Toon posts:

sharepoint user toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ik heb een probleem met het toevoegen van gebruikers in de sharepoint website..

als ik een bepaalde (eerder toegevoegde en daarna verwijderde) gebruiker wil toevoegen zegt die niets over het versturen van een wachtwoord o.i.d. maar als ik iemand anders toevoeg dan doet die dat wel, hoe kan ik toch diegene toevoegen met een passw. ??

Verwijderd

Topicstarter
zit er een functie dat ik alles herstel naar de beginwaarden in? Ik kan t niet vinden in de help(zoek nog)

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/6343/blabla3gk.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:11
Vaak staan de gebruikers nog steeds in Sharepoint alleen dan op een andere plek dan waar je het zou verwachten. Daarom gebruikt Sharepoint die gegevens als je opnieuw die gebruiker toevoegt.
Plak anders in je url de volgende extensie : http://<server naam>/_layouts/1033/siteusrs.aspx (of als je een portal hebt met daaronder sites : http://<server naam>/sites/_layouts/1033/siteusrs.aspx)

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat doe dan vraagt die om een passwoord, als ik mijn admin passwoord opgeef dan pakt die hem niet terwijl die echt correct is...

sorry voor mijn late reactie was op andere plekken met werk

• Glorix Jim
sta je wel in de sharepoint administrative groep ?
http://<servernaam>:<adminpoort>/ntadmingroup.aspx
(of als je (ook) SPS gebruikt ->http://<servernaam>:<adminpoort>/ntadmingroup.aspx?Source=SPS/Default.aspx)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijis het belangrijk dat ik er bij moet vermelden dat ik gebruik maak van hun demo die geldig is voor 3 maand...

zijn deze functies allemaal wel mogelijk?
Want ik zie steeds dat jij <servernaam> gebruikt maar ik heb dit dus niet op mijn server hier online staan, ik wou eerst even uit testen hoe of wat voordat we het product hier aanschaffen...

dit staat dus ergens bij dat bedrijf zelf op een server?!
quote: help van sharepoint
De groep SharePoint-beheerders
Twee groepen gebruikers kunnen beheerfuncties uitvoeren voor Microsoft Windows SharePoint Services: leden van de beheerdersgroep voor de lokale servercomputer en leden van de groep SharePoint-beheerders. De groep SharePoint-beheerders is een Microsoft Windows NT-domeingroep die wordt toegewezen met behulp van Windows SharePoint Services. Leden van deze domeingroep kunnen taken uitvoeren vanuit Centraal beheer van SharePoint zonder dat ze over beheerdersrechten hoeven te beschikken op de lokale servercomputer. Dit is vooral handig in een server-farm, omdat u hierdoor rechten kunt toekennen voor de hele server-farm, en niet voor elke afzonderlijke computer in de server-farm. Dit is tevens handig voor toepassingen die gebruikmaken van het objectmodel voor beheer voor Windows SharePoint Services. Als u het toepassingsproces zodanig kunt configureren dat dit wordt uitgevoerd als lid van de groep SharePoint-beheerders, kan dit proces sites maken, quota voor sites wijzigen en andere beheertaken uitvoeren.

Leden van de groep SharePoint-beheerders hebben geen toegang tot de metabase van Internet Information Services (IIS) of tot het bestandssysteem van de lokale server, dus kunnen ze geen van de volgende acties uitvoeren voor Windows SharePoint Services:

Virtuele servers uitbreiden.
Opmerking Leden van de groep SharePoint-beheerders kunnen websites op het hoogste niveau maken of instellingen wijzigen voor een virtuele server.

Windows SharePoint Services verwijderen van een virtuele server.
Paden beheren.
De groep SharePoint-beheerders wijzigen.
De instellingen van de configuratiedatabase wijzigen.
Het opdrachtregelprogramma Stsadm.exe gebruiken.
Leden van de groep SharePoint-beheerders kunnen wel alle andere beheeracties uitvoeren via de pagina's van Centraal beheer van SharePoint of via het objectmodel voor Windows SharePoint Services. Zo kunnen leden van deze groep bijvoorbeeld alle sites bekijken en beheren die zijn gemaakt op hun servers. Dit betekent dat een lid van de groep SharePoint-beheerders documenten of lijstitems kan lezen, instellingen voor enquêtes kan wijzigen, een site kan verwijderen of elke andere actie kan uitvoeren op een site die ook een sitebeheerder kan uitvoeren.

©2003 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 14:13 ]

• Glorix Jim
Voor mijn laatste reply moet je inderdaad op de server zelf zijn (of diegene bij wie je het laat hosten heeft wel deze poort voor je vrijgegeven maar dat betwijfel ik).

Ik heb helaas geen ervaringen met Sharepoint via een hostingprovider en ook niet AD creation mode waarin waarschijnlijk jouw omgeving draait. En als ie om een wachtwoord vraagt als je wilt naar <url>_layouts/1033/siteusrs.aspx gaat dan ben je niet gemachtigd om daarin te komen. Dan moet je contact opnemen met je hostingprovider om te vragen of ze de gebruiker daaruit kunnen verwijderen.

Kan je trouwens wel naar site settings > site administration ? (ik weet helaas niet de nederlandstalige benaming hiervoor)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan ik wel, om het even op te helderen voor je heb ik ook hier een screenshot van gemaakt, ik ben namelijk blij met elke hulp die ik kan krijgen want ik heb wel 2 uur per dag lopen spitten en ik kan niets vinden... en ik krijg inderdaad geen toegang van mjin hosting
'gebruikers beheer' heeft hier dus geen nut als ik hem verwijder en weer toevoeg vraagt die nog niet om het versturen van het passwoord...

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/600/test3xs.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 08:43 ]

• Glorix Jim
Klik eens op 'Gebruikersoverzicht van een siteverzameling weergeven'

Verwijderd

Topicstarter
Daar kwam ik vanochtend al achter...

de volgende linken ben ik niet tot toe bevoegd (denk omdat het een demo is?!)
'
- Hiërarchie van de site weergeven
- Gebruiksoverzicht van een siteverzameling weergeven
- Toewijzing van de opslagruimte weergeven
- Gegevens van de gebruikers van de websiteverzameling weergeven
- Verbinding met de portal-site configureren
'

dus nu begint de zaak hopeloos te worden omdat ik blijkbaar te weinig rechten heb?!
ik zal nog een keer een mailtje erheen sturen..

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

bonzz.netninja

Niente baffi

Heb je het al via de commandline tool geprobeerd? Dat doe ik meestal, scheelt een hoop gedoe en gezeik, en je kunt user +global instelleren

(stsadm.exe heet de tool, en heeft een bitch van een lokatie, dus je moet even zoeken op de je hdd)

o wacht je hebt geen toegang tot de fileserver.....

Maar hpoe is die sharepoint nou in elkaar geflanst dan? Is dat met een active dir en active dir users?

[ Voor 26% gewijzigd door bonzz.netninja op 29-03-2006 11:42 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Via de site kan je een aanvraag doen om sharepoint services te gebruiken 3 maand volledig en gratis (blijkbaar dus niet volledig) alles draait blijkbaar op hun servers daaro en ik kan een beetje met de layout prutsen enzo.. maar ik zou toch echt graag de baas ff toevoegen in de lijst :)

verder ik zit nu bonken readme's te lezen en ik kan nergens wat vinden, logische beredenatie hierboven is wel t meest voor de hand liggend, iemand toegevoegt verwijdert en als je die dan weer wil toevoegen heeft die blijkbaar nog oude gegevens ergens staan maar hoe kom ik daar vanaf... wie o wie ;P

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ligt eraan op wat voor niveau hij of zij is verwijdert, en wat voor manier sharepoint in geinstalleert. Het kan op een nogal geforceerde manier hangen aan een active dir., maar alsik het goed herrinner ook zonder. En ook daar kun je weer op duizend verschillende plekken users verwijderen (portal niveau, site niveau, doc lib's, area's etc etc.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb gewoon
site instellingen > gebruikers beheren > 'geselecteerde gebruikers verwijderen'

precies daar waar ik hem ook heb aangemaakt

• Glorix Jim
Ja maar helaas wordt elke gebruiker op twee plaatsen aangemaakt in Sharepoint.
- site niveau
- site collectie niveau

Jij kan op "site instellingen > gebruikers beheren > 'geselecteerde gebruikers verwijderen'" alleen maar de gebruiker op site niveau verwijderen. Die link waar je geen recht op hebt is dus op site collectie niveau en daar moet de gebruiker ook verwijderd worden wil je ervoor zorgen dat Sharepoint de gebruiker ziet als 'nieuw'.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan weet ik voldoende, of het hele pakket aanvragen of de demo trail versie (30 dagen) installeren op een windows 2000 bakkie.. en daarmee experimenteren, hartelijk dank voor de hulp!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja dat zou ik sowieso doen. Is een stuk eenvoudiger. Misschien is het even goed om nog te vermelden dat het hiet blijkbaar om WSS gaat...en niet om SPS

• Glorix Jim
je kan sharepoint helaas niet draaien op win2k arjan3000.. je hebt hiervoor minimaal win2k3 nodig (waar het als het goed is ook standaard op geinstalleerd is)

@netninja, hij heeft toch nooit vermeldt dat het specifiek om SPS ging? ;) Voor mij is Sharepoint zowel SPS als WSS maar gezien de screens werd het vrij duidelijk dat het om WSS ging.
Al blijven de URL's hetzelfde voor WSS als voor SPS ;)

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Glorix Jim schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:45:
je kan sharepoint helaas niet draaien op win2k arjan3000.. je hebt hiervoor minimaal win2k3 nodig (waar het als het goed is ook standaard op geinstalleerd is)

@netninja, hij heeft toch nooit vermeldt dat het specifiek om SPS ging? ;) Voor mij is Sharepoint zowel SPS als WSS maar gezien de screens werd het vrij duidelijk dat het om WSS ging.
Al blijven de URL's hetzelfde voor WSS als voor SPS ;)
ja dat weet ik wel, maar meer in het oog van , dan is het topic bruikbaar en compleet voor andere.

trouwens, wss is niet standaard geinstaleert op 2003, wel gratis te downe voor 2003

• Glorix Jim
ah ok :)

• Glorix Jim
btw arjan3000, je kan vragen of ze jou willen toevoegen als secondary site owner. Dan ben je namelijk wel bevoegd om die lijst op te vragen

Verwijderd

Topicstarter
Heb de vraag verzonden, nogmaals bedankt ;)
afwachten op antwoord dus

*edit: Krijg ik een mail terug met, je moet de cookies verwijderen. 8)7
Dat heb ik allang gedaan en dat was ook geen antwoord op mijn vraag.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 09:31 ]

Pagina: 1