Sinds ik in javascript een reguliere expressie heb moeten gebruiken om meerdere instances van karakters te te vervangen, ben ik er niet van gaan houden. Ik zit nu in php met een major block : weer meerdere instances vervangen. Goed ik ben voor de grap een rot13 decoder/encoder aan het maken.
heb twee mooie array's :
en ik heb een for loopje om erdoorheen te spitten
dit is dus de encode functie, hij "encode" alle letters netjes, behalve de gene die er dubbel in voorkomen.
Met dit ben ik geeindigd. Het zal vast wel een heel makkelijk iets zijn, maar ik ben er al uren mee bezig (van die regular expressions site wordt je echt niet wijzer..ze hebben het helemaal niet over multiple instances). Ik weet dat in javascript / /g als global fungeert en dan preg_replace standaard alles hoort te replacen (ergens gelezen, maar dat klopt dus blijkbaar niet).....
heb twee mooie array's :
PHP:
1
2
| $irl = array('a','b','c','d','e','f','g','h','i','j','k','l','m','n','o','p','q','r','s','t','u','v','w','x','y','z'); $rot13 = array('n','o','p','q','r','s','t','u','v','w','x','y','z','a','b','c','d','e','f','g','h','i','j','k','l','m'); |
en ik heb een for loopje om erdoorheen te spitten
PHP:
1
2
3
4
| for ($i = 0; $i != 28; $i++) { $hash = preg_replace("/$irl[$i]/",$rot13[$i],$hash); } |
dit is dus de encode functie, hij "encode" alle letters netjes, behalve de gene die er dubbel in voorkomen.
Met dit ben ik geeindigd. Het zal vast wel een heel makkelijk iets zijn, maar ik ben er al uren mee bezig (van die regular expressions site wordt je echt niet wijzer..ze hebben het helemaal niet over multiple instances). Ik weet dat in javascript / /g als global fungeert en dan preg_replace standaard alles hoort te replacen (ergens gelezen, maar dat klopt dus blijkbaar niet).....