Grafische (QT) OGG encoder

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een makkelijke klik en sleep ogg encoder onder Linux (liefst QT).
Ik heb al vele encoders gevonden, maar die werken allemaal op de commandline. Nu ben ik normaal ook fan van de cmdline, maar vaker ben ik gewoon lui.
Onder windows gebruikte ik altijd CDex, die lekker makkelijk en snel werkt. Ik zit nu in Gentoo te zoeken naar een vergelijkbaar programma, maar geen van hen lijkt losse bestanden te kunnen encoden.

Wie heeft er een aanrader voor mij?

ps
Ik heb met google gezocht, maar daar krijg ik zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en de search hier leverde niets op. www.gentoo-portage.com leverde ook niet de info die ik zocht...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 22:55
Ik gebruik onder KDE altijd KAudioCreator, dat werkt ook met OGG en mp3

Verwijderd

Erm, je kan al jaren in Konqueror in het location field "cdrom:/" tikken. Dan krijg je de contents van de audio-cd te zien, onderverdeeld in verschillende mapjes zoals mp3, ogg of pure PCM files. Gewoon de ogg-dir naar je $HOME slepen :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
@Hawk
Het gaat mij juist om bronnen die niet van cd komen (zoals een audio opname van een voicerecorder). CD naar OGG/MP3 is makkelijk, dat andere kon ik niet vinden (inmiddels gevonden in KAudioCreator)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier