Toon posts:

Wireless USB Print Server --> Router --> vaste netwerk verb.

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn USB 1.1 printer ergens in de kamer in een kast neerzetten en deze delen via een draadloze USB Printer Server.

Ik heb een draadloze router/adsl modem.
Nu heb ik een laptop met een wifi kaartje erin, daar kan ik dus mee printen naar de printer.
Echter ik heb ook een vaste PC die alleen met een vaste netwerkkabel verbonden is aan de draadloze router.

Kan ik op deze vaste pc printen op de printer via de vaste netwerkverbinding --> router --> wireless usb print server --> printer?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Lijkt mij dat dat wel moet werken ja, heb je het al geprobeerd?
Of wil je juist weten waarom het niet werkt??
Ik neem aan dat de wireless usb printer server kan verbinden met je router als een client.

[ Voor 31% gewijzigd door Jaeger op 22-03-2006 15:59 ]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:13

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

JA, wireless printservers zijn volop verkrijgbaar,

tip:
koop een wireless router met usb port, zijn stukken goedkoper dan een dedicated printservertje, en deze hebben vaak al printserver functionaliteit ingebouwd, en anders wel met een firmwareupdate toe te voegen.

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet geprobeerd, wil wiresless printserver aanschaffen, maar als iemand weet dat het van te voren al niet werkt, hoef ik et ook niet aan te schaffen. Ik zat te denken aan: http://www.hardwaretotaal...a990d16b0584f2505fe626a25

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Tuurlijk werkt dat.

Het Wireless deel van je router zit op het zelfde deel van de router aangesloten als het switchdeel, alleen zie je dat niet.

Er is gewoon communicatie mogelijk tussen je wireless en wired verbindingen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
soepkip schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:58:
JA, wireless printservers zijn volop verkrijgbaar,

tip:
koop een wireless router met usb port, zijn stukken goedkoper dan een dedicated printservertje, en deze hebben vaak al printserver functionaliteit ingebouwd, en anders wel met een firmwareupdate toe te voegen.
Ik heb een wireless router met USB port, echter daar wil ik een USB HD op aansluiten, of zou je er ook een USB hub en dan weer diverse apparaten op aan kunnen sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:58:
Tuurlijk werkt dat.

Het Wireless deel van je router zit op het zelfde deel van de router aangesloten als het switchdeel, alleen zie je dat niet.

Er is gewoon communicatie mogelijk tussen je wireless en wired verbindingen.
Perfect! Dan ga ik er zekers eentje kopen, wel gaaf als je kunt printen vanaf diverse pc's en dr'komt papiertje uitrollen uit printer ergens in de kamer ;-)

T'is ook zeer functioneel hoor ;)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:13

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:59:
[...]

Ik heb een wireless router met USB port, echter daar wil ik een USB HD op aansluiten, of zou je er ook een USB hub en dan weer diverse apparaten op aan kunnen sluiten?
Ja, het kan, maar hoeveel en welke aperaten je hieraan kunt hangen ligt ook aan of je een powered hub gebruikt.zo niet dan moet je een beetje uitkijken met aperaten die veel stroom via de usb betrekken

ik heb op een router bv een powered usb hub, met een usb mem stich als hd, en een webcam

Beste film ooit

Pagina: 1