André schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:00:
Mijns inziens zou jouw topic gesloten moeten worden en die in de HK naar SG geplaatst moeten worden omdat daar serieuze zaken besproken worden en de HK alleen voor 'luchtig' materiaal is.
Volgens mij is de HK helemaal niet alléén maar voor 'luchtige' zaken

. Althans, dat is volgens mij altijd het beleid dat geuit is. Die vorm van beleid heeft echter wel een consequentie: Als je serieuze topics die ook uitstekend in SG zouden passen toelaat in de HK, betekend dat dat je lijkt me ze net zo goed in SG 'dubbel' moet laten staan.
Wil je niet dat dat soort discussies 'dubbel' bestaan, dan is het in mijn ogen een stuk verstandiger die topics terug naar SG te verplaatsen, waarmee je afbreuk zou doen aan het beleid dat de HK niet alleen voor luchtige zaken is.
* mOrPhie schreef overigens hier eerder al wat over, het ging toen echter over de plaats van actuele topics:
Wanneer er een dubbel topic bestaat, dat media-actueel gerelateerd is, dan gaan de crewleden van de betrokken fora om de tafel waar het topic het beste kan staan. 1 van de 2 gaat dus in elk geval dicht. Let op: Dit geldt dus niet per definitie voor elk onderwerp.
Ik kan me, zeker bij media-actuele topics, er wat bij voorstellen dat er wat in zit om maar één topic open te houden, aangezien je dubbelle discussies gaat krijgen, en mensen gemakkelijker zullen dubbelposten. Aan de andere kant: wat is er mis met een grappiger HK topic over een onderwerp, en parallel daaraan een serieus topic over hetzelfde onderwerp?
Er ontstaan dan wel een probleem als een puur serieus topic in de HK staat, en een exact gelijk topic in SG. Het is dan onvermijdelijk dat er zich op twee plaatsen exact dezelfde discussie zich gaat afspelen. Dan zou het HK topic vervolgens misschien beter naar SG (of NSTM, of..) kunnen.
Of je dat nu moet doen als er in SG behoefte aan is, of vantevoren is een vraag waar ik eerlijkgezegd het antwoord niet echt op heb.
Uiteindelijk denk ik dat het per geval verschilt wat het handigst om te doen, maar de lijn "Het staat al in de HK, dus mág het niet in SG, en tegelijkertijd topics niet verplaatsen lijkt mij niet het meest handige beleid

. Ik zie namelijk niet in waarom een grote groep mensen het "recht" om een bepaald onderwerp te bespreken zouden verlies wanneer het toevallig ook besproken wordt op een plaats waar veel minder mensen bijkunnen.
De alternatieven lijken me dus óf het verplaatsen van serieuze topics richting SG als ze daar passen en er daar behoefte aan is, óf topics parallel aan elkaar te laten bestaan, eventueel afhankelijk van de situatie.
Dit alles laat overigens onverlet dat als iemand een persoonlijke situatie bespreekt, en iemand in SG gaat bijna exact dezelfde persoonlijke situatie bediscusiëren, en ze passen allebei in SG, dat ze dan volgens mij al helemaal parallel aan elkaar moeten kunnen bestaan.
Mocht het overigens zo zijn dat ik het beleid omtrend deze helemaal verkeerd heb begrepen, dan zou wat duidelijkheid misschien prettig zijn

.
Waarom zou dat nu eenmaal de consequentie zijn? Je impliceert dus dat mensen die wel in SG mogen, maar niet in de HK en daar nog gewoon niet in mogen wegens registratietijd bijvoorbeeld, wél SG-waardige topics mogen openen die toevallig ook in de HK staan, maar dat mensen die wél in de HK zouden mogen, maar er niet in zitten géén SG-waardige topics die toevallig ook in de HK staan mogen openen

. Het lijkt me dat het beleid voor iedereen met toegang tot een subforum hetzelfde moet zijn?