Toon posts:

Asus gf N6600 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht namelijk de Asus GeForce N6600 ( td 256mb AGP )
nu had ik een radeon 9600 in mijn systeem en die werkte prima.
ik heb de drivers van de radeon 9600 verwijderd en de N6600 in mijn comp geplaats maar als ik dan de comp opstart hoor je een hele felle piep en de comp start niet op dus ik heb niet eens de kans om de bijbehorende drivers te installeren. als ik daarna de N6600 weer vervang door de radeon 9600 is er niets aan de hand en werkt mijn systeem prima. Ik was toen terug geweest naar de winkel en daar vertelden ze me dat de kaart waarschijnlijk defect was en ik kreeg een nieuwe mee maar daar is hetzelfde probleem mee.
mischien dat iemand weet waar het aan ligt dat de kaart het niet doet?

mijn systeem:

processor: Amd 64 3000+
moederbord: Asus K8V-X KT800, RAID, LAN, AUDIO
harddisk: 80 Gb S-Ata Maxtor
memory: 512 Mb DDR PC3200 400MHz
videokaart: Club3d Radeon 9600 PRO 128 Mb AGP - nu dus een Asus GeForce N6600 TD 256Mb AGP
Digital Surround OB
Crystal Case 350 Watt Midi

ik heb op de faq hier gelezen ( http://gathering.tweakers...message/22262245#bootniet ) daar staat wat over bios resetten, mischien dat ik dat moet doen? of de bios updaten omdat de kaart nu nog niet ondersteunt word?
maar hoe reset ik de bios? , in de manual van mijn moederbord , een Asus K8V-X KT800, RAID, LAN, AUDIO , staat wel veel over de bios maar niet hoe je dat kan resetten.

En een batterijtje uit het moederbord halen hoe gaat dat? hoe weet ik dat ik het goede eruit haal en kan dat terwijl het moederbord vast zit in de kast of moet ik alles loshalen?

of ligt dit probleem aan iets heel anders, deze kaart hoort soepel te draaien op mijn systeem heeft de verkoper gezegt... hoop dat iemand me kan helpen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 07:51 ]

Verwijderd

Het lijkt me zeer sterk dat de manier hoe je je BIOS moet resetten niet in de manual staat. Maar oke, er zit maar 1 batterijtje op het moederbord, het is een plat rond batterijtje. En anders kan je ook zoeken op het moederbord bij de jumpers, je hebt de goede jumpers als je CLRCMOS (Clear CMOS) of iets in die richting ziet. De jumper verplaats je even op de overgebleven pinnetjes. (Op mijn K8V Deluxe zijn het 4 jumpers waarvan 2 bezet, die jumper zet je dan op de andere 2 pinnetjes)

Vergeet NIET dat je de jumper weer op de originele plek moet terugzetten!!!! Nadat je de reset hebt gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 07:52 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
BIOS resetten zal denk ik niet helpen: je voeding is te zwak ga ik vanuit. Koop een A-merk 400+ watter.

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
heb dezelfde verwisseling gedaan.
geen problemen mee gehad.

moest alleen voor de asus wel even zorgen dat hij apart stroom kreeg (met een splitkabeltje).
dat had die 9600 niet nodig.

probeerde het ook eerst zonder die voeding en toen kreeg ik ook een piep.

uiteraard toen pas in de gebruiksaanwijzing gekeken en daar staat netjes in dat je de kaart van stroom moet voorzien. ;)

Lex

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 20:12
superlex schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:47:
heb dezelfde verwisseling gedaan.
geen problemen mee gehad.

moest alleen voor de asus wel even zorgen dat hij apart stroom kreeg (met een splitkabeltje).
dat had die 9600 niet nodig.

probeerde het ook eerst zonder die voeding en toen kreeg ik ook een piep.

uiteraard toen pas in de gebruiksaanwijzing gekeken en daar staat netjes in dat je de kaart van stroom moet voorzien. ;)

Lex
Ik heb dezelfde kaart hetzelfde mobo gehad, op crappie 300w voeding, moet werken, sluit de molex aan!

Old school gamer

Verwijderd

Topicstarter
ik zie het! het werkt de piep is weg en ik ben nu de drivers aan het installeren

bedankt voor de hulp jongens ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 15:38 ]

Verwijderd

En natuurlijk gaan er gelijk weer mensen blaten over zwakke voedingen :Z en voor de mensen die hun manual niet lezen R.T.F.M :*)

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:33:
ik zie het! het werkt de piep is weg en ik ben nu de drivers aan het installeren

bedankt voor de hulp jongens ;)
toch leuk dat ik als complete computer noob iemand op tweakers heb kunnen helpen.....
zit al een tijdje op zo'n kans te wachten :*)

Lex

Verwijderd

Topicstarter
haha dat mijn beperkte computer kennis toch iemand blij kan maken :P

die n6600 geeft prachtig beeld, echt fantastisch
het was alleen wel dom van me dat ik die molex ding op de kaart niet gezien had, ik dacht gewoon en stukje ijzer was zoals er wel meer zitten op die kaart :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 08:30 ]

Pagina: 1