Toon posts:

hall.dll zorgt voor problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

door missing hall.dll in system 32 start pc niet meer op. Dus ik een opstartdiskette gemaakt, om dan via floppy dat filetje terug te zetten in system 32. Hiervoor dus een andere pc gebruikt. Als de opstartdiskette is opgestart, is het onmogelijk om mijn c: uit te lezen. Nochtans is hij herkenbaar in bios en via winxp install cd. Mijn HD is wel een sata schijf en staat ingesteld als IDE extented op auto. Heb al eens mijn sata connector op een andere plaats in m'n Mobo geduwd, zonder resultaat.
Waarschijnlijk sata drivers die ontbreken op m'n opstartdiskette? en zo ja, waar haal ik die voor een maxtor 120GB 2mb cache.

Tim

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
is het geen ntfs filesystem?

Dat is zonder extra files niet uit te lezen in DOS ;)

Verwijderd

Topicstarter
jup, ntfs.

extra files? ik vind daar nergens een topic over.
Teach me ;)

tim

Verwijderd

afaik is met de windows recovery console(of hoe dat ding ook heet) wel degelijk een ntfs partitie te benaderen.

Maar voordat je de hal.dll terugzet kan ik je alvast melden dat dit niet gaat werken. Hal wordt samengesteld tijdens de installatie van je pc(gebaseerd op je componenten meen ik). Ik heb een keer een "schone" hal.dll vanaf cd terug gezet en toen kon ik alsnog mn pc opnieuw installeren :)
Kun je niet een repair installatie uitvoeren? Zorg dat je in het begin van de installatie op F6 drukt voor de sata drivers van je controller. Die drivers vind je altijd op je mainboard cd, zoniet, dan kun je ook bij de sata controller fabrikant de drivers vandaan halen. Vaak zit er een progje bij die je een diskette laat maken. Je kunt ook zelf de benodigde drivers in je root van je diskette zetten(o.a. een .sys een .cat en een .inf bestandje en een .dll)

suc6

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:28
Je hebt waarschijnlijk extra drivers nodig voor die SATA schijf.
Wat ik zou doen is een Windows XP cdrom branden inclusief je SATA drivers, met nLite. Je zou van die CDrom ook weer een bootable BartPE CDrom kunnen maken om je harde schijf te benaderen. Of inderdaad een repair installatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Pacjack op 22-03-2006 09:03 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:02:
afaik is met de windows recovery console(of hoe dat ding ook heet) wel degelijk een ntfs partitie te benaderen.
Dat klopt ook ja! Heb je helemaal gelijk in! :o

Verwijderd

Topicstarter
hoi, als ik met de windows recovery console (ik veronderstel bij het opstarten winxp cd erin, dan herstellen optie kiezen) en ik vraag m'n inhoud van m'n c op (dir of dir/p whatever) dan krijg ik volgende melding: "er is een fout opgetreden bij het opsommen van de mappen". Dan krijg je een bericht dat je een commandlijst kunt opvragen met help maar das nie veel soeps. Blijkbaar toch ntfs niet zichtbaar?

Verwijderd

denk eerder dat je partitietabel corrupt is of zo, zo klinkt het iig.

Als je geen belangrijke data erop hebt staan zou ik gewoon een herinstall doen.

Kan me zo ff niet herinneren of je een chkdsk / scandisk kan uitvoeren met die recovery console, met /? krijg je volgens mij meer info(ff kijken of commando er tussen staat)
Pagina: 1