Toon posts:

Harde schijf blijft tikken bootscherm Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo af en toe dan heb ik tijdens het booten van Windows XP Professional een vaag probleem met mijn harde schijf. Tijdens het bootscherm van Windows begint m'n harde schijf luidruchtig te tikken en het lampje van de pckast blijft knipperen en Windows laadt niet verder. Na een reboot loopt het wel gewoon weer goed meestal. Het gaat om een nieuwe Samsung Spinpoint 250GB SATAII harde schijf die bij Smart status geen fouten geeft. Ook in HDTune staat alles op ok en de snelheden zijn in orde. Kan dit misschien aan de voeding liggen? Tagan 480-U1.
Games zijn vaak schokkerig bij mij terwijl ik 2GB aan ram heb (dat geen errors heeft in MEM86), maar ik weet niet of er een verband bestaat tussen beide problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 12:04 ]

Verwijderd

klinkt alsof 1 van je armpjes van de hardeschijf tegen de platter aanloopt. Denk toch dat je hd aan het doodgaan is, hoop het niet voor je maar vrees het ergste.

Het kan ook een hitte probleem zijn, heb dit wel eens in een kast gehad die te heet werd. Als je dan de pc opstarte kreeg ik dit ook.

Dus daar kun je ook nog eens naar kijken wat de temp in je kast is zeg maar

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test je harde schijf eens met het tooltje van je fabrikant (in dit geval Samsung): Shdiag.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
/zoek vraag

OM FAQ / Beleid

Verwijderd

Topicstarter
Shdiag vind de SATAII schijf op '1 of andere manier niet |:( :'(

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Welk moederbord heb je? Misschien ondersteund hij alleen S-ATA I.

Dan moet je misschien nog een jumpertje omzetten. (ik weet niet zeker of samsung die heeft)
:)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:20:
Welk moederbord heb je? Misschien ondersteund hij alleen S-ATA I.

Dan moet je misschien nog een jumpertje omzetten. (ik weet niet zeker of samsung die heeft)
:)
A8n-sli. Die ondersteund dus wel SATAII.
Pagina: 1