Volgens mijis het belangrijk dat ik er bij moet vermelden dat ik gebruik maak van hun demo die geldig is voor 3 maand...
zijn deze functies allemaal wel mogelijk?
Want ik zie steeds dat jij <servernaam> gebruikt maar ik heb dit dus niet op mijn server hier online staan, ik wou eerst even uit testen hoe of wat voordat we het product hier aanschaffen...
dit staat dus ergens bij dat bedrijf zelf op een server?!
quote: help van sharepoint
De groep SharePoint-beheerders
Twee groepen gebruikers kunnen beheerfuncties uitvoeren voor Microsoft Windows SharePoint Services: leden van de beheerdersgroep voor de lokale servercomputer en leden van de groep SharePoint-beheerders. De groep SharePoint-beheerders is een Microsoft Windows NT-domeingroep die wordt toegewezen met behulp van Windows SharePoint Services. Leden van deze domeingroep kunnen taken uitvoeren vanuit Centraal beheer van SharePoint zonder dat ze over beheerdersrechten hoeven te beschikken op de lokale servercomputer. Dit is vooral handig in een server-farm, omdat u hierdoor rechten kunt toekennen voor de hele server-farm, en niet voor elke afzonderlijke computer in de server-farm. Dit is tevens handig voor toepassingen die gebruikmaken van het objectmodel voor beheer voor Windows SharePoint Services. Als u het toepassingsproces zodanig kunt configureren dat dit wordt uitgevoerd als lid van de groep SharePoint-beheerders, kan dit proces sites maken, quota voor sites wijzigen en andere beheertaken uitvoeren.
Leden van de groep SharePoint-beheerders hebben geen toegang tot de metabase van Internet Information Services (IIS) of tot het bestandssysteem van de lokale server, dus kunnen ze geen van de volgende acties uitvoeren voor Windows SharePoint Services:
Virtuele servers uitbreiden.
Opmerking Leden van de groep SharePoint-beheerders kunnen websites op het hoogste niveau maken of instellingen wijzigen voor een virtuele server.
Windows SharePoint Services verwijderen van een virtuele server.
Paden beheren.
De groep SharePoint-beheerders wijzigen.
De instellingen van de configuratiedatabase wijzigen.
Het opdrachtregelprogramma Stsadm.exe gebruiken.
Leden van de groep SharePoint-beheerders kunnen wel alle andere beheeracties uitvoeren via de pagina's van Centraal beheer van SharePoint of via het objectmodel voor Windows SharePoint Services. Zo kunnen leden van deze groep bijvoorbeeld alle sites bekijken en beheren die zijn gemaakt op hun servers. Dit betekent dat een lid van de groep SharePoint-beheerders documenten of lijstitems kan lezen, instellingen voor enquêtes kan wijzigen, een site kan verwijderen of elke andere actie kan uitvoeren op een site die ook een sitebeheerder kan uitvoeren.
©2003 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
[
Voor 75% gewijzigd door
Verwijderd op 28-03-2006 14:13
]