NSTM soms een grijs gebied?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25
Om even te reageren op een post van: Fisico in "artiestmanagement bureau"

Ik weet dat het topic geen bestaansrecht op GoT had (heb er een TR over gemaakt) en het gaat mij ook niet om de inhoud van het topic maar meer om dit:
NSTM is muziek in de media en niet muziek in het algemeen. Dus reden genoeg om dit topic te sluiten.
Ik neem aan dat het ook voor de S en T opgaat. Hoe zit het dan met:

Het grote American Football topic <-> [rml]Fisico in "[ Sport] Waterpolo"[/rml] Ik geef toe dat het Waterpolo topic niet een grote aanhang heeft, en dat de startpost van het Football topic echt goed is. Maar ze komen op hetzelfde neer. Toch staat waterpolo in SG, en Football in NSTM (zelfs er naar toe gemoved). Toegegeven, het gaat soms over wedstrijden op tv (dus in de media?) maar vooral de eerste stukken zeker niet. En binnenkort is er waterpolo op studio sport, gaat waterpolo dan naar NSTM?
Anime deel 20 - Er zijn Anime uitzendingen, maar de meeste discussie gaan over oude en al geairedde (sp) series)
Hoe heet dit nummer? Deel 30 - Helemaal niets met media te maken, behalve als je muziek in het algemeen daar onder gaat verstaan. En dan heeft het artiestmanagement bureau topic wel bestaansrecht. Behalve dat het een huiswerk vraag is dan.
Hoe heet die film! - Niets met films in de media te maken.
Het grote Transformer Topic deel 5 - Twijfelachtig. Er loopt wel een transformer serie, maar het gaat ook over de oude series.
Het grote gabber topic - Deel 5 - Zelfde als de hoe heet X topics eigenlijk. Heeft niets met media te maken, maar is een discussie topic.
Jazz (zangeressen) - Gewoon Algemeen discussie topic. Misschien meer iets voor SG? Behalve dan dat dit soort topics een traditie hebben om in NSTM te staan, ookal is het soms twijfelachtig of ze er horen.
En vast nog een hele reut aan topics.

Wanneer is iets in de media? Als het een week geleden op TV is geweest? Dan kunnen de 'hoe heet *' topics dicht.

Even een quote uit de faq:
NSTM is hoofdzakelijk een discussieforum. Met deze benoeming willen we bereiken dat middels argumenten wordt geconverseerd over onderwerpen die binnen de scope van het forum vallen
Tsja, er staan nergens (afaik) wat de scope van het forum is.

Wat mag er nou wel en niet in NSTM? Blijft het grijs of is er een officiele richtlijn waar duidelijk in staat waar het nou eigenlijk voor is?

Niks tegen NSTM, ik zit de meeste tijd in dat forum, maar een beetje helderheid mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah.. het is iets wat je per geval moet bekijken en niet zwart-wit kunt afregelen. In dit specifieke geval, met overlevingskans, zou het beter in SG kunnen. Het heeft wel iets met muziek te maken maar gaat niet specifiek over muziek. De nadruk ligt hier bijvoorbeeld op een bedrijf en een enquete, dus SG.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

sluit ik ff aan met die post van fisico in sopranos topic wat al 3,5 jaar oud is, en mijn commentaar daar op...vind ik ook wat vaag nl. :)

Fisico in "The Sopranos eindelijk weer terug op TV"

[ Voor 21% gewijzigd door kamstra op 21-03-2006 23:16 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
kamstra schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:14:
sluit ik ff aan met die post van fisico in sopranos topic wat al 3,5 jaar oud is, en mijn commentaar daar op...vind ik ook wat vaag nl. :)

Fisico in "The Sopranos eindelijk weer terug op TV"
Mja, dat is nog zoiets. In het Lost topic mag er bijvoorbeeld wel zonder spoiler tags over de nieuwste afleveringen gediscussieerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Brons schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:24:
[...]

Mja, dat is nog zoiets. In het Lost topic mag er bijvoorbeeld wel zonder spoiler tags over de nieuwste afleveringen gediscussieerd worden.
Hetgeen ook gebeurd in de topics over seizoen 5 van '24' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brons schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:06:
Om even te reageren op een post van: Fisico in "artiestmanagement bureau"

Ik weet dat het topic geen bestaansrecht op GoT had (heb er een TR over gemaakt) en het gaat mij ook niet om de inhoud van het topic maar meer om dit:

[...]

Ik neem aan dat het ook voor de S en T opgaat. Hoe zit het dan met:
Dit komt wel in aanmerking voor een "hoe verkloot ik een kwoot" award :P. Ik weet bijna 100% zeker dat het topic namelijk is dichtgegaan omdat het een werving/enquette topic is zonder dat er toestemming vooraf gevraagd is. Dit is de volledige quote:
Fisico schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:10:
voor enquetes moet toestemming gevraagd worden. NSTM is muziek in de media en niet muziek in het algemeen. Dus reden genoeg om dit topic te sluiten.
Ik vind dit topic dan ook ietsjes overdreven. Je vindt ergens iets waarbij je met wat weglaten van woorden en dan ook nog creatief interpreteren en wat aannames een discussie over topics starten.

De reden dat dat topic dichtging is dus niet "in de media" maar werving zonder toestemming. Nu weer een beetje gerustgesteld? :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 13-10 23:16

Steffie

Opaque

En de vergelijking tussen de topics over de Sopranos en het topic over Lost is ook niet terecht. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat er best een topic geopend mag worden over de afleveringen die in Nederland worden uitgezonden. Dat het tot op heden niet is gebeurd is niet de verantwoordelijkheid van ons moderators.

[rml][ NSTM] Lost topic[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Steffie op 22-03-2006 12:21 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
JvS schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:03:
[...]
Dit komt wel in aanmerking voor een "hoe verkloot ik een kwoot" award :P. Ik weet bijna 100% zeker dat het topic namelijk is dichtgegaan omdat het een werving/enquette topic is zonder dat er toestemming vooraf gevraagd is.
Ik heb niet het hele gedeelte gequote omdat de rest niet van belang was. Ik kan wel een hele post quoten, maar als ik maar reageer op de helft van een post (en de 2 gedeelten niets met elkaar te maken hebben) is dat redelijk nutteloos. Ik ben het eens dat dat topic geen bestaansrecht had op GoT maar het ging mij dus specifiek om het tweede gedeelte. Daar staat dus dat NSTM niet voor muziek in het algemeen is, maar aardig wat topics gaan wel over muziek (sport en tv) in het algemeen.
Steffie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:12:
En de vergelijking tussen de topics over de Sopranos en het topic over Lost is ook niet terecht. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat er best een topic geopend mag worden over de afleveringen die in Nederland worden uitgezonden. Dat het tot op heden niet is gebeurd is niet de verantwoordelijkheid van ons moderators.

[rml][ NSTM] Lost topic[/rml]
Daar heb je gelijk in. Neemt nog niet weg dat er geen beleid is dat aangeeft hoe het nou echt moet.

EDIT: en er is nog altijd geen policy over spoiler gebruik. Zijn spoilers ook nodig nadat de aflevering is uitgezonden in de VS? Na een week van de uitzending? Of als er een uitzending is geweest in Nederland? Alle topics die spoiler gevoelig zijn hebben een eigen policy, wat tot veel irritatie en verwarring kan leiden (kijk naar het lost topic).

EDIT2:
JvS schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:03:

Ik vind dit topic dan ook ietsjes overdreven. Je vindt ergens iets waarbij je met wat weglaten van woorden en dan ook nog creatief interpreteren en wat aannames een discussie over topics starten.
Waarom doe ik aan creatief interpreteren? Als ik de hele post had gequote was de interpretatie dan anders? Had ik jouw hele post moeten quoten om een duidelijke reactie achter te kunnen laten?

[ Voor 26% gewijzigd door Brons op 22-03-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:12

Fisico

by Fabian

Spoilers

Het ene deel van de posters en lezers wil geen spoilertags en het andere deel wil ze wel. Dat zorgt ervoor dat het in de policy nooit op een manier kan staan die iedereen tevreden stelt. Ik maak een onderscheid tussen tv in deze tijdzone en tv in een andere tijdzone. Ik vind het not done om iets over een serie te vertellen die in nederland loopt op basis van informatie in de VS. Een voorbeeld hiervan zijn de sopranos. Straks wordt het nederlandse topic weer gekickt en dan wil men praten over seizoen 5 en niet van alles lezen over seizoen 6. Het is dan beter om een topic te openen over het seizoen in de VS en een topic te houden over de uitzendingen in nederland.

Voor iets als Lost geldt hetzelfde, alleen wil niemand een dergelijk topic maken. Ik heb er niet voldoende belang bij om er een te maken en ik zie het ook niet al mijn verantwoordelijkheid.

Voor een serie in de VS geldt dat er geen spoilertags gebruikt hoeven te worden. Je weet immers dat de serie daar loopt en als poster / lezer moet je maar bij zien te blijven. Dat klinkt een beetje cru, maar een discussie topic vol met tags omdat iemand achter loopt dat is geen haalbare kaart. Heb je een paar eps gemist dan zou ik uit het topic wegblijven. Hetzelfde geldt voor films, sportwedstrijden (denk aan het K1 topic) etc.

Traditietopics

De traditietopics horen eigenlijk niet in NSTM thuis, omdat het vaak opsommingen zijn, weinig ruimte heeft voor discussie, zoekvragen etc etc etc. Alleen staan ze al jaren en tig delen naar volle tevredenheid in NSTM en iedereen kan ze blind vinden. Daarbij kan iedereen bij de topics en dat zou niet het geval zijn wanneer ze in de HK zouden staan. Het verplaatsen naar de HK leidt tot een stortvloed aan losse topics met allerhande zoekvragen en dat lijkt mij niet wenselijk. Dus voorlopig blijft het zo als het is.

Overige topics

NSTM is voor een deel gevoel en maatwerk. Wanneer een TS zich richt op een sport die op dat moment op TV is, dan kies ik er vaak voor om het te laten staan. Wanneer het gaat om een sport als waterpolo en de actieve beoefening, dan hoort het meer in SG thuis. Dus wanneer de aanleiding "media" is en het betreft hoofdzakelijk is passief sporten, dan is het in mijn ogen NSTM. Neemt niet weg dat het vaak een grijs gebied is.
Als laatste is het aan de moderators om naar eigen inzicht te handelen. We willen geen ellenlang verhaal waarin iedere uitzonderingssituatie staat beschreven. Er kunnen zich dus situaties voordoen waarin de normale regels onvolledig of niet toepasbaar zijn. De moderators zijn met grote zorg uitgekozen en je mag van hen verwachten dat ze prima in staat zijn objectief te handelen.
Is een dooddoener en zo kinderachtig ben ik ook weer niet ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Ondanks dat ik de vorige post erg kon waarderen is het weer zo ver. Dit keer in het Prison Break topic.

Maar nu worden ook dingen (weg) geedit die al geaired zijn. [rml]cls in "[ Serie] Prison Break (spoilers)"[/rml]. Aflevering 18 was op dat moment al geaired in de VS (al 24+ uur), maar toch heeft er een edit plaatsgevonden om spoilertags te plaatsen. Aangezien er verder geen reactie is gekomen van een mod wil ik dit topic weer even gebruiken om te zeuren.

Mag je nou wel of niet over al uitgezonden dingen praten? Of is Prison Break een speciale uitzondering om een of andere reden? Het Prison Break topic is duidelijk het VS topic omdat deze al liep lang voordat het op de Nederlandse TV te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Uhm ik volg Prison Break zelf ook, maar volgens mij ging zijn reply over episode 19? En die was volgens mij nog niet ge-aired :P

dan nog, ik moet eerlijk bekennen dat ik normaal gesproken niet heel vaak in dat topic kijk en ik toevallig daar was omdat ik twee andere reacties moest editen... omdat ik toch op dezelfde pagina was en overal spoiler tags zag, en dit (in mijn ogen) toch wel een duidelijke spoiler was, heb ik deze nog even meegepakt.

Mocht dit niet de gebruikelijke gang van zaken zijn, dan mijn excuses, maar deed het niet met opzet ofzo :P (overigens vond ik oprecht dat die reply een oervoorbeeld was van een spoiler en dat die dus tussen spoilertags moest, maar zoals Fisico het hierboven zegt ligt dat dus ietsjes anders.. nouja kan ik me wel iets bij voorstellen :P).

Lastige materie iig :+

[ Voor 9% gewijzigd door LuNaTiC op 19-04-2006 16:34 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Mja. Die post is redelijk lastig. Het eerste stuk gaat over ep 18:
spoiler:
De guard die het horloge van DB Cooper had.
Op het einde zegt hij dat het einde van 19 spannend is.

Makkelijk om je daar in te vergissen. Toch zou het handig zijn als er dan toch een keer een policy komt die de daaropvolgende discussie kan voorkomen. :)

Thanks voor de snelle reactie :).
Pagina: 1