Ik heb momenteel met gettext het probleem dat de taal verspringt. Het gebeurt willekeurig. Ook binnen dezelfde pagina. Zo is het ene deel van de pagina nederlands en het andere deel engels. Na een F5 is alles weer nederlands.
Ik gebruik de volgende code om gettext aan de praat te krijgen:
De $language variabele kent de waarde nl. Er is een nl directory aanwezig met daarin de LC_MESSAGES directory.
/pad/naar/locale/nl/LC_MESSAGES <- dit is dus het totale pad
De puntenv maakt geen verschil.
De server draait apache 2.2.0 en PHP 4.4.1. Het operating system is debian linux.
Het reloaden van apache heeft geen succes. Ik heb geen enkel idee meer wat het probleem zou kunnen zijn. Indien iemand hetzelfde probleem ooit heeft gehad dan hoor ik graag wat zijn ervaringen zijn.
B.v.d.
Ik gebruik de volgende code om gettext aan de praat te krijgen:
De $language variabele kent de waarde nl. Er is een nl directory aanwezig met daarin de LC_MESSAGES directory.
/pad/naar/locale/nl/LC_MESSAGES <- dit is dus het totale pad
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php function setupTranslation($language) { //putenv("LANG=$language"); setlocale(LC_ALL, $language); // Set the text domain $domain = 'messages'; bindtextdomain($domain, '/pad/naar/locale'); textdomain($domain); } ?> |
De puntenv maakt geen verschil.
De server draait apache 2.2.0 en PHP 4.4.1. Het operating system is debian linux.
Het reloaden van apache heeft geen succes. Ik heb geen enkel idee meer wat het probleem zou kunnen zijn. Indien iemand hetzelfde probleem ooit heeft gehad dan hoor ik graag wat zijn ervaringen zijn.
B.v.d.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 10:47 ]