Vloermatten levensgevaarlijk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hebben jullie ook dat de vloermatten voor levensgevaarlijke situaties zorgen?

In alle auto's die ik heb gehad liggen of de matten los of breken de bevestigingsdingen los. ik zet ze dan met tywraps aan mijn stoel vast zodat niet per ongeluk het rempedaal nauwelijks werkt of vol gas omdat de mat daar overheen ligt. eigenlijk wel vreemd airbags abs enz. maar deze matten zitten nooit echt deugdelijk.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Dat is inderdaad erg gevaarlijk. Heb ook eens zon alternatief setje gehad, dat liet los en ging ook onder pedalen schuiven. Heb het meteen eruit gehaald, stel een pedaal blijft hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

Wom

Bij mij zitten ze met een simpel kliksysteem vast, en dat blijven ze ook. Nog nooit problemen mee gehad dat ze onder het rijden loskwamen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over het algemeen kun je dit wel oplossen met klitteband en evt een beetje contactlijm. Zeker weten dat e.e.a. dan blijft zitten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Wom schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:58:
Bij mij zitten ze met een simpel kliksysteem vast, en dat blijven ze ook. Nog nooit problemen mee gehad dat ze onder het rijden loskwamen.
Zowel bij mijn peugeot 307, opel astra en vw polo gehad, allen orgineel met orginele bevestigingdingen.
The_Eagle schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:01:
Over het algemeen kun je dit wel oplossen met klitteband en evt een beetje contactlijm. Zeker weten dat e.e.a. dan blijft zitten :)
zal best, maar waar het mij om gaat is dat het fabriek af echt slecht geregeld is. En het kan tot zeer gevaarlijke situaties leiden. je kan ze er natuurlijk ook uithalen, oplossingen genoeg maar daar kom je pas mee als het fout is gegaan of bijna

[ Voor 44% gewijzigd door Pinin op 21-03-2006 23:04 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Yup, zelfde probleem. Toen ik mijn auto ophaalde bleef de koppeling steeds haken, en zat het gas af en toe vast. Heeft me wel even gekost om erachter te komen dat het de matten waren. Direct de matten vastgezet en daarna nooit meer problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die van mij hebben een ruwe onderkant en schuiven dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nog nooit problemen mee gehad, in geen enkele auto waar ik ooit mee gereden heb. En de bevestigingen varieren van geen via drukknoppen tot haken.
Misschien volgende keer toch maar een goede auto kopen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Helemaal mee eens. Levensgevaarlijke situaties doen zich voor. Maar dat heb ik ook al met lompe schoenen... dattie onder het rempedaal schiet bijv. :/

Ik stond vorige week op een steile, gladde helling in Oostenrijk met starten-vergrijden te schutteren omdat de eigenaar van de auto van die k*tmatten in zijn auto had - en die lagen natuurlijk net fout. Ik kon niet fatsoenlijk mijn voet soepel van rem op gas laten glijden. :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je het in elke auto hebt, ligt het probleem dan niet bij jezelf? :/

Heb al aardig wat auto's 'versleten' maar ben dit probleem nog nooit tegen gekomen eigenlijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:23

TwoR

Gekleurde stippen

echt nog nooit gehad. Ook in mijn eigen auto, een alto, nooit en hier liggen de matten nog niet eens vast ook. Ook alle andere auto's waar ik in heb gereden heb ik dit nog nooit gehad.

Hoe rijdt jij dan in je auto? Schop je tegen die mat aan of laat je je voeten gewoon stil staan?

Ik krijg vrijdag mijn nieuwe auto zal ik eens kijken of het daar wel in gebeurd.

[ Voor 17% gewijzigd door TwoR op 22-03-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz rijdt ook een 307, maar ik heb nauwelijks last van schuivende matten. Toen ik hem kreeg miste er wel 1 dop, maar die is bij de eerst volgende kleine beurt vervangen. Aangezien je het bij meerdere auto's hebt gehad zou het heel misschien ook wel aan jezelf gelegen kunnen hebben? [/knuppel in het hoenderhok gooi mode]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:21
ik heb het probleem ook nooit gehad, maar bij mij zitten de pedalen aan de bovenkant bevestigd en zit er meer dan voldoende ruimte tussen de grond en de pedalen. MAW wordt moeilijk om de mat over de pedalen te krijgen ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 18:11

MBV

Bij de auto's van mijn ouders slijten die bevestigingsdingen ook vrij snel, maar heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad. Als een mat verder achter het pedaal schuift is er namelijk nog niks aan de hand, pas zodra ze dubbelvouwen heb je een probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:24

Hu9o

Schokkend

Ik ben wel benieuwd hoe jij in en uit je auto stapt, want iets zegt me dat je waarschijnlijk dan veel kracht op de mat uitoefend waardoor hij naar voren schuift.

Zelf heb ik hier nog nooit last van gehad, en heb al in aardig wat auto's gereden.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

The point being dat het niet mag gebeuren... het hoort natuurlijk 'af fabriek' fail safe te zijn... :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ramzzz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:39:
The point being dat het niet mag gebeuren... het hoort natuurlijk 'af fabriek' fail safe te zijn... :)
:Z brekend nieuws: niets in een auto is fail safe. En volgens mij ligt het probleem nog altijd bij de persoon zelf. Denk niet dat er één fabrikant is die willens en wetens slechte vloermatten maakt, zodanig dat die gevaarlijk op, onder, tussen, boven of achter de pedalen komen als je ze normaal gebruikt.
Net zoals een auto niet over de kop slaat als je hem normaal gebruikt. Toch zijn er mensen...
Verbieden, die gevaarlijke auto's!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50
Mn vader maakt altijd zijn eigen matten voor de bestuurderskant van degelijke vloerbedekking. Veel kilometers dus die slijten nog al is op de standaard plekjes. Hij had er nieuwe ingedaan en ik ging weg, niets aan de hand. Tot dat ik ineens na een tijdje moest koppelen van zn 5 --> 2 en toen trapte ik op de mat die deels over het pedaal heen hing, kortom ik kreeg dat pedaal zo snel niet ingetrapt oftwel in zn 5 door de bocht bij een stoplicht :)
maar verder heb ik er nooit last van hoor dat die matten rondslingeren...

Wel eens in een andere auto gereden van iemand anders, en toen ik flink moest remmen kwam er een dik stratenboek aangeschoven... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 09:24

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Maasluip schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:53:
[...]

:Z brekend nieuws: niets in een auto is fail safe.!
[/quote]
mm, zelfs bij mijn 20 jaar oude ootoo is het remsysteem kruislings gescheiden, is redelijk failsafe lijkt me

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ze verschuiven bij mij wel eens, maar kheb er nog nooit last van gehad.

Mijn instructrice wel trouwens. Die had de mat nog wel eens onder haar koppelingspedaal liggen. Dan wou ik de koppeling op laten komen en dat ging dan dus niet. Kreeg ik een boze blik "Je moet de koppeling op laten komen". Ja dat doe ik, maar er gebeurt niets.. "Oeps!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:48:
* Janoz rijdt ook een 307, maar ik heb nauwelijks last van schuivende matten. ...... Aangezien je het bij meerdere auto's hebt gehad zou het heel misschien ook wel aan jezelf gelegen kunnen hebben? [/knuppel in het hoenderhok gooi mode]
Nou waar die doppen omheenzitten (die metalen pennen) breken af (!) bovendien zijn die doppen ook al eens vervangen door de dealer.

Verder het best aan mij liggen maar ik weet niet wat ik fout doe, ok ik ben zwaarder dan de gemiddelde fransman, ik stap minimaal zo'n 10x in en uit op een dag (vanwege mijn beroep) het is ook niet zo dat ik elke dag hier weer last van heb, maar als het vier keer per jaar gebeurd vind ik het te veel.
Maasluip schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:53:
[...]

:Z brekend nieuws: niets in een auto is fail safe. En volgens mij ligt het probleem nog altijd bij de persoon zelf. Denk niet dat er één fabrikant is die willens en wetens slechte vloermatten maakt, zodanig dat die gevaarlijk op, onder, tussen, boven of achter de pedalen komen als je ze normaal gebruikt.
Net zoals een auto niet over de kop slaat als je hem normaal gebruikt. Toch zijn er mensen...
Verbieden, die gevaarlijke auto's!
Je snapt echt niet wat ik bedoel of je wilt het (hoe rebels prrr) gewoon niet snappen, zie ook je eerdere opmerking
Maasluip schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:25:...
Misschien volgende keer toch maar een goede auto kopen?

[ Voor 41% gewijzigd door Pinin op 22-03-2006 17:16 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:41

tozzke

aka tozzert

ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik er daadwerkelijk hinder van ondervond. Dat ze af en toe verschuiven... sjae, dat gebeurt weleens, maar ook niet eens vaak ofzo. En ik heb toch al in heel wat auto's gereden.

maar dat de matten OVER de pedalen heen schuiven.... daar kan ik me ook weinig bij voorstellen (bij normaal gebruik). Ik bedoel... de pedalen in 95% van de auto's "hangen" los van de vloer, dus hoe wil dat in hemelsnaam gebeuren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tja, sommige mensen hier herkennen het en sommige kunnen zich er niets bij voorstellen :?

omdat een mat een beetje krult kunnen ze over een/de pedalen heen schuiven. gisteren bleef mijn gas hangen, maar heb ook wel gehad dat rem en gas tegelijk bediend werden toen ik probeerde te remmen, en dan moet je echt heel hard trappen om te remmen terwijl je gas bijgeeft, ontkoppelen ging ook niet echt makkelijk met een mat erover.

Het zal wel aan de gebruiker liggen, misschien beweeg ik nogal lomp (niet dat ik weet) Ik zet ze maar weer vast met tywraps want zonder mattenset zit ik zo door de bekleding (set 1 was al na 100.000 km versleten)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 22:51

Rejgun

Leven is Bier drinken

Nog nooit problemen mee gehad, zowel bij opel als audi zitten deze matten wel degelijk goed vast middels een speciaal systeem. Als dat kapot gaat ben je toch behoorlijk lomp bezig geweest.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161430

ik heb mooie rubbermatten van michelin erin liggen werken perfect, liggen er gewoon los in, dingen kosten maar 20 euro ofzo

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 161430 op 22-03-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is heel erg afhankelijk van hoe je instapt, hoe je je voeten houdt tijdens het rijden, of je je voet laat "zweven" of dat je je juist heel erg op je hiel leunt, etc :) Elke mat is anders bijna..dat kan per type auto ook verschillen, zelfde types kunnen diverse soorten matten hebben van diverse fabrikanten zelfs ook nog. Wat als gevolg heeft dat sommige matten heel erg "krullen" en andere juist weer helemaal niet. Ik werk bij een autobedrijf, maak onder andere auto's showroom en afleverklaar en heb ook al verschillende keren meegemaakt wat je bedoeld. Onze servicewagen heeft ook matten die heel erg krullen, gaan schuiven onder je pedalen en dat is inderdaad heel vervelend.

Oplossing voor dit probleem is bijvoorbeeld het vastzetten van je matten op de hoeken met schroeven. Aan de kant van de stoel kan dat makkelijk, tussen je pedalen is dat wat minder makkelijk. Andere oplossing is klitteband aan zowel je mat als op de bodem van je auto. Goede soort blijft lang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Ik heb zelfgemaakte traanplaatmatten in mijn auto zitten, ik heb er klitteband onder geplakt, en ze zijn nog nooit van hun plek gekomen :*)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:42:
Het is heel erg afhankelijk van hoe je instapt, hoe je je voeten houdt tijdens het rijden, of je je voet laat "zweven" of dat je je juist heel erg op je hiel leunt, etc :) Elke mat is anders bijna..dat kan per type auto ook verschillen, zelfde types kunnen diverse soorten matten hebben van diverse fabrikanten zelfs ook nog. Wat als gevolg heeft dat sommige matten heel erg "krullen" en andere juist weer helemaal niet. Ik werk bij een autobedrijf, maak onder andere auto's showroom en afleverklaar en heb ook al verschillende keren meegemaakt wat je bedoeld. Onze servicewagen heeft ook matten die heel erg krullen, gaan schuiven onder je pedalen en dat is inderdaad heel vervelend.

Oplossing voor dit probleem is bijvoorbeeld het vastzetten van je matten op de hoeken met schroeven. Aan de kant van de stoel kan dat makkelijk, tussen je pedalen is dat wat minder makkelijk. Andere oplossing is klitteband aan zowel je mat als op de bodem van je auto. Goede soort blijft lang zitten.
vandaar dat sommige mensen er dus geen last van hebben, ik ga ze denk ook maar vastzetten met een parker ofzo.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Flotter

Pelipper!

Bij mijn (toekomstige) auto lopen de matten volgens mij door onder de pedalen, dus als ze al een beetje zouden verschuiven kunnen ze nog steeds niet over de pedalen heenkomen... Hebben alle mensen met problemen zulke korte matjes dan?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flotter schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:22:
Bij mijn (toekomstige) auto lopen de matten volgens mij door onder de pedalen, dus als ze al een beetje zouden verschuiven kunnen ze nog steeds niet over de pedalen heenkomen... Hebben alle mensen met problemen zulke korte matjes dan?
Nee, probleem is dat ze na verloop van tijd om gaan krullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:22
Heb geen matten die je vast kunt zetten, maar staat wel typeaanduiding op in het rood :D. Deze zijn wel voorgevormd en op maat, maar niet orgineel. Ik heb nog nooit last gehad van schuivende matten, maar ik let wel altijd goed op met terugleggen van de matten als ik ze uitgeklopt heb.
Pagina: 1