Toon posts:

[Compaq presario 5000] geen beeld en boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag was ik bij een kennis die een probleem had met zijn Compaq Presario 5000 met de nog originele winkelspecs:
- P4 1,7 Ghz
- 256 SDRAM 133 Mhz
- nVidia NVII 64 MB + tv out
- 56k itu modem
- 60 GB UDMA PATA
- Spider 10/100 ethernetkaart

De klacht was dat bij het opstarten er geen beeld kwam. Ik dus het geheugen en de grafische kaart getest in een andere computer, deze waren goed. Hierna heb ik ook nog alles (hd,floppy,optische drives,alle pci kaarten) losgekoppeld van het moederbord om te zien of hier het probleem lag. Ook nog een andere voeding geprobeerd (dit had ik in GoT search gevonden bij een soortgelijk probleem) maar dit mocht niet baten.

Maar toen had ik het cmos batterijtje even losgemaakt en weer teruggeplaatst en warempel ik kreeg beeld. Echter kreeg ik alleen de memory check volledig te zien en enkele nrs en ik geloof de bios naam/versienr. Verder kwam ik niet want de computer reageerde ook niet (meerdere keyboards geprobeerd) op de F10 toets om in de bios te komen. (num lock lampjes wilden niet eens aan gaan)

Hierna heb ik nog voor de zekerheid andere geheugenlatjes geprobeerd maar hiermee kreeg ik nog beeld maar geen geheugencheck. Ik het oude geheugen weer teruggezet en alle geheugenbanken geprobeerd/cmos batterij weer losgehaald maar uiteindelijk was ik weer terug bij af en kreeg ik geen beeld meer.

Heeft iemand een oplossing of tip waardoor ik het hopelijk nog werkend krijg?

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Hoe ver kom je precies?

-Geeft het mobo een foutmelding met ledjes of piepjes
-Hoor je de Harddisk opspinnen
-Branden er lampjes op je mobo of in je CD/DVD ROM
-Gaat de fan van je CPU draaien

Etc etc, dat soort zaken zijn relevant om de oorzaak te vinden.Wanneer deed ie het voor het laatst? is er iets mee gebeurd? Ruik je een rooklucht? Dus mijn vraag, kan je iets meer informaties posten?

Specs

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Nadat je beeld hebt gehad heb je toen nog geprobeerd minimaal te booten ? Want het kan zijn dat je teveel vraagd van je voeding ( ik zie geen info over de voeding zelf).

Misschien (maar dat ligd aan het mobo) moet je ook echt even CMOS resetten (ik weet niet of dat nu gebeurd is zonder batt).

[ Voor 28% gewijzigd door Herby op 22-03-2006 14:03 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
- Het moederbord geeft geen foutmelding d.m.v. ledjes of piepjes
- De harddisk start en laat even een geluid horen net of ie iets leest
- Het lampje op het moederbord gaat aan als de stekker in de voedig gaat; verder heb ik geen
lampjes gezien
- de CD/DVD ROM/floppy lampjes (die aan de voorkant)gaan allemaal aan/flikkeren even net als
normaal
- De fan van de CPU gaat draaien
- Er is geen rooklucht, het moederbord ziet er gewoon uit (geen gesmolten onderdelen of zo)
- De computer deed het voor het laatst afgelopen zondag, er zijn toen geen
software/hardwareveranderingen voorgevallen.

Toen ik beeld had gehad kreeg ik enkele nrs. en ik geloof de bios naam/versienr te zien. Verder ging hij niet en hij reageerde ook niet op F10 om in de bios te komen. Toen ik beeld had was al alles (nou ja, je snapt wel wat ik bedoel) losgekoppeld van het moederbord behalve de grafische kaart. Of bedoel je iets anders met minimaal booten HerbieNL? Er zit een standaardvoeding in (250 watt, is originele) en ik heb een eigen 300 watt voeding getest. (die in mijn computer werkt)

Morgenavond (donderdagavond dus) ga ik weer na de kennis toe (vanavond andere afspraak) Dan zal ik kijken of het mogelijk is om via jumpers de CMOS te resetten ipv van met de batterij. Dan zal ik uiteraard de uitkomst hiervan hier posten.

HerbieNL Kun je nog even laten weten wat je bedoelde met minimaal booten?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een andere voeding geprobeerd (300W). Echter toen deze geplaatst was wilde de computer niet meer opstarten. (aangaan) Toen de oude voeding terug aangesloten maar het mocht niet baten. Alles is goed aangesloten dus nu zal de processor of het moederbord het begeven hebben.

Bedankt dkwakkel en HerbyNL voor de snelle reacties!

Dit topic mag gesloten worden.