[IE + XP SP2] Inlogprobleem website

Pagina: 1
Acties:

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Even nieuwe topic geopend ivm ongeveer hetzelfde probleem als in topic [rml][ IE6] Na SP2 niet meer inloggen op phpmyadmin *[/rml]

Ik ervaar sinds gisteren juist hetzelfde op mijn website (dus NIET met phpMyAdmin). Verschillende leden, waaronder ikzelf, kunnen plotseling niet meer inloggen. Na het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord krijg ik gewoon hetzelfde scherm voorgeschoteld, zonder foutmeldingen. Heel het inloggedeelte werkt al anderhalf jaar zonder problemen en/of fouten. Nooit problemen mee gehad.

Nu ervaar ik sinds gisteren bovenvermeld inlogprobleem en dit enkel en alleen met IE. Het lijkt me ook enkel voor te komen in combinatie met SP2 van windows XP (als ik uitga van de info die ik terugkrijg van onze leden). Vanop m'n werk kan ik perfect inloggen. De browser is daar dezelfde, echter het besturingssysteem is daar Win2003 Server. Inloggen met Firefox werkt op alle systemen perfect. Ook werkt het inloggen op andere sites zonder problemen met dezelfde browser.

De beveiligingsinstellingen van de browsers staan goed, het leegmaken van temp. internetfiles, cache en dergelijke lost niks op.

Heb m'n volledige inlogscript al nagekeken maar daar is, zoals verwacht, niks mee aan de hand.

Ook ben ik tot de ontdekking gekomen dat het probleem in IE zich enkel voordoet indien ik de site benader door middel van een forward-adres. Als ik het rechtstreekse adres gebruik, werkt alles wel correct.

Mijn vermoeden gaat uit naar een gewijzigde instelling op de server. Hier heb ik echter geen toegang tot. Ik weet enkel dat deze draait op Linux, Apache 2.0 en PHP Version 5.0.5

Iemand die hier ervaring in heeft of dit probleem reeds opgelost heeft?

ps: ik ben niet zeker of m'n topic hier thuishoort vermits het volgens mij ook betrekking heeft op de configuratie van de server.

Verwijderd

Ik zou een mailtje naar je hosting bedrijf stuuren of er iets is veranderd en daar je probleem op uitleggen zij kunnen denk ik veel meer voor je betekennen omdat het probleem opeens onstond en je nix aan je os hebt veranderd.

• Blacksnak
Ik heb nog steeds geen oplossend antwoord op m'n mail naar de beheerder van de server. Bijgevolg ga ik gewoon zelf verder met m'n speurtocht. Het probleem _moet_ opgelost worden. Het is gewoon enorm vervelend.

Kan iemand mij een antwoord geven op de vraag of er iets gewijzigd werd in de werking van sessies en dergelijke in PHP5 ten opzichte van PHP4? Ik krijg sindsdien immers ook regelmatig op willekeurige momenten een session_start foutmelding (na een refresh is die weer weg trouwens) die ik vroeger nooit kreeg.

De beheerders van de server hebben bij mijn weten altijd PHP4 gedraaid, echter heb ik nu sinds een paar weken gemerkt dat het PHP5 geworden is. Ik heb wel geen idee of de problemen gelijktijdig gekomen zijn maar mijn vermoeden gaat hier toch naar uit. Zou echt niet weten waardoor deze problemen nog kunnen opduiken.

In de documentatie (changelogs) die ik kon terugvinden op de site van php.net kan ik niet echt informatie terugvinden over een ingrijpende verandering in het gebruik van de session_start() functie (of de werking van heel het sessie-gedeelte). Zijn er echter misschien toch zaken die de nodige aandacht vergen na een overschakeling naar PHP5? (wat ze mij dan trouwens wel even hadden mogen melden, evenzeer als het feit van omschakeling zelf btw)

Verwijderd

ligt gewoon aan de login.php of weet ik veel, denk dat er een klein foutje in het script zit,

idd gewoon ff mailen met die host ervan

• Blacksnak
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:31:
ligt gewoon aan de login.php of weet ik veel, denk dat er een klein foutje in het script zit,

idd gewoon ff mailen met die host ervan
Zal hier straks (of morgen, heb niet veel tijd deze avond) eens een stukje posten eventueel maar waarom heeft het dan al 1,5 jaar perfect gewerkt?

Vind het allemaal zooo vaag!

Verwijderd

kan heel goed, ook websites moeten worden geupdate i.v.m lekken etc

misschien een update met een bug

• Blacksnak
Heb gisteren heel m'n script getest incl. de waarden van de sessie-variabelen. Dit is allemaal correct. Ook krijg ik een mooie foutmelding als ik met een verkeerde username/pasword inlog. Het begint dus meer en meer te lijken op een bug in het setten van de cookie (door de server ivm sessie). Zijn er bepaalde settings op de server die hierop invloed hebben?

(hmm, kheb het gevoel dat dit hier totaal op een verkeerde plaats staat :-s )
Pagina: 1