Mijn oom heeft op zijn pc de worm surfaccuracy gekregen. Deze is echter zeer hardnekkig. Hij heeft Norton Antivirus en deze heeft de worm verwijderd, maar bij het opnieuw opstarten komt er een melding dat de bestanden van surfaccuracy niet compleet zijn of of deze opnieuw gedownload moeten worden (zoiets staat er) en ook met microsoft antispyware proberen te verwijderen helpt niet. Ook op internet gezocht en de verwijderinstructies gevolgd die op de site van symantec staat, en daarmee dus ook via het register eea verwijderd, maar ook niet maakt niets uit. We hebben echt al van alles geprobeerd, maar het is niet weg te krijgen, komt iemand dit toevallig bekend voor en is er een oplossing (behalve formatteren) ?
Verwijderd
Zag ik laatst ook op een PC staan, stond gewoon tussen Software in je Configuratie scherm. Heb je al in de map van SurfA. gekeken of er een uninstaller bij zit?
Probeer het eens weg te halen met een online virusscanner. Ik raad Trend Micro aan. Download Hijackthis eens een kijk naar sommige registerinstellingen (misschien staan er foutieve regels in).
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
De suggesties hebben niet geholpen, maar het is inmiddels wel opgelost. Door een bijkomend probleem hebben we de helpdesk van Microsoft gevraagd en na 2 uur bellen is het ook gelukt deze worm te verwijderen.