Binnenkort krijg ik het spel Oblivion binnen en wilde daarvoor nog wat hardware upgraden. Ik speel voornamelijk games zoals CS:Source en straks Oblivion en doe software ontwikkeling maar niet tegelijkertijd.
Op dit moment heb ik:
AMD 3000+ Winchester
1GB RAM
AOpen 6800LE AGP klein beetje overclocked
Nu wilde ik wat gaan upgraden maar heb wel een budget van rond de 500 euro.
Na wat rondneuzen op internet, Tomshardware en hier kwam ik er niet helemaal uit wat ik nu het beste kon upgraden. Ik heb wel al wat opties verzonnen.
Optie 1
Nieuwe Video Kaart PCIe een Nvidia 7900GT +/- 300 euro
Nieuwe Moederbord voor PCI-Express Video kaart een Asus NForce 4 +/- 150 euro
Op TomsHardware heb ik de CPU Charts bekeken waar ze alle CPU's vergelijken met een 6800GT. Daar zie je dat de framerates voor games erg goed zijn ook met mijn mijn huidige processor vandaar dat ik deze opzet in gedachten had. Mij maakt het niet uit wat 3D Marks enzo doet, als mijn spellen maar goed draaien.
Totaal: +/- 450 euro
Optie 2
Nieuwe Processor een AMD 64 3800+ X2 +/- 300 euro
Nieuwe AGP Kaart een 6800GS +/- 230 euro
Totaal: +/- 530 euro
Misschien zijn er nog andere opties maar daar kwam ik niet zo snel op.
Nu ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met highend video kaarten met wat langzamere CPU's. Ik zie in de charts op TomsHardware dat de 3800+ X2 bijvoorbeeld niet veel beter presteert dan de 3000+ Winchester in de meeste game tests. Ik vraag me af bij welke optie de prestatie het meest verbeterd zal worden voor bv CS:Source. Ik vermoed bij Optie 1 maar ben bang dat straks mijn processor de bottlenek wordt.
Hebben jullie nog advies voor mij of ervaringen hiermee.
PS: Ik ben wel van plan om nog een upgrade te doen na de zomer maar heb nu geen geld daarvoor.
Op dit moment heb ik:
AMD 3000+ Winchester
1GB RAM
AOpen 6800LE AGP klein beetje overclocked
Nu wilde ik wat gaan upgraden maar heb wel een budget van rond de 500 euro.
Na wat rondneuzen op internet, Tomshardware en hier kwam ik er niet helemaal uit wat ik nu het beste kon upgraden. Ik heb wel al wat opties verzonnen.
Optie 1
Nieuwe Video Kaart PCIe een Nvidia 7900GT +/- 300 euro
Nieuwe Moederbord voor PCI-Express Video kaart een Asus NForce 4 +/- 150 euro
Op TomsHardware heb ik de CPU Charts bekeken waar ze alle CPU's vergelijken met een 6800GT. Daar zie je dat de framerates voor games erg goed zijn ook met mijn mijn huidige processor vandaar dat ik deze opzet in gedachten had. Mij maakt het niet uit wat 3D Marks enzo doet, als mijn spellen maar goed draaien.
Totaal: +/- 450 euro
Optie 2
Nieuwe Processor een AMD 64 3800+ X2 +/- 300 euro
Nieuwe AGP Kaart een 6800GS +/- 230 euro
Totaal: +/- 530 euro
Misschien zijn er nog andere opties maar daar kwam ik niet zo snel op.
Nu ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met highend video kaarten met wat langzamere CPU's. Ik zie in de charts op TomsHardware dat de 3800+ X2 bijvoorbeeld niet veel beter presteert dan de 3000+ Winchester in de meeste game tests. Ik vraag me af bij welke optie de prestatie het meest verbeterd zal worden voor bv CS:Source. Ik vermoed bij Optie 1 maar ben bang dat straks mijn processor de bottlenek wordt.
Hebben jullie nog advies voor mij of ervaringen hiermee.
PS: Ik ben wel van plan om nog een upgrade te doen na de zomer maar heb nu geen geld daarvoor.