Wat betekent de nieuwe Franse p2p wet voor NOS?

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Ik las op de FP het volgende:
Belangrijk voor de consument is dat verkopers van beveiligde bestanden of spelers de details van de formaten moeten onthullen, zodat ook de concurrentie de markt kan betreden.
Betekent dit dat fabrikanten van WMA/WMV spelers (zowel hard als software) de specificaties van het formaat beschikbaar moeten stellen? En zo ja, moet dat dan ook onder een licentie die herimplementatie in Open Source software toestaat?

Betekent dit dat Linux en andere NOS nu eindelijk volledige ondersteuning kunnen gaan bieden voor (DRM beveiligde) WMA/WMV content? Wat denken jullie ervan?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:45
ja,
maar kan ik dan in frankrijk een boete krijgen omdat ik met de css een dvd''tje
kijk met bijvoorbeeld xine ?
Op het verspreiden van technologie voor het omzeilen van drm komt maximaal 30.000 euro boete en een half jaar celstraf te staan
En zal bijv. atrpms.net schadeclaims kunnen verwachten vanuit frankrijk omdat ze een rpm pakket beschikbaarstellen waarmee ik drm van omzeilen?

of leg ik de (voorgestelde) wet anders uit en snap ik iets niet. :S

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Dat `omzeilen van' zou nu dus niet meer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Ivo schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:33:
Dat `omzeilen van' zou nu dus niet meer nodig zijn.
Nee, maar een open source applicatie die een DRM beveiligde WMA kan afspelen, kan hem ook onbeveiligd weer opslaan. Dat kan wel gezien worden als omzeilen. Het is inderdaad best mogelijk dat Open Source players voor DRM formaten door deze wet verboden zijn geworden in Frankrijk, daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Buiten Frankrijk kunnen we misschien veel voordeel behalen door deze wet, in Frankrijk zou het consumenten-linux wel eens helemaal de nek kunnen omdraaien (voor zo ver dat al van de grond is gekomen dan).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!