Toon posts:

PC traag tijdens downloaden met newsleecher of sabnzbd

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleempje met mijn PC (Pentium 3.00GHz, 2 gig geheugen, windows XP media center edition): als ik newsleecher of sabnzbd gebruik om bestanden van usenet te downloaden, dan wordt mijn PC heel erg traag. Ik kan 'm dan bijna niet meer bedienen (overschakelen naar een ander venster, een ander programma opstarten etc). Als ik kijk bij de CPU belasting staat ie op 60, 70%. Het gebruikte geheugen ligt ruim onder de 2 gig (meestal zo rond de 600 MB). I

k heb ook Azareus en emule tegelijkertijd draaien. Als ik newsleecher of sabnzbd pauzeer dan heb ik even later gewoon weer een snelle PC terug. Volgens mij ligt het dus aan de verbinding die met usenet wordt gemaakt, maar verder heb ik geen idee.

Iemand wel?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
ligt het er niet aan dat je heel veel data van en naar 1 harde schijf wil schrijven/lezen waardoor alles traag verloopt ? (staat je hdd toevallig op ata 33? )

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
alles gaat wel naar één harde schijf. Die is wel s-ata en met nog 100 gig vrij (en pas gedefragmenteerd)....

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
en waar gaat je cpu belasting naar toe? welke service?

Verwijderd

hmm.. een vriend van me had ook zo`n soort probleem alleen dan met alles, als hij maar op start drukte duurde al lang.
het bleek zijn procesor te zijn het was een Pentium 4, 3 ghz.
mischien dat het bij jou ook wel je procesor is ik zou als ik jou was even een paar benchmarks proberen.
oh ja en scan is op spyware dat zou het eventueel ook kunnen zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:57:
en waar gaat je cpu belasting naar toe? welke service?
dat is juist het gekke: de cpu belasting gaat niet naar 100% toe, maar blijft zo op 60, 70 % staan. Net of bepaalde verbindingen met usenet vollopen oid, maar ik heb geen idee of dat kan....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:58:
hmm.. een vriend van me had ook zo`n soort probleem alleen dan met alles, als hij maar op start drukte duurde al lang.
het bleek zijn procesor te zijn het was een Pentium 4, 3 ghz.
mischien dat het bij jou ook wel je procesor is ik zou als ik jou was even een paar benchmarks proberen.
kan ik (als ik thuis ben) even proberen. Het gekke is wel dat als ik newsleecher of sabnzbd pauzeer, dat dan alles weer prima draait (met emule en azareus ook nog aan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:00:
[...]

kan ik (als ik thuis ben) even proberen. Het gekke is wel dat als ik newsleecher of sabnzbd pauzeer, dat dan alles weer prima draait (met emule en azareus ook nog aan)
hmm raar.. mischien als je hem dan weer van pauze af haalt een of andere spyware activeert dat je CPU belast, wie weet 8)7

Verwijderd

je moet niet teveel verbindingen open zetten, Azareus en emule verbruiken veel verbindingen, xp kan er maar 10 aan, of je moet het hooger zetten( 50), daarom wordt je zo traag.

Verwijderd

juist...ik zou eens kijken wat je HD doet...... volgens mij doet dit veel.. en die CPU usage... een van je newsreaders niet gewoon brak? gecrackte versie gok ik zo..... vaker problemen mee :D....

zet priority van die dingen eens laag.....

Verwijderd

Topicstarter
raar blijft alleen wel dat beide programma's die ik gebruik om van usenet te downloaden hetzelfde effect hebben. Maar goed, dank voor jullie hulp to zover...

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 20:07
Kijk eens of je anti-virus programma actief is. Als ik download met newsleecher controleert avast al het verkeer, dit neemt natuurlijk een deel van je cpu time.

-edit-
hmm misschien zou je dit bij een 3 ghz niet mogen merken maar toch

[ Voor 20% gewijzigd door Mister_Gaus op 22-03-2006 12:06 ]

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
met welke snelheden download je? Als ik op mijn school met zo'n 2 tot 3 mb's download met newsleecher dan wordt mijn laptop (centrino 1500 mhz) ook traag als iets. Dit komt omdat newsleecher alle kleine stukjes aan elkaar aan het plakken is om er zo weer 1 rar file(of andere file) van te maken

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:04:
je moet niet teveel verbindingen open zetten, Azareus en emule verbruiken veel verbindingen, xp kan er maar 10 aan, of je moet het hooger zetten( 50), daarom wordt je zo traag.
ga ik vanavond even proberen, dankjewel

Verwijderd

Topicstarter
Mister_Gaus schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:05:
Kijk eens of je anti-virus programma actief is. Als ik download met newsleecher controleert avast al het verkeer, dit neemt natuurlijk een deel van je cpu time.

-edit-
hmm misschien zou je dit bij een 3 ghz niet mogen merken maar toch
antivirus is actief (Mcaffee). Is volgens mij pas wel geupdate, ik kan eens even naar de instellingen kijken..

Verwijderd

Topicstarter
appetoe schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:06:
met welke snelheden download je? Als ik op mijn school met zo'n 2 tot 3 mb's download met newsleecher dan wordt mijn laptop (centrino 1500 mhz) ook traag als iets. Dit komt omdat newsleecher alle kleine stukjes aan elkaar aan het plakken is om er zo weer 1 rar file(of andere file) van te maken
ik kan 630 K halen, maar door de traagheid zit ie dan meestal tussen de 100 en de 200 K...

• Mister_Gaus
  • Laatst online: 20-08 20:07
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:10:
[...]

antivirus is actief (Mcaffee). Is volgens mij pas wel geupdate, ik kan eens even naar de instellingen kijken..
schakel het gewoon (tijdelijk) om te kijken of dit het probleem oplost

Verwijderd

Topicstarter
Mister_Gaus schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:14:
[...]

schakel het gewoon (tijdelijk) om te kijken of dit het probleem oplost
probeer ik vanavond (ben nu op mijn werk ;)

• sekeroglan
  • Laatst online: 17:17

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:04:
8) Noob Vraag 8)

Hoe of waar kan je controleren hoeveel verbindingen openstaan? En hoe kan je dat veranderen?
Heb ik er een speciale programma voor nodig?
Beetje veel vragen maar, mijn dank is dan ook graag _/-\o_

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:59:
[...]

dat is juist het gekke: de cpu belasting gaat niet naar 100% toe, maar blijft zo op 60, 70 % staan. Net of bepaalde verbindingen met usenet vollopen oid, maar ik heb geen idee of dat kan....
ja maar naar welk process gaat de cpu percentage naar toe??

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:31:
[...]

ja maar naar welk process gaat de cpu percentage naar toe??
weet ik zo niet, maar ik kan me niet een specifiek proces herinneren: als ik sorteerde op CPU belasting versprongen ze bovenin allemaal wat. Maar dit check ik ook nog even vanavond...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal dingen getest: het ligt niet aan de virusscanner of aan systeemherstel. Het gekke is wel dat na een herstart van het systeem alles soepel loopt. Dus nu kan ik wél azareus, emule en newsleecher naast elkaar draaien.

Het lijkt er dus op dat er iets 'volloopt' of niet wordt vrijgegeven. Heeft iemand nog een idee?
Pagina: 1