programma of iets terug spoelen(neemt automatisch op wat je aan het kijken bent.

[ Voor 1% gewijzigd door wildow op 22-03-2006 14:07 . Reden: typo ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Ik heb een HTPC gekozen met MCE 2005 nadat ik voor 2 jaar een HDD recorder heb gebruikt. De EPG is geweldig, het direct af kunnen spelen van divx films en series gebruik ik veel en als groot voordeel zie ik de upgrade mogelijkheden van een HTPC. Met een standalone recorder ben je afhankelijk van de firmware releases van de fabrikant en is je hardware fixed. Met een HTPC kun je naar hartelust dingen installeren & proberen, maar ook hardware upgraden (denk voor over een tijdje aan HDTV bijvoorbeeld) is geen probleem. Dual tuner? Zo gepiept.
Daarnaast gebruik ik hem ook voor alledaagse activiteiten (internetten, email, af en toe gamen).

Een HTPC is idd wat duurder, maar als je een HDD recorder koopt met EPG ontlopen de prijzen elkaar al niet zo gek veel meer en de extra mogelijkheden zijn het zeker waard.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:01

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Heb net een zwik onderdelen besteld om een HTPC in elkaar te zetten, maar de hele nieuwsfunctie via RSS had ik nog niet bedacht, geniaal! Kan dat via Meedio? Da's nl. de software die ik wil gebruiken.. :)

Verwijderd

Ik zelf zou gaan voor een DVD recorder met harddisk en EPG.

Waarom? Als je de wat betere merken apparatuur koopt werkt het gewoon zonder getweak en gezever in 1x goed, de kwaliteit van beeld en geluid is vaak een stuk beter dan wat een PC's tv output en on-board audio produceert en een stand alone apparaat is mooi om te zien en compact, in tegenstelling tot een PC. Ook zijn de standalone apparaten een stuk stiller.

• gratis_vodka

gratis_vodka

Als het je puur gaat om alleen maar op te nemen en af te spelen, is een DVD recorder inderdaad verstandig lijkt me. Voor een paar honderd euro ben je dan helemaal klaar.

Overigens wil een HTPC niet direct zeggen dat je een lompe, lelijke kast in huis hebt; de behuizing die ik besteld heb voor mijn projectje is qua hoogte c.a. 10cm. Niet alleen is 'ie daarmee even hoog als m'n Cambridge versterker, hij past er ook mooi bij omdat het een aluminium geborstelde buitenkant heeft.

Verwijderd

gratis_vodka schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:41:
Als het je puur gaat om alleen maar op te nemen en af te spelen, is een DVD recorder inderdaad verstandig lijkt me. Voor een paar honderd euro ben je dan helemaal klaar.

Overigens wil een HTPC niet direct zeggen dat je een lompe, lelijke kast in huis hebt; de behuizing die ik besteld heb voor mijn projectje is qua hoogte c.a. 10cm. Niet alleen is 'ie daarmee even hoog als m'n Cambridge versterker, hij past er ook mooi bij omdat het een aluminium geborstelde buitenkant heeft.
Ik zit een beetje in het zelfde bootje.
Wat voor kast heb je gekocht als ik vragen mag? Ik vind de meeste HTPC kasten zo groot/dik etc.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 09:20
Ik heb zelf een HTPC op basis van freevo ( http://freevo.sf.net )
Het bevalt me tot nu toe prima, wat ik er mee doe is:

- Muziek en films
- Makkelijk kunnen rippen van CD/DVD's die je er in stopt (paar keer op een knop drukken van je afstandsbediening en hij ript het automatisch)
- Internet radio (waaronder Thaise radiostations, die kun je hier niet van de ether plukken)
- Programma's opnemen
- MAME snes / nes / andere oude consoles emulator

Ook vind ik het erg handig om via het internet programma's te kunnen opnemen, ik ben nogal veel van huis af.

Ik heb nog wel zo'n goedkope lelijke PC kast, moet ik nog een keer wat aan doen (waarschijnlijk een zelf gebouwde kast ofzo)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• uniquorn

uniquorn

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik zie dat er vele voordelen aan de HTPC zitten.

Maar ben na de sites nog eens naglopen te hebben de KISS DP-600 tegengekomen, deze lijkt bijna alles te kunnen wat ik zoek, in een nette behuizing en voor ongever € 300,- heb je alles in huis.
het einige wat me tegenstaat is het formaat van de hdd, zou graag mijn MP3's en dergelijke ook via de stereo draaien, en met 80 GB is dan 1/4 gevuld met muziek, wat weer minder overlaat voor film's tv-shows en dergelijke.

het grootste voordeel wat ik nu zie van een HTPC is upgragdebaarheid, want deze speler heeft geen ingang voor digitale TV, maar dat is niet onoverkomelijk.

Commentaar en alternatieven zijn welkom.

Als dit hem niet word word het waarschijnlijk een Shuttle, omdat deze vrij simpel zijn. Maar ik hoor ook over alternatieve behuizingen, wat kan daar dan voor hardware in? (nee ik heb hier nog niet naar gezocht dat zal ik ook doen als ik weer tijd heb)

It's just a donkey

• gratis_vodka

gratis_vodka

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:15:
[...]

Ik zit een beetje in het zelfde bootje.
Wat voor kast heb je gekocht als ik vragen mag? Ik vind de meeste HTPC kasten zo groot/dik etc.
Ik heb een Ahanix MCE 302 in bestelling staan, da's deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.ahanix.com/images/Upload/Product/27_2005671259257110966234.jpg

Silverstone heeft ook lage behuizingen overigens. Let wel, een dergelijke kast heeft als nadeel dat je er geen big-ass 7900 GTX ofzo in kunt hangen. Low profile onderdelen natuurlijk wel.

Ook is deze kast wat prijzig en zijn alleen voedingen met een 80mm fan aan de zijkant bruikbaar, maar na alles weloverwogen te hebben bekeken kan ik daar prima mee leven.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 09:20
uniquorn schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:16:
..
het einige wat me tegenstaat is het formaat van de hdd, zou graag mijn MP3's en dergelijke ook via de stereo draaien, en met 80 GB is dan 1/4 gevuld met muziek, wat weer minder overlaat voor film's tv-shows en dergelijke.
..
koop een zo groot mogelijke HD!

Ik heb mijn HTPC nu een maand ofzo en begon met een 250 GB HD, daar is nu nog maar 50GB van vrij ,dus het gaat vrij hard.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• uniquorn

uniquorn

Topicstarter
Ik heb nog eens gezocht maar blijf twijfelen, wil namelijk het liefst ook eerder verkregen media kunnen spelen (denk aan DivX/ Xvid en dergelijke) en echt zekerheid dat alles speelt heb je eigenlijk enkel met een PC omdat je dan gewoon alle decoders zelf kan installeren, heb wat gelezen in het gebruikerservaringen topic van de KISS en moet zeggen dat er ook veel mensen problemen melden met het apparaat (en zie nergens of de HDD te "upgraden" is)

zou dus toch bijna gaan voor een HTPC, maar de prijs zit met een beetje dwars, zijn hier nog tips&trucs voor? bijvoorbeeld geen shuttle o.i.d. maar low profile onderdelen (weet alleen niet waar ik deze zou kunnen vinden)

kortom, ik zou graag meer reacties hebben

It's just a donkey

• gratis_vodka

gratis_vodka

hoi uniquorn, die van mij is totaal c.a. 600 euro. Dat is natuurlijk best wat geld, maar de kast is om te beginnen vrij duur, maar dan heb ik wel een compleet systeem met 250gb harddrive, een athlon 64 processor en goede dvi video output via MSI mobo.

Als je eenvoudiger kast neemt, wat 2e handsspulletjes koopt kun je hierop besparen. Is natuurlijk duurder dan een dvd recorder, maar je kan er ook veel meer mee! Op termijn kun je bijv. een HD of Blue Ray speler inbouwen, je zou er mee kunnen skypen, etc. etc.

[ Voor 3% gewijzigd door gratis_vodka op 29-03-2006 13:53 ]

Pagina: 1