Werkt een Duits adsl-modem in NL?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga verhuizen... Op zich niets bijzonders, maar ik wil graag gebruik gaan maken van onderandere voip.
Nu heb ik daar een heel leuk modem/router/alles-in-één apparaat voor gevonden. Echter deze is voor de Duitse markt. Het gaat trouwens om de AVM Fritz!box Fon WLAN 7170. Er is dus geen niet-Duitstalige omschrijving van. Nu heb ik wel eens gehoord dat de Duitse adsl-providers niet de normale variant gebruiken over de telefoon lijn maar een iets andere... Ik dacht over de analoge lijn de ISDN-set voor adsl. En dan natuurlijk over isdn de isdn. Zeker weten doen ik dit niet. Wie kan mij dit bevestigen? Ik zal zeer waarschijnlijk een ISDN-1 lijn nemen met adsl. Dan zou dit geen problemen opleveren, maar misschien zie ik iets over het hoofd...

Ff voor de nieuwsgierigen de specs van het beestje:
* 4 poorts lan-switch
* 1 fxs/TE-poort
* 3 fxo-poorten
* 1 S0 in NT-mode
* 125Mbit WLAN (802.11g+)
* 1 USB-host voor bijvoorbeeld printer
* ADSL2+
* least-cost telefonie routing met meerdere voip-accounts.
* fxs-poort zou softwarematig om te zetten zijn naar TE voor ISDN. (Dit laatste doet mijn vermoedens over de ISDN-adsl-variant wel een beetje zekerder maken)

En een persfoto
Afbeeldingslocatie: http://www.avm.de/de/Presse/Informationen/2006/2006_01_16i.jpg

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:09
Volgens mij heb je in Duitsland alleen Annex B, dat is zowel analoog als ISDN. In Nederland is Annex B ISDN en Annex A analoog.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die Fritzbox heb ik ook wel eens advertenties van gezien in Nederlandse medi

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

teigetjuh schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:29:
Nu heb ik daar een heel leuk modem/router/alles-in-één apparaat voor gevonden.
En op de website van de fabrikant?

"Wahlweise Anschluss an DSL + ISDN oder DSL + analoges Festnetz"

Bij twijfel kun je gewoon een mailtje sturen aan info@avm.de natuurlijk. Er spreekt daar vast wel iemand engels.

(En annex-B is altijd ADSL over een ISDN-lijn, over de hele wereld. Altijd.)

[ Voor 11% gewijzigd door burne op 22-03-2006 11:38 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
Anders bel je de Nederlandse vestiging van AVM gewoon even op: 024-3249787

Het spul wordt - zij het sporadisch - ook gewoon in Nederland verkocht. Alleen is er hier nog niet veel over te vinden, maar ze zijn net zo'n beetje aan de weg aan het timmeren.

Punctuality is the politeness of kings

• chim0
Wahlweise Anschluss an DSL + ISDN oder DSL + analoges Festnetz
Zowel Analoog als ISDN dus maar zo te zien is het een RJ-45 aansluiting dus let op met kabels.

edit:
Net te laat :P

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 22-03-2006 11:40 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit lijkt Sitecom spul, en dat koop je uiteraard bij de Dixons :D

• chim0
Burne schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:34:
[...]

(En annex-B is altijd ADSL over een ISDN-lijn, over de hele wereld. Altijd.)
Volgens mij niet hoor, DE is altijd Annex B enkel producten voor export worden met een gecombineerde Annex B/A poort uitgeleverd. Doet er ook niet toe maar dacht het ooit op een duitse ISP website gelezen te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 22-03-2006 11:45 ]

• teigetjuh
  • Niet online
dreamscape schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:36:
Anders bel je de Nederlandse vestiging van AVM gewoon even op: 024-3249787

Het spul wordt - zij het sporadisch - ook gewoon in Nederland verkocht. Alleen is er hier nog niet veel over te vinden, maar ze zijn net zo'n beetje aan de weg aan het timmeren.
Klopt, maar de 7140 en deze 7170 zijn, behalve in Duitsland, voorlopig nog niet te krijgen.
chimo schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:39:
[...]

Zowel Analoog als ISDN dus maar zo te zien is het een RJ-45 aansluiting dus let op met kabels.
De aansluiting gebeurt via een speciale kabel, omdat de dsl-aansluiting ook dienst doet als FXS/TE-poort (telefonie). Soort Y-kabel. (Was mooier geweest als dus ook de splitter ingebouwd was.) Ik heb de manual al een beetje online zitten bekijken....
daandegoeiste schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:39:
AVM maakt weinig consumenten-spul, ze maken veel meer server kaarten, etc.... En is dus absoluut niet te vergelijken met de low-budget sitecom-spul (zal me maar inhouden >:) )
En ik koop al zeker 14 jaar niets meer bij de dixons, ik ben daar een aantal keer dusdanig schandalig behandeld dat ze mij er nooit meer zien.
chimo schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:45:
[...]

Volgens mij niet hoor, DE is altijd Annex B enkel producten voor export worden met een gecombineerde Annex B/A poort uitgeleverd. Doet er ook niet toe maar dacht het ooit op een duitse ISP website gelezen te hebben.
Ik dacht ook ooit zoiets gelezen te hebben... Annex B voor analoge en ISDN-lijnen, waarmee ze een eigen markt creeëren. Vandaar dus mijn vraag, maar als ik niet de enige ben, dan zou er wel eens een kern van waarheid kunnen inzitten :*) :7

• chim0
Maar wat ga je nu doen? Gewoon aansluiten en testen, je merkt vanzelf als het niet werkt (linesync).

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
teigetjuh schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:55:

AVM maakt weinig consumenten-spul, ze maken veel meer server kaarten, etc.... En is dus absoluut niet te vergelijken met de low-budget sitecom-spul (zal me maar inhouden >:) )
En ik koop al zeker 14 jaar niets meer bij de dixons, ik ben daar een aantal keer dusdanig schandalig behandeld dat ze mij er nooit meer zien.
Was even in de war met een één of ander chinese router die er ook zo op leek :>

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens hier. Sowieso is ip-phone-forum.de het aangewezen forum voor AVM spullen. Er is ook nog een goede wiki.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

daandegoeiste schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:39:
wat het dus niet is :P
AVM maakt alles zelf afaik... geen reseller van goedkope chinese zut.

en AVM heeft altijd nog hele hoge kwaliteit spul gemaakt.

anyway, van die fritzbox is toch wel een NL versie? volgens mij heb ik er vaker een advertentie van zien staan in wat computerbladen.
het "fon" gedeelte slaat op Voice over DSL, zoals een aantal ADSL providers aanbied.
je kan met die Fritzbox fon dus VoiP bellen met gewone telefoons.
beetje wanadoo livebox style.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• teigetjuh
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:24:
[...]

wat het dus niet is :P
AVM maakt alles zelf afaik... geen reseller van goedkope chinese zut.

en AVM heeft altijd nog hele hoge kwaliteit spul gemaakt.

anyway, van die fritzbox is toch wel een NL versie? volgens mij heb ik er vaker een advertentie van zien staan in wat computerbladen.
het "fon" gedeelte slaat op Voice over DSL, zoals een aantal ADSL providers aanbied.
je kan met die Fritzbox fon dus VoiP bellen met gewone telefoons.
beetje wanadoo livebox style.
AVM levert voor NL hooguit de 7050. en die mist een paar kleine dingen tenopzichte van de 7170. Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn de 7140 en de 7170, in elk geval voorlopig, alleen voor de duitse markt bestemt.

• teigetjuh
  • Niet online
epias schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:03:
[...]
Kijk eens hier. Sowieso is ip-phone-forum.de het aangewezen forum voor AVM spullen. Er is ook nog een goede wiki.
Hmm lijkt inderdaad dat ik redelijk risico-loos zo'n ding kan aanschaffen. :)

Verwijderd

Duitse ISDN werkt niet zonder meer met de standaard in de rest van Europa.
ADSL over ISDN heeft dezelfde problemen.

Analoog zijn er geen problemen te verwachten,
maar wees gewaarschuwd.

• teigetjuh
  • Niet online
Op welk gebied zou ik problemen kunnen verwachten? Dacht dat duitsland ook de standaard basic-net3 of wel Euro-ISDN gebruikte....

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
teigetjuh schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:29:
Op welk gebied zou ik problemen kunnen verwachten?
Het werkt gewoon prima; heb hier zelf een 7050 draaien met een ISDN-lijn. Als je perse iets anders wilt, zou je ook eens naar de HorstBox Professional van D-Link kunnen kijken.
Pagina: 1